روحانی: دولت ما دولت بهداشت و محیط زیست در دولت است


در دولت های یازدهم و دوازدهم ما 15 تریلیون حجم اعتبار را در دریاچه ارومیه هزینه کردیم و اقدامات بزرگی انجام شد. – “: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم افتتاحیه پروژه های ملی منطقه آزاد و سازمان های زیست محیطی که در قالب ارتباط تصویری انجام شد ، با تبریک ولادت امام هادی (ع) و عید غدیر ، گفت: مناطق آزاد در این 8 سال فعالیت خوبی داشتند و مسیر را تنظیم کردند و تلاش ما این بود که این مناطق را از واردکنندگان کالا به مراکز تولید ، صادرات و جذب سرمایه های داخلی و خارجی تبدیل کنیم.

وی افزود: قسمت دیگری از افتتاحیه امروز مربوط به محیط زیست بود و دولت های یازدهم و دوازدهم دولت بهداشت و دولت محیط زیست بودند که بهم پیوسته هستند.

هر کسی که امروز نسبتاً از 8 سال پیش قضاوت کند ، تفاوت ها را مشاهده خواهد کرد و روزهای پاک در یک منطقه از 20 به 80 روز افزایش می یابد و مردم توسعه مترو و راه آهن ، بنزین یورو 4 ، گاز و حتی برق رسانی به اتوبوس ها را مشاهده می کنند ، این واقعیت که بسیاری از نیروگاه های برق کشور که از سوخت مازوت و گازوئیل تأمین می شوند ، اکنون از طریق گاز و همچنین انتقال آب در مرکز و شرق کشور به جهان خارج از طریق گاز تأمین می شوند.

رئیس جمهور گفت: در خوزستان ما کارهای کاشت زیادی را در مورد مسئله گرد و غبار انجام داده ایم و امروز محیط زیست ما نسبت به 8 سال قبل بهتر شده است و این به این معنی نیست که همه مشکلات تمام شده است ، اما ما باید با کشورهای منطقه همکاری کنیم منطقه و برخی از مشکلات. “این مربوط به مشکلات همسایگان است و مربوط به این واقعیت است که همسایگان ما باید در گرفتن آب رودخانه ها عدالت را انجام دهند و یک کشور از هر دو رودخانه دجله و فرات استفاده می کند و کشور پایین دست محروم است تأثیر آن بر ما برمی گردد.

بیشتر بخوانید  آماده لغو تحریم‌ها باشید

روحانی گفت: باید سدها در مناطق شرقی کشور ساخته شود و آب کافی به دریاچه هامون وارد نشود ، به معنای مشکل محیط زیست است و کارهای زیادی در این زمینه انجام شده است و باید کارهای سیاسی و علمی انجام شود. در مجامع بین المللی. در حالت صحیح می توان به صورت رسید.

وی گفت: دریاچه ارومیه را نباید با سایر تالاب ها و رودخانه ها مقایسه کرد ، ما از روز اول دولت به این دریاچه فکر می کنیم ، زیرا منطقه تحت تأثیر خشک شدن آن قرار می گیرد و اگر روند قبل از سال 1392 و بدون برنامه ریزی ادامه یابد ، امروز در یک محیط خشک و پر از نمک تبدیل شد که در آن باد ، شهرها ، باغها ، مزارع ، مراتع و زندگی را از بین برد و جمعیت 15 میلیون نفری دریاچه تحت تأثیر قرار گرفت.

رئیس جمهور گفت: مردم باید بدانند که در دولت یازدهم و دوازدهم ما 15 هزار میلیارد تن اعتبار در دریاچه ارومیه هزینه کرده ایم و اقدامات بزرگی انجام شده است.

این دریاچه تقریباً چند سال پیش احیا شده و سطح آن گسترده تر و عمیق تر شده است.

روحانی: اگر این دریاچه بخواهد به سطح مورد انتظار برسد ، چندین سال طول می کشد و مسیر آسفالت می شود و مرکز تحقیقات آینده در این دریاچه باز می شود و این یکی از اقدامات پایدار این دولت است و اگر نبود برای این تلاش ها ، سد و تونل ساخته نمی شد و دریاچه ارومیه امروز خشک شده بود ، اما ما در حال احیای کامل دریاچه هستیم و پروژه های در حال انجام در یکی دو ماه آینده و شرق آذربایجان غربی و استانهای همجوار دریاچه را نازل می کنند و از این مزیت برخوردار می شوند.

بیشتر بخوانید  مشکلات صنعت، معدن و تجارت شهرهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل بررسی شد

در ابتدای این مراسم ، رئیس جمهور دستور افتتاح سیستم های جامع و گسترده پروژه های نظارت بر محیط زیست ، افتتاح پروژه های ستاد احیای دریاچه ارومیه ، عملکرد پروژه های مشترک با صندوق ملی محیط زیست ، افتتاح اساسی و اساسی را صادر کرد. تحقیقات کاربردی و گشودن 13 عنوان پروژه منتشر شده برای توسعه محیط زیست در کشور.

وی همچنین دستور افتتاح 4 پروژه تولیدی در منطقه آزاد کیش ، افتتاح 20 پروژه از جمله فاز دوم فولاد آذرآبادگان ، تولید کولرهای گازی و رسانه ای ، شتاب الکترونیکی ، مجتمع مسکونی دنیز ، تولید ارس خودرو اتوماتیک را صادر کرد. پیکاپ دیزل و 16 پروژه اقتصادی و ساخت و ساز در منطقه آزاد ارس را با برون سپاری انجام داد و 9 پروژه از جمله 2 واحد نمک زدایی در پالایشگاه قشم و تولید کشتی کامران و 7 پروژه اقتصادی و ساختمانی در منطقه آزاد قشم افتتاح کرد.

ارزش سرمایه گذاری این پروژه ها 2.787 میلیارد تن است که برای 1049 نفر اشتغال ایجاد می کند.

کلمه کلیدی: محیطدولتدولت های یازدهم و دوازدهممناطق آزادافتتاح پروژه های ملیاو زندگی می کردمحیطمناطقامروزدوازدهلینک ویدیودریاچه ارومیهمیلیاردها تومانیازدهمافتتاحارتباطروحانیحجت الاسلامدولت یازدهمبرنامه های ملیسلامتیروزهای تمیزحسن روحانیرئيس جمهورطرح را باز کنیدرایگاناقداماتبیلیونصبر کنپایه

بیشتر بخوانید  نماز عید فطر چگونه است | نماز عید فطر چند رکعت است

دیدگاهتان را بنویسید