روحانی: توسعه فضای مجازی با حاکمیت دولت / نیاز به دولت الکترونیکی امکان پذیر نیست


به گزارش گروه سیاسی استان فارس ، حسن روحانی ، حسن روحانی در آخرین جلسه بعدازظهر سه شنبه شورای عالی فضای مجازی وی در دولت دوازدهم توسعه و گسترش زیرساخت ها و دسترسی به فضای مجازی را طی هشت سال گذشته قابل توجه دانست و گفت: “امروز بیش از یک میلیون نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم درگیر تجارت فضای مجازی هستند و اگر از اهمیت اشتغال. برای درک اهمیت این آمار

روحانی با اشاره به اینکه فضای مجازی مانند هر دستاورد و فرصت دیگری مشکلات و آسیب های خود را دارد ، خاطرنشان کرد: برخی تصور می کردند می توانیم از گسترش و تعمیم استفاده از فضای مجازی جلوگیری کنیم ، اما خوشبختانه امروز همه می فهمند که جامعه نمی تواند باشد. این احتمال رد شد و تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری اخیر گواه این گفته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر این یک میلیون نفر بیکار باشند ، این یک فاجعه بزرگ است ، افزود: ویروس کرونا امروز ندیده ایم که این رقم در زمینه های مختلف از جمله گردشگری ، حمل و نقل و خدمات مبتنی بر فضای مجازی به چندین میلیون نفر برسد.

وی گفت: امروز می توان با اعتماد به نفس و امنیت بالا و با استفاده از اینترنت و برنامه های موجود ، ماشین خود را از خانه یا محل کار با اینترنت پرسرعت خریداری کرد و فرزند خود را به هر کجا که خواست بفرستد ، این ماشین در تمام طول مسیر همه این امکانات از طریق توسعه اینترنت پرسرعت امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید  فوری؛ فروش ۸ خودروی وارداتی از هفته آینده آغاز می شود+ جزییات

رئیس جمهور با بیان اینکه تأمین این امکانات فقط نتیجه تلاش دولت نیست ، گفت: همه نیروها و ارکان کشور سعی کرده اند امروز به نقطه ای برسند که بتوانیم جمهوری اسلامی را از نظر توانایی ها و زیرساخت های ارتباطی مقایسه کنیم با کشورهای منطقه. “

روحانی ادامه داد: ج دولت تدبیر و امید تلاش ها و تلاش های قابل توجهی در زمینه ایجاد زیرساخت ها ، مراکز داده ، انرژی ابر و سایر نیازها و فرصت های لازم برای عموم مردم جهت بهره مندی از اینترنت پرسرعت و باند پهن در تمام نقاط کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه اگر فضای مجازی مانند امروز به کشور سرایت نمی کرد ، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در زمان تاج گذاری مشکل بزرگی برای آموزش در کشور ایجاد می کرد ، خاطرنشان کرد: گسترش اینترنت پرسرعت کشور برای ایجاد عدالت آموزشی همچنین کمک کرد که اگر یک سال پیش استفاده از معلمان خوب فقط به مدارس خاصی اختصاص داشت ، امروز دانش آموزان در دورافتاده ترین روستاهای کشور این فرصت را دارند که از آموزش بهترین معلمان بهره مند شوند.

روحانی ادامه داد: امروز توسعه و گسترش اینترنت پرسرعت به ما این امکان را داده است تا با ارائه اعتبارنامه های دروغین در رویدادهای مهم مانند انتخابات ، استعلام و احراز هویت به طور موثرتری برخورد کنیم و حتی می توانیم کل مراحل انتخابات را انجام دهیم. “را در قالب به صورت الکترونیکی نگه دارید.

همزمان رئیس جمهور افزود: علی رغم دستاوردهای بزرگی که در فضای مجازی به دست آوردیم ، هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. اگر فضا را برای فعالیت های بخش خصوصی باز کنیم ، سرعت پیشرفت در زمینه های مختلف مانند نرم افزار ، برنامه ها ، شبکه های اجتماعی. “و فرستادگان روز به روز بیشتر می شوند.

بیشتر بخوانید  میزان مرگ و میر روزانه از تاج در این استان کشور صفر بوده است

روحانی با بیان اینکه فضای مجازی تنها با تأمین ساختمان و سخت افزار گسترش نخواهد یافت ، گفت: توسعه و توسعه بهینه فضای مجازی با دولت امکان پذیر نیست و باید فضا را باز کنیم ، مسئولیت ها و بهترین فرصت های بخش خصوصی را تعریف کنیم و فضای مجازی را توسعه دهیم. “از این مسیر استفاده کنید.

وی خاطرنشان کرد که تا چند سال پیش ، یک نماینده خارجی بی نظیر در کشور وجود داشت. در زمینه VOD که کمی برای فعالان خصوصی باز مانده بود ، می بینیم که چه دستاوردهایی داشته ایم. ما باید دستهای بخش خصوصی را باز کنیم تا با تعیین چارچوبها و مسئولیتها در این زمینه بیشتر کار کنیم.

روحانی ویژگی مهم دیگری در فضای مجازی ایجاد کرده است شفافیت وی در جریان مبارزه واقعی و عملی با فساد ، خاطرنشان کرد: امروزه سیستم ها و شبکه های مختلف ، اطلاعات مربوط به حوزه های مختلف را در دسترس عموم قرار می دهند ، که بروز فساد را واقعی تر و دشوارتر می کند.

سرانجام ، رئیس جمهور از همه اعضای واقعی و قانونی شورای عالی فضای مجازی ، دبیران فعلی و سابق شورا و ر headsسای وقت قوه مقننه و قضائیه و همچنین همه کسانی که در شورا در گذشته کار کرده اند تشکر کرد. سالها فعالیت های زیادی در زمینه فضای مجازی انجام شده است و این شورا دارای 40 مصوبه مهم در زمینه شبکه ملی اطلاعات ، حمایت از کودکان و معماری ساختارهای مربوط به فضای مجازی کشور است که باید از آنها تشکر کنیم و من امیدوارم این بار در آینده سریعتر باشد. ادامه.

بیشتر بخوانید  امام جمعه اردبیل: مسئولان برای خیر و مصلحت مردم تلاش همه‌جانبه‌ای داشته باشند- اخبار اردبیل - اخبار استانها تسنیم

شورای عالی فضای مجازی از بدو تأسیس تاکنون 72 جلسه برگزار کرده است که 59 جلسه آن در جریان فعالیتهای دولت یازدهم و دوازدهم بوده است و در این مدت شورا 28 قطعنامه را تصویب کرده است که منجر به اقدامات اساسی در کشور شده است.

در جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی ، آخرین جلسه این شورا به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی ، مصوبات هشت سال گذشته ، اقدامات مبتنی بر آن مصوبات و تأثیراتی که این اقدامات در گسترش کمی و کیفی فضای مجازی داشت. توسط اعضا

اعضا همچنین موانع و چالش های اجرای این قطعنامه ها را بررسی کردند و موانع و چالش ها شمارش و جمع بندی شدند تا اقدامات مناسب در دولت سیزدهم برای کاهش موانع و رفع چالش ها انجام شود.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید