روابط مافیا و دولت به نقل از رهبر مخالفان ترکیه – قسمت 1 – اخبار ترکیه و اوراسیا – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، روزنامه جمهوری ترکیه مصاحبه مفصلی با شخصیت اصلی سیاسی مخالف رئیس جمهور این کشور انجام داد.

رهبر CHP کمال کلی چ چارو او لو ، به همراه رهبر حزب خوب مرال آکسنر ، ائتلافی به نام ملت تشکیل داده اند و انتظار می رود اردوغان و باگچلی را در انتخابات آینده از قدرت برکنار کنند.

بوقلمون،

در این مصاحبه ، رهبر حزب جمهوری خلق (پ.ک.ک) انتقادات سیاسی مهمی را نسبت به اوضاع فعلی ترکیه وارد کرد.

پیوندهای مافیا و دولت

شما اخیراً گفتید که فاضلاب پس از افشاگری سادات پکر (رهبر فراری گروه جنایت سازمان یافته) منفجر شد. آیا می خواهید سخنان پاکر را بشنوید و فکر نمی کنید این همه ماجرا است؟

آیا می دانید چرا گفتم فاضلاب منفجر شد؟ زیرا برای اولین بار در تاریخ جمهوری ترکیه مشاهده کرده ایم که سیاستمدار و مافیا به هم پیوسته اند و مافیا با استفاده از قدرت پول خود ، عملا سیاست را هدایت می کند.

البته در بخشهای قبلی و ما در دهه 1990 چیزی مشابه را دیدیم. (اشاره به واقعه سوسور و قتل قاضی ، افسر پلیس و قاچاقچی مواد مخدر در اتومبیل / مترجم)

آره. اما این قابل مقایسه با رویداد فعلی نبود. متأسفانه ، رابطه فعلی مافیایی و سیاست بر اساس منافع مشترک است. ما با ساختاری روبرو هستیم که تقریباً در هر زمینه سیاسی تسلط دارد و منجر به انباشت پولهای سیاه جدی شده و در کشور و خارج از کشور فعال است. بنابراین ما هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده ایم.

به عنوان مثال به یاد بیاورید که همان دادستانی که به نفع سزگین باران کورمکاز (یک جنایتکار مالی دستگیر شده در اتریش) رأی داد ، به عنوان معاون وزیر در وزارت دادگستری منصوب شد و بعداً قاضی ارشد دادگاه قانون اساسی شد. من از این روند انتقاد کردم. این رویداد غیر عادی است. اردوغان خود در این موارد سکوت می کند. او به خوبی می داند که وزرا only فقط در این موارد منوط به دستور هستند.

نمایندگان حزب شما بارها در مجلس در مورد این موضوعات س theseال کرده اند. اما متاسفانه حتی مردم هم توجهی نکردند. اما وقتی رئیس اوباش شروع به فاش شدن کرد ، توجه همه را به خود جلب کرد.

آره. هر کس به آنچه او گفت توجه کرد. چرا؟ زیرا داستان را از قلب واقعه و درون داستان روایت می کند. با دادن مکان ، زمان و نام افراد ، این نشان می دهد که وی خود در این جنایات دست داشته است.

بیشتر بخوانید  گیتارنوازی استادانه امیر غفارمنش و هم‌خوانی با پسرش پر بازدید شد+ ویدیو

این در واقع رمزگشایی از ارتباط سیاست و دنیای زیرین پنهان است. اگر به یاد داشته باشید ، اینگونه بود که عملیات دستهای پاک در ایتالیا آغاز شد. (کارزار دستان پاک باعث موفقیت پارلمان ایتالیا در مبارزه با فساد می شود.) در طی تحقیقات قضایی سراسری در مورد فساد سیاسی در دهه 1990 ، بسیاری از سیاستمداران و نمایندگان احزاب به دلیل ارتباط با فساد و مافیا حذف شدند. سیاست کنار گذاشته شد ، بیش از 5000 چهره مشکوک شد و بیش از نیمی از نمایندگان مجلس کیفرخواست شدند.

تضعیف ارزشهای اخلاقی ترکیه طی 19 سال

البته ، در ترکیه دادستانی نداریم که بتواند مانند دادستانهای ایتالیا عملیات عملیاتی را رهبری کند.

در اینجا وضعیت متفاوتی از ایتالیا وجود دارد. اولین مورد این است که سیاستمدار می خواهد قدرت خود را به هر قیمتی تحکیم کند. دوم ، دنیای زیرین (مافیا) با همکاری با سیاستمداران به دنبال گسترش حوزه نفوذ خود است. در ترکیه مافیا و سیاستمداران دست به دست هم دادند زیرا منافع آنها با یکدیگر همپوشانی داشت. یک مشکل مهم دیگر نیز وجود دارد که ما در ترکیه با افتخار شاهد آن هستیم: از بین رفتن اصل تفکیک قوا.

اکنون در شرایطی به سر می بریم که سیاستمداران دستگاه های اجرایی دادگستری را هر طور که می خواهند کنترل می کنند و مطابق خواسته های خود از آن استفاده می کنند. بازیگران زیرزمینی می توانند به راحتی کوکائین را از خارج از کشور به ترکیه بیاورند. حتی اگر آنها هم گرفتار شوند ، مشکلی وجود ندارد ، زیرا تحقیق در این زمینه صورت نخواهد گرفت.

رابطه اعتماد متقابل ایجاد شده است. در قوه قضاییه بازیگران مهمی وجود دارند که از این دنیای زیرین حمایت می کنند. آنها با دستورالعمل کار می کنند و پول می دهند. رمزگشایی از چنین ساختاری به خودی خود اتفاق بزرگی است.

شاید مهمترین موضوعی که باید روی آن متمرکز شویم فساد در تضعیف ارزشهای اخلاقی ترکیه طی 19 سال گذشته است. افراد متدین باید با این فساد مخالفت کنند. زیرا همه ادیان دارای مبانی اخلاقی قوی هستند.

حزب عدالت و توسعه ، سو ab استفاده از دین ، ​​اعتقادات و هویت ، باعث ایجاد اختلاف در بین مردم شده است. زیرا او سعی کرد از قدرت خود دفاع کند. در نتیجه ، وی ضمن حفظ قدرت خود ، همه ارزشهای اخلاقی را از بین برد. آنها طی این سالها همیشه گفته اند: “نهاد خانواده بسیار مهم است.” اما بزرگترین شوک به نهاد خانواده در دوران حکومت آنها وارد شد.

بیشتر بخوانید  تمرکز بانک دی بر پرداخت وجوه خرد و متوسط ​​است

وقتی فساد موجود از بالا به پایین آلوده می شود ، این یک مشکل بسیار جدی است. این یعنی خرابی و زوال. به قول معروف ، پوسیدگی ماهی از سر شروع می شود. اگر فرد در راس صادق باشد و اجازه فساد و بی اخلاقی ندهد ، این قاطعیت در لایه های پایین نشان داده می شود. اما اگر پوسیدگی از بالا شروع شود ، تا انتها پایین می رود. متأسفانه امروز با این درک روبرو هستیم که فساد اداری در بخشهای خاصی از جامعه پذیرفته شده و بوروکراسی اداری پذیرفته شده و مشکلی برای آن وجود ندارد ، تا حدی که حتی برخی روحانیون فساد فساد صادر کرده و مواردی را تعریف کرده اند که فساد مشکلی نداشته باشد. ! من نمی توانم زمانی را به یاد بیاورم که اعتقادات و اصول اخلاقی اینقدر سوused استفاده و فرسوده شده باشد.

چرا وزیر کشور برکنار نشد؟

وزیر کشور سلیمان سویلو ، که مظنون به فرار از یک رئیس مافیایی بود ، مجبور به اخراج شد. اما دولت باگچلی ، رهبر حزب جنبش ملی (شریک ائتلاف اردوغان) کاملاً از وی حمایت کرد. ارزیابی شما چیست؟ آیا شما موافق هستید که باگچی پیامی معنی دار به اردوغان ارسال کرده است؟

بوقلمون،

موافقم یک دلیل واضح وجود دارد. سلیمان سویلو ، وزیر کشور ، اردوغان را به دست گرفت و عملاً او را اسیر کرد. چرا؟

از آنجا که وی وزیر کشور است و دارای یک کانال اطلاع رسانی بسیار مهم است و هر اطلاعات ارزشمندی را که دریافت کرده است با دولت Bagceli به اشتراک می گذارد. سویا در این برنامه تلویزیونی اخیر جمله ای داشت که به نظر من بسیار مهم بود. وی گفت: “این از پایین به پایین و از بالا به بالا می رود.”کمتر می رود ، خیلی می رود)

این بدان معناست که من کوچک هستم و چیز زیادی از دست نمی دهم. اما اگر آنها به من فشار بیاورند ، تاپ ها و تاپ ها چیزهای زیادی از دست می دهند. در واقع این تهدیدی واضح و آشکار بود. طرف مقابل خوب فهمید و تهدید را پذیرفت. زیرا او می داند که اطرافش چقدر آلوده است.

در نتیجه آنها نتوانستند چیزی به وزیر کشور بگویند. باگچیلی با استفاده از این اهرم به راحتی همه کارکنان خود را در موسسات مستقر می کند و با حمایت وزیر کشور اردوغان را در موقعیت دشواری قرار می دهد. البته ما نمی دانیم که این وضعیت چقدر نمایندگان حزب عدالت و توسعه را نگران کرده است.

بیشتر بخوانید  برگ سبز، سند رسمی خودرو محسوب می‌شود

آیا فکر می کنید مشکلات جدی وجود دارد؟

آره. به نظر من ، افرادی با وجدان در حزب عدالت و توسعه هستند که از این روند راضی نیستند. افرادی هستند که می گویند ترکیه نباید در چنین شرایطی قرار بگیرد. آنها نگرانند که چرا دنیای سیاست و نهاد سیاست اینقدر آلوده است. اما وزیر کشور با استفاده از آژانس های امنیتی ، پلیس و ژاندارمری و فرمانداران و فرمانداران وظایف خود را انجام می دهد و همه را کنترل می کند و در عین حال از همه اسرار اردوغان آگاه است.

به همین دلیل او نمی تواند او را اخراج کند؟

اردوغان نمی تواند جای سلیمان سایلو را بگیرد. وی تا زمانی که موفق نشود باقچی را قانع کند قادر به برکناری وزیر کشور نخواهد بود.

یکی از افشاگری های تکان دهنده سادات پکر این بود که وزیر کشور دهها هزار سلاح ثبت نشده به مردم داده و برخی از جوانان و مردم عادی را مسلح کرده است. ارزیابی شما چیست؟

بارها در مجلس س officialال رسمی در این باره پرسیدیم و توضیح خواستیم. آنها هیچ توضیحی ندادند. این واقعا یک سوال وحشتناک و جدی است. سیاست و ساختار دولت در حال سقوط است. باید بپرسیم: آیا بقای کشور به مافیا سپرده شده است؟ شخصی که حتی از ثبت اسلحه در کشورش اطلاع ندارد چگونه می تواند بر کشور خود حکومت کند؟

ساکت کردن رسانه های مخالف

شما می دانید که روزنامه ما (جمهوری) چندین مقاله در این زمینه منتشر می کند. اکنون وزیر کشور از ما شکایت کرده و خواستار غرامت یک میلیون پوندی است.

او بسیار ترسیده است و از افشاگری ها و اطلاعات دقیق منتشر شده توسط روزنامه نگاران تحقیق روزنامه جمهوری می ترسد. شما می دانید که آنها دو تاکتیک مشترک دارند: 1. شکایت در روزنامه ضد دولتی و مطالبه خسارت بسیار جدی. (طبق قانون دادرسی ترکیه ، یک شخص یا رسانه می تواند به دلیل افترا شکایت شود و خسارت بسیار زیادی را مطالبه کند و در بسیاری از موارد این شکایات حل و فصل می شود و شخص یا رسانه باید پرداخت کند.) انتشار اخبار در یک موضوع خاص را با دستور منع کنید دادستان

در جریان …

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید