روحانی: نمی توان فضای مجازی را مسدود کرد / دولت کارهای بزرگی انجام می دهد



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی چهارشنبه شب در سی و پنجمین نشست مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور ، با ارزیابی از تلاش و کوشش معلمان و خانواده های بزرگ فرهنگیان ، با تبریک عید سعید گادیر خم ، گفت: (ع) بزرگترین و عالی ترین شاگردی بود که در مدرسه پیامبر بزرگ اسلام (صلح) همه درسهای جهان را آموخت و امروز جشن مرید و مربی حضرت علی (ع) و پیامبر اسلام اسلام (ص) می تواند الگوی جامعه ما باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه شرایط دولت طی هشت سال گذشته یکسان نبوده و فراز و نشیب هایی داشته است ، خاطرنشان کرد: بسیاری از این فراز و نشیب ها از عهده دولت خارج است. یعنی در زمان های مختلف مورد آزمایش قرار گرفتیم.

روحانی افزود: این واقعیت که در آوریل 1998 25 استان کشور با سیلاب روبرو می شوند و زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر به نوعی امتحان الهی است و در این آزمون افراد از طبقات مختلف به محل آمدند و به کمک هموطنان خود شتافتند. “

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر ما با یک جنگ اقتصادی تمام عیار روبرو بوده ایم که برای خرید یا فروش یک محصول مجبور بودیم مسیرهای مختلفی را طی کنیم و این مشکل در تاریخ کشور بی سابقه است.

روحانی افزود: در سایه این جنگ اقتصادی ، سیستم بانکی کشور به طور کامل مسدود شد و صادرات ، واردات ، حمل و نقل و بیمه با تحریم های شدید روبرو شد و اینها مشکلاتی است که از عهده ما و ایران و مردم خارج است. مجبور شدند و هدف آنها تضعیف دولت نبود ، اما آنها می خواستند بر کل کشور تسلط پیدا کنند و این را صریح گفتند.

وی با بیان اینکه “هنر مردم ایران مقابله با این توطئه ها بود و دولت همه تلاش خود را برای کاهش مشکلات مردم انجام داد” ، گفت: “از اواخر سال 1998 ، دولت بسته حمایتی برای 60 میلیون نفر ارائه داده است. ” که به پرداخت یارانه حدود 78 میلیون نفر ادامه می دهد و مرتباً حقوق و حقوق بازنشستگی را در پایان هر ماه پرداخت می کند. در همین حال ، درآمد کشور صدها هزار میلیارد کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید  فوری؛لیر ترکیه به 2 هزار تومان رسید + جدول

روحانی افزود: در 8 سال گذشته ما حتی یک روز تأخیر در حقوق و حقوق بازنشستگی را مجاز ندانیم و در 8 سال گذشته حتی یک بار تأخیر در پرداخت اوراق منتشر شده توسط دولت وجود نداشته است.

“در هشت سال گذشته متوسط ​​حقوق کارمندان 5 برابر ، حقوق بازنشستگان از ابتدای دولت یازدهم هفت برابر ، حقوق بازنشستگان 12 برابر شده و دولت همه توان خود را انجام داده است برای کمک به مردم ، “او گفت. قدرت دولت برابر با مشکلات مردم نبود و مشکلات مردم بیشتر بود.

روحانی با اشاره به اینکه حل مشکلات فقط در دست دولت نیست ، گفت: باید وحدت جامعه و کشور را حفظ کنیم و وقتی قاعده نظری داشته باشد ، دولت نیز از این قانون تبعیت می کند و آن را می پذیرد. علاوه بر این ، همه نهادها و دستگاه ها برای حل مشکلات باید در کنار هم باشند.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در زمینه آموزش گفت: امروز همانطور كه ​​وزیر آموزش و پرورش اعلام كرد ، هیچ مدرسه ای برای خشت و گل و پل در كشور وجود ندارد و در 8 سال گذشته به طور متوسط ​​28 کلاسها هر روز اضافه می شود. “در این مدت ، دولت در حال تلاش برای بازسازی مدارس و تهیه و پیگیری لوایح رتبه بندی است.

روحانی با بیان اینکه دولت در سخت ترین شرایط طی هشت سال کار بزرگی انجام داده است ، گفت: احیای دریای ارومیه گفت: ما برای این کار بزرگ و حدود 36 کیلومتر تونل 15000 میلیارد تن وام و پول کنار گذاشته ایم و یک سد بزرگ برای این هدف ساخته شده است و ما برنامه ریزی کردیم که سالانه حدود یک میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه بیاوریم و این کار بزرگی است که هیچ کس فکر نمی کرد دولت در این شرایط سخت بتواند انجام دهد.

بیشتر بخوانید  عکس/ تیپ لاکچری همسر مهدی قائدی در مرکز خرید لاکچری دوبی

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت همچنین پروژه های بزرگ راه آهن را برای تکمیل زیرساخت های کشور اجرا کرده و بسیاری از پروژه های مربوط به راه آهن فردا افتتاح می شود ، اما دولت نتوانسته چنین پروژه هایی را اجرا کند و هزینه آن را در بین مردم پرداخت کرده است. برخی از مشکلات را اختصاص داده و کاهش دهید ، اما در مورد آینده کودکان و جامعه چطور؟

روحانی به اهمیت آموزشگاه های حرفه ای در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت یازدهم ، من از وزرای آموزش و پرورش خواسته ام تا اطمینان حاصل کنند که دانش آموزان در سال آخر فارغ التحصیلی حداقل یک شغل را می دانند و ما باید بتوانیم ارائه آموزش “تولید ، صنعت ، کشاورزی و خدمات را بهم متصل کنید.

رئیس جمهور با اشاره به فرصت ها و خطرات موجود در حوزه فضای مجازی با تأکید بر اینکه به خطرات آن اهمیت می دهد ، اظهار داشت: در زمینه استفاده از فضای مجازی باید از فرزندان خود در برابر خطرات آن محافظت کنیم و در این راستا یکی از مسئولیت های معلمان برای یادگیری نحوه استفاده از این فضای جدید و ایمن به دانش آموزان ، زیرا فضای مجازی نمی تواند کاملاً بسته شود.

روحانی به اقدامات دولت برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم ، زیرساخت های بهداشتی را به میزان قابل توجهی تقویت کرده و بیش از 40 هزار تخت بیمارستانی به آن اضافه کرده و تعداد تخت های مراقبت ویژه را 2.5 برابر افزایش داده ایم. “با اقدامات دولت برای افزایش بیش از 100 برابر تعداد شرکت های دانش بنیان ، تغییر بخش بهداشت و درمان و افزایش پهنای باند 3.5 برابر ، ما موفق به مقابله با این مشکل شده ایم.

بیشتر بخوانید  دانشجویان پزشکی را برای کمک در بیمارستان ها دعوت کنید

رئیس جمهور افزود: در زمینه واکسن موفق به خرید از خارج و تولید آن در کشور شدیم و امروز حدود 500000 نفر روزانه واکسن دریافت می کنند و یکی از اولویت های دولت در این زمینه معلمانی هستند که روزانه این کار را انجام می دهند بعد از بایرام گادیر. “شروع خواهد شد.

روحانی با اشاره به استفاده از فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان در زمان تاجگذاری ، خاطرنشان کرد: بدون شک اگر کلاس و مدرسه از ابتدای سال 1999 تا امروز کاملا رها شده بود ، دانش آموزان و خانواده های آنها با مشکلات زیادی روبرو می شدند. ، اقدامات دولت برای تکمیل زیرساخت های فضای مجازی به راه اندازی سیستم هایی مانند Shad کمک کرده است ، در حالی که نه تنها روند آموزشی را حذف می کند بلکه عدالت آموزشی را نیز تضمین می کند.

در ابتدای این مراسم ، وزیر آموزش و پرورش گزارشی از اقدامات و تصمیمات استراتژیک وزارت آموزش و پرورش در دوره دولت تدبیر و امید در مسیر تعالی در نظام آموزش و پرورش و مراقبت از معلمان و فرهنگیان ارائه داد. .

در این جلسه ، نمایندگان خیران مدرسه و اولیای دانش آموزان نیز با اهدای لوح سپاس از رئیس جمهور ، از حمایت دولت از تدبیر و امید قدردانی کردند.

2727

دیدگاهتان را بنویسید