مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

روحانی: برخی گفته اند که ما صد سال دیگر از فصل 7 شورای امنیت خارج نمی شویم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش فارس ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه ، 14 ژوئیه) در جلسه کابینه گفت: “امروز روزی است که گفتگو و تعامل سازنده در جهان در تقویم ما است. پس از اقداماتی که دولت یازدهم برای لغو تحریم های ظالمانه و احقاق حقوق ملت ایران ، ما در 14 ژوئیه 1994 به توافق رسیدیم و به همین دلیل این روز به عنوان روز گفتگو و همکاری سازنده اعلام شده است.

وی افزود: برای دولت های یازدهم و دوازدهم یکی از مهمترین اهداف تحقق حقوق ملت در زمینه فناوری های نوین ، تجارت ، اقتصاد ، فعالیت های اقتصادی و تولیدی بود که هدف اصلی و مهم در یازدهم بود. و دولت های دوازدهم. دولت و در دولت دوازدهم تکرار شده است. ”

رئیس جمهور تأکید کرد: برخی از مشکلات در جامعه وجود داشت و در سال های گذشته برخی تصور می کردند قطعنامه هایی علیه ما در سازمان ملل که تحت فصل 7 شورای امنیت است ، تصویب شده و نمی توان در این زمینه کاری کرد.

وی ادامه داد: هنگامی که کشوری تحت فصل 7 شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار می گیرد ، آن کشور یا مجبور به اجرای این قطعنامه می شود یا در نهایت به جنگ منجر می شود ، اما این مسئله برای کشور ما مسئله ای متفاوت بوده و در عمل در تاریخ بوده است. سازمان ملل “این مسئله برای ایران منحصر به فرد و نادر بود ، زیرا با گفتگو و تعامل توانستیم از فصل 7 شورای امنیت و قطعنامه خارج شویم. که اجرا نکنید

بیشتر بخوانید  راز تصویر رو پیدا کن و به ما بگو کدوم فرد ادعا می‌کنه آشپزه!

وی افزود: ما با آژانس بین المللی انرژی اتمی (آژانس بین المللی انرژی هسته ای) در مورد PMD مسئله ویژه ای داشتیم ، این مسئله قابل حل نیست و اگر صد سال از ما بخواهند و ما پاسخ دهیم ، آنها 200 سوال دیگر می پرسند.

روحانی افزود: آغاز فعالیت های غنی سازی توسط ایران موضوع دیگری بود كه قدرت های بزرگ در ابتدا آن را نپذیرفتند و حتی تصور كردند كه لغو تحریم ها مشكل است ، اما افراد باتجربه در سیاست و روابط بین الملل گفتند اگر می خواهیم با شش نیروی برتر جهان. و در نتیجه ، چنین چیزی امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم گام های مهمی را در صحنه سیاسی و بین المللی برای مذاکره با 6 کشور بزرگ جهان برداشته است ، افزود: در کمتر از 100 روز نخست دولت یازدهم ، توافق موقت با 1 + 5 و تحریم ها ادامه داشت؛ در آن زمان ما 990 هزار بشکه نفت می فروختیم و یک سال بعد فروش نفت در ایران به صفر می رسید و آنها قصد داشتند فروش نفت ایران را 20٪ ، 20٪ کاهش دهند و سرانجام در اوایل سال 1993 می توانستیم حتی برای فروش هر بشکه روغن اما ما موفق به مذاکره در مورد لغو تحریم ها و آزادی دست و پا و حتی منابع شدیم. بانک مرکزی وی همچنین آزاد شد و توافق كلی بین دو طرف حاصل شد. اصل غنی سازی نیز در توافق موقت مورد قبول ایران قرار گرفت ، زیرا دولت به قدرت رسید و ظرف صد روز گام مهمی برای نقض تحریم ها برداشتیم و گام به گام در این مسیر موفق شدیم.

بیشتر بخوانید  دعوای امباپه و رئال مادرید به کاخ الیزه رسید!

رئیس جمهور گفت: در آوریل 1994 ما با 1 + 5 به توافق اساسی رسیدیم و در ژوئیه 1994 به توافق رسیدیم. برجام ما رسیدیم تا برجام در ژانویه 1994 اجرا شد و تحریم ها برداشته شد. البته ، ما برای انجام این کار گام به گام کار کردیم ، اما برخی از مراحل فوری و برخی به موقع بود. ما در این زمینه دستورالعمل هایی داشتیم.

رئیس جمهور افزود: از طریق گفتگو و تعامل سازنده ، مسائل پیچیده و مهمی كه بین كشور ما و كشورهای بزرگ یا سازمانهای بین المللی وجود دارد قابل حل است.

در جریان …


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *