روایت لیلا حاتمی از جدیدترین نقش‌اش



آنچه دیگران می خوانند:

لیلا حاتمی او بازیگر سینما و تلویزیون است. لیلا حاتمی او در فیلم های زیادی بازی کرد. لیلا حاتمی همسر علی مصفا است. لیلا حاتمی او همچنین دختر علی خاتمی است. لیلا حاتمی فارغ التحصیل رشته ریاضی و فیزیک در تهران و شروع به تحصیل در موسسه فدرال پلی تکنیک لوزان کرد.لیلا حاتمی در سال ۱۳۷۷ با بازیگر زن ایرانی علی مصفا ازدواج کرد و حاصل آن دو فرزند به نام های مانی و عسل است.

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی بازیگر ایرانی که در خارج از کشور برای بازی در فیلم جدایی برنده اسکار اصغر فرهادی شناخته می شود، به زودی در درام متافیزیکی زمان در ابدیت مهدی نوروزیان کارگردان ایرانی-بریتانیایی نامزد اسکار دیده می شود که ضبط آن به تازگی به پایان رسیده است. در ایران.

حاتمی در گفت و گو با خبرنگار ورایتی در حاشیه جشنواره فیلم ونیز که به تازگی به پایان رسیده است، درباره فیلم جدید «زمانی برای ابدیت» گفت: در این فیلم نقش مریم زنی را بازی می کنم که به طور مرموزی توسط او کشته شد. گفت، همسر محبوبش. ناپدید شده و او و دختر 12 ساله اش را در هاله ای از ابهام رها کرده است و آنها امیدوارند که حمید زنده باشد و روزی پیش آنها برگردد، اما در این بین زندگی مریم پیچیده شده است.

لیلا حاتمی

این بازیگر با بیان اینکه کارگردان (نوروزیان) عمداً برخی از جزئیات فیلم را کنار گذاشته است، گفت: در فیلم نمی دانیم سعید واقعا مرده است یا به دلیل دیگری ما را ترک کرده است و نبود او به نوعی باعث می شود. مریم احساس می کند بی ریشه است و کاری به این دنیا ندارد. چیزی که واقعاً در مورد این فیلم خوب است این است که ما دو دنیای موازی داریم. یکی مربوط به این است که شخصیت مریم به دلیل نبود همسرش چه چیزی را تجربه می کند و چگونه او را آزار می دهد و دوم زندگی اجتماعی ای است که او مجبور به زندگی می شود و جنبه های اجتماعی این زندگی مربوط به آداب و سنن است. در ایران است. این فیلم دو سطح از مواجهه او با این تجربه را بررسی می کند. دنیای بیرون و دنیای درونی روان او که فیلم را بسیار جذاب می کند.»

بیشتر بخوانید  آخرین جزئیات مربوط به واکسیناسیون کارمندان بانک

روایت لیلا حاتمی از آخرین نقشش در نقش زنی بازی می کنم که همسر محبوبش به طرز مرموزی ناپدید شده است.

لیلا حاتمی در فیلم «زمانی برای ابدیت»

«زمانی برای ابدیت» به طور کامل در ایران طی 87 روز فیلمبرداری شد و لوکیشن‌هایی از جمله پایتخت تهران، جزیره قشم در جنوب ایران، شهر کویری باستانی مرکزی ورزنه، مازندران و منطقه کوهستانی شمال ایران در مجاورت دریای خزر ساخته شد. دریا.

این فیلم اولین فیلم مهدی نوروزیان در سال های اخیر پس از نامزدی اسکار در سال 1999 کشتن جو و لئو با بازی جوزف فاینس، الیزابت شاو، دنیس هاپر و سام شپرد است. .

نوروزیان فیلمنامه «زمانی برای ابدیت» را با سپیده قربانی و علی اصغری نوشته و نیکی کریمی تهیه کنندگی این فیلم را بر عهده دارد.

لیلا حاتمی پیش از این در سال 2014 یکی از داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن بود. او همچنین بخش اصلی جشنواره کارلووی واری در سال 2006، یازدهمین جشنواره بین المللی فیلم مراکش در سال 2011 و سی و هفتمین جشنواره فیلم آمریکا در دوویل فرانسه در سال 2013 را قضاوت کرد. او همچنین برنده جوایز بازیگری در برخی از این جشنواره ها است

لیلا حاتمی در هیئت داوران جشنواره فیلم ونیز، «ماریانو کان» (کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده آرژانتینی)، «لئوناردو دی کاستانزو» (کارگردان و فیلمنامه نویس ایتالیایی)، «آدری دیوان» (کارگردان فرانسوی) و «رودریگو سوروگین» (کارگردان) ، فیلمنامه نویس و تهیه کننده اسپانیایی) و به رهبری بازیگر آمریکایی جولیان مور.

لیلا حاتمی

با یک همکار ازدواج کن

لیلا خاتمی در سال ۱۳۷۷ در سن ۲۶ سالگی با علی مصفای ۳۲ ساله به طور رسمی ازدواج کرد و حاصل این زندگی یک دختر به نام عسل و یک پسر به نام مانی بود.

بیشتر بخوانید  راهنمای کامل و شرایط خرید بیمه خودرو: بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه ماشین در 1400

آشنایی با فیلم

این زن و شوهر در فیلم لیلا 1376 نقش دو عاشق را ایفا کردند، بسیاری بر این باورند که روابط عاشقانه شخصیت های فیلم لیلا به دلیل واقع گرایی آنها برای مخاطب گسترده تر و خاص بسیار باورپذیر شد.

اطلاعات از علی مصفا

علی مصفا متولد 20 آذر 1345 در تهران، فارغ التحصیل مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی تهران در سال 1353، فرزند مظاهر مصفا شاعر برجسته معاصر و استاد دانشگاه و مادرش امیربنا کریمی است. استاد، نویسنده معروف فارسی و صاحب سبک هندی و صائب شانایی بازیگری را از سال ۱۳۷۱ در مقابل دوربین ها آغاز کرد.

اولین حضور سینمایی او در کودکی کمال الملک (در فیلم «کمال الملک» به کارگردانی پدرش علی خاتمی) بود.

وی در سال ۱۳۷۵ اولین اثر سینمایی خود به نام لیلا را به کارگردانی داریوش مهردزوی تجربه کرد و برای بازی در این فیلم موفق به دریافت دیپلم افتخار جشنواره فیلم فجر شد.

دومین فیلم موفق او Ab i Ataš بود که در آن نقش یک فاحشه (مریم) را به خوبی بازی کرد. گام آخر دومین فیلم بلند علی مصفا در مقام کارگردان پس از زن در راه دور است. این فیلم با هزینه شخصی ساخته شده و یکی از فیلم های مستقل سینمای ایران به شمار می رود. لیلا حاتمی در این فیلم نقش لیلا را بازی کرد.لیلا (لیلا حاتمی) ستاره سینما است و به تازگی همسرش را از دست داده است و در حین فیلمبرداری فیلم ناگهان لبخندی مقابل دوربین می زند و از کار باز می ایستد. هیچ کس نمی تواند دلیل خنده او را حدس بزند.

لیلا حاتمی

برنده خرس نقره ای برای فیلم «جدایی نادر از سیمین».

او در سال 1388 به همراه اصغر فرهادی و تعدادی از بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین به جشنواره برلین دعوت شد، اما به هر دلیلی که برخی معتقدند در فیلم بعدی او (پله آخر) بود، اما در این فیلم شرکت نکرد. مراسم اختتامیه او در این مراسم با ساره بیات و سارینا فرهادی برنده خرس نقره ای بهترین گروه موسیقی شد.

در بهار 1389 به همراه علی مصفا در مراسم فرش قرمز فیلم جنایت (مسعود کیمیایی) شرکت کرد. وی در تابستان امسال پس از اعلام خبر جدایی نادر از سیمین به فرانسه و ایتالیا سفر کرد و به همراه اصغر فرهادی در افتتاحیه فیلم حاضر شد و به همراه اصغر فرهادی و پیمان معادی به مراسم اسکار در آمریکا رفت. .

بیشتر بخوانید  بارش برف و باران شدید از ابتدای هفته جدید در این استان ها آغاز می شود

پس از آن در مراسم اختتامیه جشنواره کن شرکت کرد و جایزه اصلی جشنواره را به متئو گارونه کارگردان ایتالیایی فیلم رئالیتی اهدا کرد. چند ماه بعد لیلا خاتمی به همراه همسرش علی مصاف و فرزندانش برای نمایش فیلم آخرین قدم در جشنواره کارلووی واری به جمهوری چک رفت و جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره را از آن خود کرد.

لیلا حاتمی

همکاری با مدیران

بیشتر همکاری های لیلا حاتمی با داریوش مهرجویی بوده است. این همکاری ها شامل بازی در چهار فیلم (به ترتیب سال ساخت: لیلا، میک، اسمان محبوب و نارنجی پوش) است. در این میان «لیلا» یکی از معروف ترین فیلم های مهرجویی است که لیلا خاتمی یکی از به یاد ماندنی ترین نقش های خود را در آن ایفا کرد.

پس از آن بیشتر با کارگردانانی چون: علی مصفا، حمید نعمت الله، فریدون جیرانی، علیرضا رئیسیان و علی حاتمی همکاری داشت. لیلا حاتمی در بیشتر فیلم هایش نقش زنی از اقشار بالای اقتصادی یا فرهنگی جامعه را بازی می کرد که روحیه ای سرد و شخصیتی مستقل و قوی داشت.

عنوان شوالیه را دریافت کرد

در سال 2013 سفارت فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که وزیر فرهنگ و ارتباطات این کشور نشان فرهنگ و هنر را به لیلا حاتمی اعطا کرده است. این نشان به هنرمندانی در فرانسه و جهان به دلیل خلاقیت هنری یا ادبی یا به خاطر سهمشان در توسعه هنر و ادبیات اعطا می‌شود.»


دیدگاهتان را بنویسید