روحانی: چرا شما مذاکره کنندگان را تحسین نمی کنید؟ آنها می خواستند فردو را خاموش کنند



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس جمهور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت ، با اشاره به سالگرد 23 ژوئیه ، روز پایان برجام ، گفت: 23 ژوئیه 1994 بود و بنابراین این روز تعامل سازنده نامیده شد .

روحانی تأکید کرد: یکی از اهداف مهم دولت یازدهم و دوازدهم احقاق حقوق ملت در زمینه فناوری های نوین ، تجارت ، اقتصاد و فعالیت های اقتصادی و تولید بود که این هدف اصلی در دولت یازدهم محقق شد و در دولت دوازدهم

مهمترین سخنان وی را به نقل از مهر بخوانید؛

* در سال های اخیر برخی مشکلات در جامعه وجود داشته است که باعث شده مردم تصور کنند قطعنامه های سازمان ملل تصویب شده اند و این تحت فصل 7 است و دیگر کاری نمی توان انجام داد.

* آنچه دولت یازدهم انجام داده و در تاریخ کشورمان به عنوان یک فعالیت ارزشمند و یک حرکت مهم در فعالیت های سیاسی و بین المللی ثبت شده است این است که ما در 100 روز اول و با این امر موفق به توافق موقت با 1 + 5 شدیم توافق ادامه تحریم ها را به حالت تعلیق درآورد.

* مسائل پیچیده و مهمی که بین کشور ما و کشورهای بزرگ وجود دارد با گفتگو و تعامل سازنده قابل حل است. ایده این بود که این گره از طریق مذاکره قابل حل نیست و در نهایت ما باید مشکلات قدرت را حل کنیم.

* ما در سال های 1994 ، 1995 و 1996 موفق به جمع آوری سرمایه و توسعه پتروشیمی ها و پالایشگاه ها شدیم و اجازه دادیم در مقابل جنگ اقتصادی مقاومت کنیم.

بیشتر بخوانید  در فارس نیز در یک روز 108 مورد و 10 مورد فوت به ثبت رسیده است

* برخی می گویند دنیا می تواند توافق را بشکند. قرآن به پیامبر می گوید هر عهدی که با کافران ببندی ، آن را می شکنند. خوب ، یک دیوانه به آمریکا آمد و تحت فشار اسرائیل ، عربستان سعودی ، تندروهای آمریکایی و ضدانقلاب بود. به ترامپ گفته شد که اگر شما برجام را ترک کنید ، برجام باقی نخواهد ماند ، زیرا ایران نیز از برجام خارج می شود و دیگر کسی شما را سرزنش نخواهد کرد.

* ترامپ در این مورد فریب خورد. ترامپ به هیچ یک از اهداف خود نرسید زیرا آنها می خواستند اقتصاد ایران سقوط کند.

* صنعت هسته ای ما باقی ماند ، آنها می خواستند فردو کاملاً بسته شود. آنها در سایه مقاومت ملت بودند زیرا مذاکرات به حمایت نیاز داشت.

* آنچه امروز می خواستیم از طریق مذاکره به دست آوریم زندگی مردم را تحت فشار زیادی قرار داده است. وقتی درآمد کشور با 60 میلیارد دلار حذف شود اداره کشور آسان نیست.

* ما باید سالانه 40 تا 50 میلیارد واردات داشته باشیم ، مردم باید بدانند همه مشکلات امروز ما این است که واردات به موقع انجام نمی شود.

* وقتی تیم ملی مذاکره کننده در این مذاکرات پیروز می شود ، تحسین کردن دشوار است؟

در جریان …

2727

دیدگاهتان را بنویسید