روحانی: در پشت حوادث خوزستان جناح های آلوده دشمن و تحریکات برخی جریانات داخلی قرار دارد



رئیس جمهور گفت: در پشت حوادث اخیر خوزستان “باندهای آلوده دشمن” و “تحریکات برخی جریانات داخلی” وجود دارد.

به گزارش ایسنا ، حسن روحانی در جلسه هیئت دولت با تشکر از صبر مردم خوزستان و اقدامات همه اعضای دولت به ویژه معاون اول رئیس جمهور در حل مشکلات مردم قهرمان خوزستان ، اظهار داشت: اعتراض مدنی یک حق اساسی همه مردم است و مدیران موظفند گوش به اعتراضات باشند و متواضع و بردبار باشند ، اما تردیدی نیست که در پشت این حوادث باندهای دشمن آلوده و تحریکات برخی جریانات داخلی نهفته است ، اما دولت نمی تواند حق مردم در اعتراض به سو abuse استفاده دشمن.

وی افزود: این دولت به لطف فداکاری های مردم عزیز خوزستان در طول هشت سال دفاع جهانی بیشترین خدمات را برای آب و فاضلاب ، کاشت کانال ، درختکاری ، کنترل گرد و غبار و توسعه کشاورزی برای این استان و در عین حال مدیون این افراد فداکار است. “او میداند.

سرانجام ، رئیس جمهور به کلیه مدیران مربوطه دستور داد تا رفع کامل مشکلات در این استان گران قیمت به کار خود ادامه دهند.

معاون اول رئیس جمهور با ارائه گزارشی از سفر خود به خوزستان گفت: مردم صبور خوزستان ، علما ، شیوخ و سران قبایل ضمن ابراز وفاداری به کشور و نظام ، خواهان حل مشکلاتی بودند که بعضاً ناشی از خشکسالی است. و در برخی موارد بهره برداری. “این از آب غیرقانونی بود.

ایشاک جهانگیری در گزارش خود گفت که تصمیمات مناسبی در منطقه اتخاذ و اجرا شده است.

پس از آن وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گزارشی از اقدامات دولت برای خدمت رسانی بهتر به استان خوزستان ارائه دادند.

به گفته محمد بیکر نوبخت ، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ، از سال 1392 بیش از 21000 میلیارد حجم اعتبار به استان خوزستان پرداخت شده است که 5 درصد بیشتر از متوسط ​​پرداخت به سایر استان ها و استان های رتبه اول است اعتبار و توزیع.

بیشتر بخوانید  مصدومیت طولانی مدت در انتظار عیسی آل کثیر

وزیر کشور همچنین گفت که تحقیقات امنیتی و اطلاعاتی نشان داده است که عناصر خارجی و داخلی و دشمنان قسم خورده ملت و برخی جریانات داخلی در سو ab استفاده از خواسته های مشروع مردم نقش داشته اند.

پس از جلسه ، تعدادی از پیشنهادهای دستگاههای اجرایی مورد بررسی و تصویب هیأت وزیران قرار گرفت.

با توجه به هزینه واکسن کرونر در موسسه رمزنگاری رازی به عنوان مالیات قابل قبول

دولت برای کمک به ساخت یک واکسن ویروس کرونا برای دسترسی به جامعه از نظر امکانات بهداشتی و پشتیبانی در کشور ، با پیشنهاد وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای بررسی بودجه واکسن کرونر در موسسه رازی برای بررسی ظرفیت از سال شرکت های گل گهر ، چادرملو ، فولاد مبارکه و شرکت ملی صنایع مس ایران به عنوان هزینه های مالیاتی قابل قبول توافق کردند.

تصویب مقررات اجرایی قانون حمایت از هنرمندان ، صنعتگران و فعالان صنایع دستی

با توجه به نیاز به اقدامات ویژه برای حمایت دولت از فعالان صنایع دستی و فرش دستباف و نیاز به توجه بیشتر به این حوزه برای اهداف سیاست های کلان به دلیل سهم زیادی که در ایجاد اشتغال دارد ، مقررات اجرایی قانون حمایت از هنرمندان ، صنعتگران و فعالان صنعتی دست را تنظیم کردند.

آیین نامه مذکور ابعاد مختلفی را برای حمایت از تعرفه مصرف انرژی به منظور تسهیل صادرات صنایع دستی و فرش دستباف و همچنین ایجاد محدودیت در واردات صنایع دستی مشابه انواع داخلی تهیه می کند.

شرح اقدامات لازم برای پوشش تأمین اجتماعی واجد شرایط در قانون مذکور ، تهیه و تدوین دستورالعمل ها و مراحل صدور مجوز ، تعهدات و اختیارات وزارتخانه های اجرایی برای بهبود کیفیت صنایع دستی و فرش دستباف با رویکرد اطمینان از صادرات آن و نقش دستگاههای اجرایی در عمل پشتیبانی و ارتقا از عناصری است که در این آیین نامه ذکر شده است.

بیشتر بخوانید  «اردوغان» حین مصاحبه زنده خوابید! + فیلم

آیین نامه حمایت از مالکان قانونی و متصرفان و کاربران خصوصی آثار ارزشمند واقعی و بافت های تاریخی و فرهنگی در لیست آثار ملی و تاریخی ، فرهنگی و ارزشمند

شورای وزیران ، مطابق با وظیفه دولت برای حمایت و محافظت از بناهای تاریخی ارزشمند و بافت تاریخی و فرهنگی کشور به عنوان میراث فرهنگی و گنجینه ها ، و برای بهبود کمی و کیفی فضاهای فرهنگی ، مقررات حفاظت مالکان و اشغالگران و کاربران خصوصی این سازمان غیردولتی آثار واقعی ثبت شده و ارزشمند و زمینه تاریخی و فرهنگی را در فهرست آثار ملی و تاریخی ، فرهنگی و ارزشمند تأیید کرد.

در پیش نویس آیین نامه فوق ، از ظرفیت تصمیمات دولت ، از جمله حمایت مالیاتی و هزینه های انرژی ، برای تقویت مسئله مهم هویت فرهنگی شهرهای کشور استفاده شده است.

نقش سازمانهای غیردولتی در احیای بافت تاریخی کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است و حقوقی که به مالکان و مصرف کنندگان در این آیین نامه اعطا می شود می تواند آنها را برای حفاظت بیشتر از بناهای تاریخی غیر منقول تعیین کند.

اصلاح مقررات اجرایی تعیین مقدار و روش پرداخت حق بیمه مشمولان قانون تأسیس صندوق وکلا برای وکلا و کارکنان دادگستری

شورای وزیران با پیشنهاد وزارت دادگستری ، مقررات ماده (8) قانون تأسیس صندوق حمایت از وكلا و مشاغل منسوب به شرط تعیین مقدار و روش پرداخت بیمه را اصلاح كرد. حق بیمه

براساس این اصلاحیه ، وكلا و پزشكان در دادگستری و كانون وكلا موظفند ماهانه حق بیمه (11٪ از سهام بیمه شده و سهم انجمن 1٪) را براساس داده های مندرج در این آیین نامه پرداخت كنند.

همچنین ، در صورت فوت شخص بیمه شده ای که در سه سال آخر زندگی حق بیمه پرداخت نکرده است ، اگر بازماندگان وی که شرایط مندرج در این آیین نامه را دارند ، معوقه های خود را با نرخ فعلی از جمله سهم انجمن پرداخت کنند. ، که مستحق بازماندگان هستند ، مستمری دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید  فیلم جگرسوز از نهال کاشتن کیان پیر فلک

اصلاحیه مصوبه مربوط به واردات وسایل نقلیه مورد نیاز جمعیت هلال احمر

شورای وزیران با پیشنهاد جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اصلاح مصوبه مربوط به واردات خودروهای عملیاتی مورد نیاز جامعه مذکور موافقت کرد.

بر این اساس ، ورود و رهاسازی 900 دستگاه خودروی نجات و آمبولانس با استاندارد آلایندگی یورو 4 به بالا توسط جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران منوط به تجهیزات موجود در کشور و خدمات پس از فروش توسط شرکت های آمبولانس محلی مطابق با مقررات مربوطه تا پایان سال 1401 مجاز بود.

توافق نامه دو جانبه ایران و عمان در زمینه کمک اداری متقابل در امور گمرکی

با تصویب شورای وزیران وزارت اقتصاد و دارایی ، اجازه مذاکره ، تنظیم و امضای توافق نامه دو جانبه موقت در مورد کمک اداری متقابل در امور گمرکی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پادشاهی عمان.

این توافق نامه به منظور توسعه همکاری های گمرکی با کشورهای هدف به ویژه در خلیج فارس و همچنین گسترش همکاری های اقتصادی با عمان امضا خواهد شد.

دولت موافقت می کند که مقررات اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات را اصلاح کند

دولت در راستای سیاست های خود برای تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه و تجاری سازی نتایج تحقیقات با حمایت از حضور اساتید در شرکت های دانش بنیان ، موافقت کرده است که ماده 10 آیین نامه صادرات و واردات نحوه صدور کارت های بازرگانی را اصلاح کند. نامزدهای. سابق.

بازنگری مصوبات دولت در مورد اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی

سپس شورای وزیران بازنگری و پیش نویس قطعنامه های مربوط به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی را تصویب کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید