روز جهانی راهنمایان گردشگری در سال ۹۸ چه روزی است ؟



روز جهانی راهنمایان گردشگری در تقویم ۹۸ چه روزی است ؟


روز جهانی راهنمایان گردشگری در تقویم سال ۹۸ مصادف است با جمعه 2 اسفند ماه.


separator lineروز جهانی راهنمایان گردشگری در تقویم ۹۸ چه روزی است ؟تاریخ دقیق روز جهانی راهنمایان گردشگری به میلادی //


تاریخ دقیق روز جهانی راهنمایان گردشگری به میلادی


تاریخ دقیق روز جهانی راهنمایان گردشگری به میلادی مصادف است با 21 فوریه 2020


separator lineروز جهانی راهنمایان گردشگری در تقویم ۹۸ چه روزی است ؟تاریخ دقیق روز جهانی راهنمایان گردشگری به میلادی //


روز جهانی راهنمایان گردشگری


هر ساله روز 21 فوریه را روز جهانی راهنمایان گردشگری (International Tourist Guide Day) نامگذاری کرده‌اند.


اولین بار در سال 1990 توسط فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های راهنمایی گردشگری (World Federation of Tourist Guide Associations (WFTGA)) و زمانی که تنها 15 کشور در سراسر دنیا در آن نقش داشتند، این روز نامگذاری شده و جشن گرفته شد.


در طول سال‌های بعد از آن، آگاهی در مورد این روز همواره در حال افزایش بوده و اکنون بیش از 70 کشور جهان این روز را جشن می‌گیرند.


در سال 1991، تیتیانا لیویزیدیس، رییس فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های راهنمایی گردشگری در مراسمی که به منظور گرامیداشت تلاش های راهنمایان گردشگری برگزار شده بود شرکت کرده و این روز را به نامی که گفتیم نامگذاری کرد.


از آن روز به بعد بود که راهنمایان گردشگری همواره تلاش‌هایشان در عرصه کمک به جوامع محلی، برگزاری تورهای گردشگری برای افراد ناتوان، مورد ظلم قرار گرفته و کودکان، شرکای صنعتی، مقامات رسمی و البته مردم عادی را افزایش داده‌اند.


از برنامه‌های دیگری که در این روز برگزار می‌شود می‌توان به دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی بیشتر برای راهنمایان محلی اشاره کرد.


هدف دیگر از جشن گرفتن این روز افزایش روابط عمومی و ارتباطات این بخش از دنیای گردشگری با مردم و دیگر بخش‌های حوزه گردشگری، جلب توجه مقامات محلی، شهروندان و رسانه‌ها به کیفیت و ارزش کار راهنمایان حرفه‌ای گردشگری و غیره است.

بیشتر بخوانید  چگونه شوید بکاریم؟


separator lineروز جهانی راهنمایان گردشگری در تقویم ۹۸ چه روزی است ؟تاریخ دقیق روز جهانی راهنمایان گردشگری به میلادی //


اما راهنمای گردشگری کیست ؟


شخصی که گردشگران را با زبان خودشان راهنمایی کرده و میراث فرهنگی و طبیعی منطقه مورد بازدید قرار گرفته را برای آنان به شکلی قابل درک تعبیر می‌کند.


وی نسبت به محل مورد بازدید از جنبه تاریخی، فرهنگی و زبانی آگاهی کامل داشته و توسط یک سازمان معتبر و رسمی پشتیبانی می شود. باید بدانید که بین راهنمای گردشگری و مدیر تور یا اسکورت تفاوت وجود دارد.


مدیر تور فردی است که مسیر تور را برنامه ریزی کرده و دستورالعمل‌ها و سیاست‌های این تور را تعیین می‌نماید.


فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های راهنمایی گردشگری اهداف و اصول خود را به شرح زیر تشریح کرده است:


  • فراهم کردن خدمات حرفه‌ای برای بازدید کنندگان، حرفه‌ای در عرصه مراقبت و تعهد نسبت به کار راهنمای گردشگری، حرفه‌ای در فراهم کردن درک مکانی که مورد بازدید قرار گرفته، خالی از هر گونه پیشداوری یا تبلیغات.

  • اطمینان از این که هر آنچه که گفته شده یا ارائه می‌شود واقعیت داشته باشد و این که تفاوت آشکاری بین واقعیت و افسانه‌ها، داستان‌ها، سنت‌ها و عقاید ترسیم شود.

  • معقول و عادلانه رفتار کردن با تمام کسانی که در عرصه خدمات راهنمایی گردشگری فعالیت دارند و همکارانی که در تمامی جنبه‌های گردشگری کار می‌کنند.


بیشتر بخوانید:


چگونه رهبر گروه خوب در سفر تفریحی باشید


تاریخ دقیق روز جهانی گردشگردی در سال ۹۸ چه روزی است ؟


دیدگاهتان را بنویسید