روزانه 400 کامیون کالای صادراتی از مرز پرویزخان به عراق صادر می شود



مرادعلی تاتار روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر طبق روال قبلی صادرات در مرز رسمی پرویزخان انجام می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سخنگوی دولت در قصرشیرین گفت: با توجه به فصل تابستان و میوه جات و توت در اقلیم کردستان عراق ، صادرات محصولات کشاورزی کاهش یافته است ، بنابراین تعداد کالاهای صادراتی به طور معمول در فصل گرما به 400 کامیون در روز کاهش یافته است. “

تاتار ادامه داد: قبل از شروع فصل تابستان روزانه بالغ بر هزار کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شد.

وی گفت: فعالیت ها در مرز پرویزخان مطابق پروتکل های بهداشتی برای مقابله با گسترش تاج انجام می شود ، در حالی که ما بر صادرات روزانه 500 کامیون کالا از مرز رسمی خوسواری به عراق نظارت می کنیم.

قصرشیرین در استان کرمانشاه غربی ، با بیش از 27000 نفر جمعیت ، 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق و دو مرز رسمی و فعال خسرو و پرویزخان دارد ، اولی هم مرز با دولت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

54 درصد از صادرات نفت عراق به عراق از مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد آن دو مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال وجود دارد.

بیشتر بخوانید  Определяне на политиката и управленските задължения на Организацията за информационни технологии / одобряване на законопроекта за цялостната система за управление на клуба

دیدگاهتان را بنویسید