مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روحانی: به تصویب مجلس نرسید ، تحریمی نبود / اگر تحریمی نبود ، نرخ ارز فعلی 5000 تن بود

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


روحانی: به تصویب مجلس نرسید ، تحریمی نبود / اگر تحریمی نبود ، نرخ ارز فعلی 5000 تن بود

رئیس جمهور با ارزیابی اقدامات و برنامه های پولی و بانکی بانک مرکزی طی هشت سال گذشته گفت: با اقدامات و سیاست های بانک مرکزی و اجرای برنامه های اقتصادی ، ما توانسته ایم فشار جنگ اقتصادی بر مردم. “

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در شصت و یکمین مجمع عمومی سالیانه بانک مرکزی با اشاره به شرایط خاص و فراز و نشیب های کشور طی هشت سال گذشته اظهار داشت: طبق آمار ، وقتی دولت یازدهم در سال 1992 وارد موقعیت شد ، رشد اقتصادی منفی 7.7 بود و در سال 1994 نیز با مشکل و شوک قیمت نفت روبرو شدیم و قیمت نفت که در ابتدای دولت یازدهم هر بشکه 104 دلار بود ، حتی به $ نیز رسید 30 در یک نقطه ، بنابراین ما با شرایط ویژه ای روبرو هستیم.

رئیس جمهور اظهار داشت: بعد از اینكه ما توانستیم تحریم ها را در سال 1994 تصویب كنیم ، اثرات اقتصادی مثبت در سال 1995 مشاهده شد ، بنابراین امسال از رشد اقتصادی 12.5٪ و از ابتدای دولت یازدهم تا ابتدای سال 1997 برخوردار شدیم. شاهد ثبات در اقتصاد کشور بود.
روحانی اظهار داشت: از ابتدای دولت یازدهم تا ابتدای سال 97 چنین افت و خیزهایی در اقتصاد به ویژه نرخ ارز نداشته ایم و از نظر تورم ، رشد اقتصادی ، نرخ ارز و ثبات داشته ایم. اشتغال ، که مهم است کشور در سالهای آینده شرایط مطلوبی داشته باشد. “

رئیس جمهور افزود: از سال 1993 شاهد شغل خالص مناسبی در کشور بوده ایم و تا سال 1996 به طور متوسط ​​550 هزار شغل ثابت در سال داشتیم. تورم از اواخر سال 1994 تا اوایل سال 1997 تک رقمی بود ، اما با شروع جنگ اقتصادی این روند تغییر کرد.

روحانی گفت: دولت در چهار سال اول نظم مالی بسیار خوبی داشت و تحت هیچ شرایطی ، حتی در زمان جنگ اقتصادی ، از گرفتن وام از بانک مرکزی امتناع ورزیدیم. ما همیشه سعی در رعایت نظم مالی دولت داشتیم که با تورم و پایه پولی مطابقت دارد. “خیلی مهم است.

بیشتر بخوانید  قرائت دعای کمیل در حرم حضرت روگای (صلح) توسط ایرانیان + عکس

رئیس جمهور گفت: از سال 1996 ، بانک مرکزی مجبور به استفاده از پایه پولی برای م institutionsسسات اعتباری غیر مجاز و ادغام بانک ها توسط نیروهای مسلح شد ، اما استفاده از مبنای پولی توسط دولت هرگز مبتنی بر بدهی دولت نیست. از سال 1998 بدهی دولت به بانک مرکزی کاهش یافته است.

روحانی با بیان اینکه در سال 1997 وارد وضعیت جدیدی شدیم ، گفت: “من از مدیران و اقتصاددانان می خواهم که بر اساس واقعیات موجود وضعیت اقتصادی را از سال 1997 به بعد برای مردم توضیح دهند. اتفاقاتی که بعد از آن سال رخ داد هیچ ارتباطی با دولت ، زیرا دولت طبق روال قبلی خود عمل می کرد و اگر جنگ اقتصادی و تاج اقتصادی 1997 نبود ، همین روند ادامه می یافت و طبق برآوردهای صورت گرفته توسط اقتصاددانان ، امروز قیمت دلار حدود 5000 تن بود .

رئیس جمهور با بیان اینکه جنگ اقتصادی 1997 در تاریخ کشور بی نظیر و در تاریخ جهان بی نظیر بود گفت: حتی فروش هر بشکه نفت نیز محدود بود و کلیه عملیات بانکی کشور و منابع آن کاملاً مسدود شده بود ، اقدامی بی سابقه و بی نظیر. اما در عین حال با وجود همه محدودیت ها ، کشور اداره می شد و کالاهای اساسی و اساسی در صورت لزوم خریداری و وارد می شدند. با وجود همه این شرایط دشوار ، مشکلات اقتصادی در سال 1998 تقریبا تحت کنترل بود ، اما متأسفانه در پایان سال 1998 ما با مشکل تاج مواجه شدیم.

روحانی اظهار داشت: به منظور یافتن جایگزینی برای نفت که تامین کننده اصلی ارز کشور است ، ما فعالیت های خوبی در زمینه صادرات نفت انجام داده ایم و در این راستا اقدامات بانک مرکزی بسیار م effectiveثر بوده و کشور تقریباً بدون نفت است. ، گرسنگی و کوپن. “این مدیریت شد.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات اقتصادی دولت علیه کرونا گفت: با اقدامات انجام شده ، ما توانستیم تخت های بیمارستانی را برای افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر افزایش دهیم و تخت های ویژه را به بیش از 2.5 برابر در یک سال و نیم افزایش دهیم ، برای “ما همچنین خدمات كمك و بانكی را برای شركتهای آسیب دیده ارائه دادیم و همچنین موفق شدیم اقدامات عدالت را سازماندهی كرده و بخشی از سهام را به مردم پرداخت كنیم.

بیشتر بخوانید  برنامه ای را به یاد و احترام مردم سیستان و بلوچستان پخش کنید

روحانی افزود: با وجود همه مشکلات امروز ، ما در زمینه تهیه واکسن توانسته ایم به نقطه نسبتاً مطلوبی برسیم و روند واکسیناسیون جنب و جوش پیدا کند.

رئیس جمهور خاطرنشان كرد: رشد اقتصادی در سال 1999 كه در بسیاری از كشورها منفی بود ، در كشور ما 3.6 درصد مثبت بود و از افتخارات دولت است كه در سخت ترین شرایط و جنگ اقتصادی قادر به هدایت دوازدهم است دولتی با رشد اقتصادی مثبت. “آینده نتیجه خواهد داد.

روحانی اظهار داشت: طبق آماری که در سه ماهه نخست سال جاری ارائه شده ، در بخش صادرات و واردات شرایط خوبی را در مقایسه با سه ماهه اول سال گذشته شاهد هستیم ، صادرات بیش از 69.2 درصد و واردات حدود 37 درصد نسبت به سه ماهه اول سال “گذشته اضافه شده است و ما شاهد توازن بین صادرات و واردات هستیم و این روند بدون شک می تواند امیدوار کننده باشد ، در حالی که شرکت های بزرگ اقتصادی نیز 8.7٪ رشد کرده اند.

وی با بیان اینکه “اگر در این مدت دو کار انجام می شد ، در اوایل دهه 1400 شاهد شرایط بهتری بودیم.” “اگر دست و پاهای ما بسته نشده بود ، قطعاً در پایان سال 1999 تحریم ها را لغو می کردیم. توافق بین ما و 1 +5 در وین کاملاً واضح است و اسناد موجود است و مشخص است که آنها و ما آماده اقدام بودیم ، اما قطعنامه مصوب در پارلمان به ما اجازه انجام کار خود را نداد.

روحانی خاطرنشان کرد: اقدام دوم در حوزه FETF بود که یک مشکل بزرگ ایجاد کرد. دولت و وزارت اقتصاد وظیفه خود را در این زمینه انجام داده اند و مجلس و هیئت امنا نیز کمک کرده اند ، اما مشکل دیگری برای ما در سایر نقاط است. او آن را برطرف کرد و مشکل همچنان پابرجاست.

بیشتر بخوانید  آیا سن بازنشستگی در ایران افزایش می یابد؟

رئیس جمهور گفت: اگر همه تحریم ها برداشته شود اما مشكل FATF حل نشود ، ما هنوز روند عادی در فعالیت های بانكی با بانك های جهانی نخواهیم داشت. بنابراین ، برخی از مشکلات در دست دولت نیست و هیچ ارتباطی با دولت ندارد.

روحانی گفت: اگر ما می توانستیم اختیارات لازم را که قانون اساسی به ما داده است ، عملی کنیم ، در ابتدا 1400 مجازات نداشتیم.

رئیس جمهور گفت: برخی از موضوعات از جمله جنگ اقتصادی مربوط به دولت نیست و نتیجه اقدامات ناآگاهی است كه برجام را ترك كرده و كشور ما را تحریم كرده است.

روحانی افزود: در مورد برخی موضوعات ، فقط دولت قادر به انجام هیچ كاری نیست و سایر ارگان ها و ارگان ها نیز نیاز به كمك دارند ، بنابراین باید برای مردم توضیح داده شود كه دولت در كجا می تواند عمل كند و در چه مواردی خارج از اختیارات دولت است . “

رئیس جمهور گفت: “ما برای حل مشکل مردم دریغ نکردیم و می توانستیم برخی از مواردی را که در دست دولت بود حل کنیم و اجازه ندادیم فعالیت های زیرساختی ، اقتصادی و تولیدی قبل از تاج گذاری و تحریم ها. “

در شصت و یکمین نشست عمومی سالیانه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که روز یکشنبه با حضور رئیس جمهور برگزار شد ، صورتهای مالی مجلس با اصلاحاتی تصویب شد.

در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از نتایج ، سیاست ها و اقدامات پولی و بانکی بانک مرکزی و همچنین شاخص ها و متغیرهای اقتصادی کشور در طول هشت سال تدبیر و امید دولت ، به ویژه در سال 1999 ارائه کرد. .

در این جلسه ، هیئت نظارت بر بانک همچنین گزارشی از ترازنامه و صورتهای مالی سال 1999 ارائه داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *