روحیه جهادی و آینده نگری از ویژگی‌های گزینه پیشنهادی وزارت فرهنگ است



حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قطبی عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روحیه انقلابی و خستگی ناپذیری  اسماعیلی بی شک زمینه ساز موفقیت در این وزارتخانه خواهد بود.

وی ادامه داد: سابقه و تجربه بالای این گزینه پیشنهادی در نهادهای گوناگون فرهنگی و اجتماعی مانند صدا و سیما و وزارت کشور و آشنایی با ساختارهای اجرایی برای پیش بردن اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مفید است.

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: در زمان فعالیت در اداره‌ کل، افتخار همکاری با اسماعیلی را داشتم و و به جرات می‌توان گفت ایشان گزینه مناسبی برای تصدی وزارتخانه است.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یک مجموعه پیچیده است، اظهارداشت: همت والا در این عرصه نیاز است و با توجه به زیرمجموعه‌های متنوع و نهادهای اقماری متعدد این وزارتخانه برای پیشبرد اهداف باید پشتکار فراوان داشت.

وی بیان کرد: اصلاح برخی قوانین و آیین نامه‌ها در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضروری است زیرا بسیاری از آنها مربوط به گذشته بوده و با شرایط فعلی همخوانی ندارد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: تغییرات اجتماعی، بروز و ظهور فضای مجازی و زیرساخت‌های دیجیتال و توسعه شبکه‌های اجتماعی، بستر فعلی فرهنگ و هنر را با گذشته متفاوت کرده است لذا به تدابیر و سیاست‌های مرتبط و اثربخش نیاز دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی با تاکید بر اهمیت هرچه بیشتر به مقوله هنر و هنرمندان گفت: هنر پیشران فرهنگ است و توجه به این مهم و زیرمجموعه های آن ارتقای فرهنگی را نیز به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  پایگاه اطلاع رسانی وزارت ارشاد هم هک شد

به گزارش ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ و از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری و دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی است.

عضو هیات علمی و مدیر گروه جامعه‌شناسی سیاسی موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران،مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صدا وسیما، معاون فرهنگی‌ و اجتماعی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری، معاون سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی استاندار اصفهان، عضویت در کارگروه تحول فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دفتر تحقیقات اجتماعی آستان قدس رضوی، مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس قوه قضاییه و معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی بخشی از سوابق اجرایی اسماعیلی است.

رییس‌جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید