روحانی: برخلاف وعده های دولت کره ، مشکلات بانکی بین دو کشور همچنان وجود دارد


به گزارش گروه سیاسی فارس ، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم دریافت اعتبارنامه سفیر جدید کره جنوبی در تهران ، اون خان هیون گفت که دو کشور روابط تجاری و بانکی بسیار خوبی دارند. حالت خوبه وی با بیان اینکه “در سال های اخیر کره جنوبی درگیر بسیاری از پروژه های مهم ایرانی بوده است” ، اظهار داشت: در سال های اخیر به دلیل تحریم های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا ، روابط دو کشور دشوار شده است و به محض این مشکلات باید حل شود ممکن است “

رئیس جمهور با بیان اینکه علی رغم وعده های کره جنوبی ، مشکلات بانکی و مالی بین دو کشور همچنان پابرجا است ، افزود: در زمینه خرید تجهیزات پزشکی و دارویی و امکانات و حتی واکسن ها. ویروس کرونا ما هنوز هم در استفاده از دارایی خود در بانک های سئول مشکل داریم. تا زمانی که ایران از ذخایر مالی خود در بانک های کره جنوبی استفاده می کند ، این حق ایران است.

روحانی افزود: مشکل مالی بین ایران و کره جنوبی تأثیر بسیار بدی در اعتماد به نفس مردم ایران در کره جنوبی داشته است ، زیرا در شرایط سخت کرونر ، مردم ایران نمی توانستند از اموال خود در بانک های کره استفاده کنند. به همین دلیل امیدوارم کره جنوبی بتواند در آینده با تلاش مضاعف این مسئله را جبران کند.

یون کانگ هیون ، سفیر جدید کره جنوبی ، ضمن تحویل اعتبارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان ، گفت که وی به خوبی از دلسردی دوستان ایرانی خود از روابط تهران و سئول آگاهی داشته است. روابط بین تهران و سئول ، اما امروز من یک مأموریت ویژه دارم که برای تقویت روابط دوجانبه هر کاری ممکن است انجام دهم.

بیشتر بخوانید  خبر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق در راه است

کانگ هیون گفت: “اگرچه ما انتظار داریم نتایج خوبی از مذاکرات داشته باشیم.” برجام ما هستیم ، اما کره جنوبی وقت را از دست نخواهد داد و ما در حال آماده سازی زمینه و آماده سازی برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه هستیم.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید