روحانی خطاب به منتقدان: اقدامات دولت در بخش سلامت قابل انکار نیست



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی بعدازظهر شنبه در مراسم افتتاحیه طرح های ملی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در هشتاد و هفتمین حرکت احتیاط و امید به جهش تولید ، گفت که در این دولت وی گفت: تغییر بزرگی در بخش بهداشت و درمان از نظر زیرساخت ها و آنچه در نیروی انسانی متخصص ایجاد شده است ، گفت: در این دولت ، علاوه بر بازسازی و نوسازی 110،000 تخت بیمارستانی در کشور ، 40،000 تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت بیمارستان اضافه شد

روحانی در خصوص افتتاح هزار و 443 تخت بیمارستانی در افتتاحیه های امروز در استان های مختلف کشور گفت: در کمتر از دو سال 13 هزار تخت بیمارستانی در کشور افتتاح شده است که بسیار مایه افتخار است.

رئیس جمهور گفت اگر مردم بتوانند خدمات این دولت را نادیده بگیرند و انکار کنند ، عدالت را کنار بگذارند ، اقدامات انجام شده در بخش بهداشت انکار نخواهد شد. ما پزشکان متخصص را به مناطق دور افتاده و محروم بردیم.

روحانی با اشاره به گزارش هایی مبنی بر افزایش هفت برابری تخت های بیمارستانی در سیستان و بلوچستان ، گفت: این آمارها نشان می دهد که کارهای بیشتری در این دولت برای مناطق فقیرنشین انجام شده و تلاش های بیشتری هم برای محرومیت و هم برای عدالت انجام شده است. در بخش مراقبت های بهداشتی توسعه یافته است.

رئیس جمهور گفت: هزاران تخت بیمارستانی ، از جمله یک بیمارستان 1000 تختخوابی که بیش از 97 درصد عملیات ساخته شده است ، در هفته ها و ماه های آینده به بهره برداری می رسد. بشر دچار تحول شگرفی شده است و اهداف دولت در این زمینه یعنی محرومیت ، عدالت و توسعه نظام سلامت به طرز معقولی محقق شده است.

بیشتر بخوانید  توهین زشت عضو پارلمان ژاپن به پرچم ایران خبرساز شد + تصویر

روحانی همچنین از همه کسانی که در استانهای مختلف کشور برای مبارزه با شیوع بیماری کرونر قلب کار می کنند تشکر کرد و گفت: پنجمین قله تاجگذاری در بسیاری از استانها از همه قله های قبلی بالاتر است و در برخی استانها هنوز به بالاترین نقطه من نرسیده است. و آیا باید از کسانی که در مبارزه با این ویروس خطرناک جان خود را فدا کرده اند و مردم را آرام کرده و تشویق کرده اند صمیمانه تشکر کنم.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تسریع روند واکسیناسیون در روزهای اخیر ، گفت: امروز در بسیاری از استانها واکسیناسیون افراد بالای 55 سال آغاز شده است. متأسفانه ، میزان رعایت پروتکل ها کاهش یافته است ، بنابراین مردم حتی پس از واکسیناسیون باید به رعایت این دستورالعمل ها توجه بیشتری داشته باشند.

در پایان این مراسم ، به دکتر روحانی با اهدای لوح تقدیر از سوی وزیر بهداشت ، درمان و کادر پزشکی کشور به عنوان رئیس ستاد ملی مبارزه با تاج.

2727

دیدگاهتان را بنویسید