روحانی: لحظه ای نیست که دولت به مردم علاقه نداشته باشد ، یک لحظه هم نیست


هیچ وقت دولت علاقه ای به مردم ندارد و در جایی ، اگر مردم را خشك كنیم یا سیل یا زلزله را به هم بزنیم ، از تمام توان خود استفاده می كنیم و البته گاهی اوقات قدرت ما به اندازه خسارت نیست مردم ، و گاهی اوقات با تاخیر.

– رئیس جمهور حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاحیه پروژه های ملی وزارت جهاد کشاورزی که در قالب ویدئو کنفرانس ضمن تبریک کوربان کوربان و گدیر برگزار شد ، بر اهمیت مشکل خاک تأکید کرد: ما نباید اجازه دهیم خاک برای ناپدید شدن ما و جنگلها و مراتع از اهمیت بسیاری برخوردار است و تلاش های خوبی در این دولت در زمینه جنگل کاری و کشت چوب انجام شده است.

وی با بیان اینکه در زمینه کشاورزی به مردم می گوییم مدیران این حوزه خدمات ارزنده ای ارائه داده اند ، افزود: در برخی مناطق به خودکفایی رسیده ایم و اگر در خشکسالی نباشیم ، مناطق لازم از نظر مکانیزاسیون کشاورزی ، بذر ، فاضلاب “زهکشی وجود دارد و در برخی از محصولات ، اگر بارندگی مناسب مانند گندم و برنج داشته باشیم ، خودکفا می شویم و همچنین در آستانه خودکفایی با شکر هستیم.

رئیس جمهور گفت: امسال از نظر زمین شرایط سخت و ویژه ای داریم و در 50 سال گذشته این شرایط بی نظیر است و در مقایسه با سال گذشته بیش از 52 درصد کاهش بارندگی داریم و به همین دلیل در زمینه آب و برق مشکل داشتیم ، و مردم عزیز ما “آنها در خوزستان و بسیاری از استانهای جنوبی مشکل دارند.

بیشتر بخوانید  حسرت فرهاد مجیدی در کنار پسرش/عکس

روحانی گفت: البته توصیه ما به اقوام ما در خوزستان این بود كه برنج كاری نكنند ، اما آنها سالهاست كه مشغول كشت برنج هستند و این بیشتر به دلیل اینكه مردم به دردسر افتاده اند ایجاد می شود و دیروز مصوبات خوبی برای حل مشکل در حال حاضر تصمیم بگیرید و جبران و تامین آب.

“حق با مردم است ، هر چقدر هم ناراحت باشند و وقتی که گاوها آب و غذا ندارند یا درخت خشک می شود و محصول از بین می رود ، این فقط یک خسارت مالی نیست ، بلکه مانند از دست دادن جان یک کشاورز مقاوم است یا کشاورز ، “او گفت.

رئیس جمهور گفت: دولت زمانی نیست كه مردم علاقه مند نباشند و در جایی ، اگر خشکسالی مردم را اذیت كند یا سیل یا زلزله روی دهد ، همه كارهای ممكن را انجام می دهیم و البته گاهی اوقات قدرت ما به اندازه آسیب رساندن به مردم. “این نیست و گاهی اوقات به تأخیر می افتد و ما به مردم می گوییم که ما با تمام وجود در حال خدمت به آنها هستیم و برای ما مهم نیست که در هفته های آخر هستیم یا هفته های اول دولت ؛ ما تا ساعت آخر مسئولیت داریم و ما بار داریم و باید تلاش کنیم.

روحانی در ادامه گفت: در این دولت کارهای زیادی برای صنعتی سازی کشاورزی انجام شده است ، دارایی کشاورزان افزایش یافته است ، قیمت زمین های کانالیزه شده 10 برابر و ثروت و محصولات مردم افزایش یافته است ، صرفه جویی در مصرف آب. “

بیشتر بخوانید  علت فوت و مرگ ملیکا کانطوری نی نی سایت + عکس و بیوگرافی

وی اظهار داشت: برای مردم ما مهم است كه حتی الامكان در كشاورزی خودكفا باشند و ما احساس كردیم این مهم در دوران تاج گذاری اهمیت دارد و ارزش محصولات كشاورزی بیشتر احساس می شود و قیمت محصولات كشاورزی در جهان 60٪ افزایش یافته است. آماده است ، مهم است و انشالله در دولت سیزدهم نیز همین روند ادامه خواهد یافت تا مردم ثمره خودکفایی در کشاورزی را ببینند.

روحانی در بخشی دیگر از سخنان خود به شکایات مصرف کنندگان در مورد گرانی مواد غذایی و محصولات بسته بندی شده اشاره کرد و گفت: امروز مصرف کنندگان از گرانی بسته بندی شکایت دارند ، در صورتی که می توانیم با کمک و همکاری دستگاه های ذیربط و خصوصی بخش “کار برای بسته بندی مواد غذایی ارزان تر برای مردم بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور به وزیران جهاد در زمینه کشاورزی و سکوت توصیه کرد که همه کار را برای تأمین غذا با هزینه کمتر به مردم انجام دهند.

به گزارش وب سایت قطره و به نقل از تسنیم ، روحانی در هفته هشتاد و هشتم فعالیت ملی دستور افتتاح رسمی 585 پروژه تولیدی و زیربنایی در تولید محصولات کشاورزی و آبزی پروری و همچنین صنایع تبدیلی در سراسر کشور را صادر کرد.

3 پروژه آب و خاک با مساحت 66000 هکتار در کشور ، 443 پروژه تبدیل و صنایع غذایی ، 118 واحد گلخانه ای و 7 پروژه زیربنایی در شرکت شهرهای کشاورزی و همچنین 14 پروژه پرورش آبزیان و ماهیگیری در کشور زیرساخت ها در استان های هرمزگان ، بوشهر ، قزوین و سیستان و بلوچستان از جمله برنامه ها و پروژه هایی است که امروز با دستور معنوی در سراسر کشور رسماً راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

برای اجرای این 585 طرح و پروژه ملی که عملیات رسمی آن امروز آغاز می شود ، 11 هزار و 703 میلیارد حجم وام هزینه شده است.

همچنین ، استفاده از این پروژه ها اشتغال پایدار و مستقیم را برای 24134 نفر ایجاد می کند.

کلمه کلیدی: کشاورزیمردموزارت کشاورزیافتتاح پروژه های ملیخشکسالیکنفرانس ویدیوییدولتروحانیکشاورزیحجت الاسلاممعنیبرنامه های ملیسیل و زلزلهحسن روحانیرئيس جمهورطرح را باز کنیددر حال رشد چوبجنگلداریجنگلگاهیقدرتخودکفاییلحظهمکانیزهکنفرانسافتتاحخسارتجمهوریتبریک می گویمتاخیر انداختن

دیدگاهتان را بنویسید