رهبر عقیدتی سیاسی ارتش: وقایع در افغانستان تهدیدی برای ایران نیست



حجت الاسلام عباس محمد حسنی روز یکشنبه در حاشیه سفر به مرز دوغارون و بازدید از واحدهای تیپ هجومی سیار 277 شهید تولایی مستقر در این ایستگاه بازرسی زمینی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این خون شهداست و شجاعت و قربانیان نیروهای مسلح کشور.

وی با اشاره به سو abuse استفاده احتمالی از عدم اطمینان فعلی در مرز شرقی کشور توسط برخی گروه های معاند ، تأکید کرد: “در میان این حوادث ، برخی از افراد و گروه ها ممکن است سعی کنند از افکار شیطانی خود در مورد سوit استفاده و تصور کنند هشدار می دهیم حتی اگر کوچکترین اشتباهی در این مرز مرتکب شود و چشمهای کثیف آنها به سرزمین ما بیفتد ، آنها پاسخ جدی نیروهای مسلح ایران اسلامی را دریافت خواهند کرد.

وی افزود: مردم مسلمان افغانستان دوستان و همسایگان ما هستند و در طول 40 سال گذشته ملت ایران اسلامی همیشه پذیرای مردم آن کشور بوده و در طول حضور آنها در ایران همیشه آنها را با احترام پذیرفته است. از این رو مردم باید بدانند که تحرکات چند روز گذشته در افغانستان نمی تواند برای ایران اسلامی مشکل ایجاد کند.

حجالاسلام محمد حسنی با ابراز امیدواری برای بازگشت صلح و دوستی در افغانستان ، تأكید كرد: مردم افغانستان در زمان حضور آمریكا در این كشور مورد آزمایش قرار گرفته اند و می فهمند كه دولت های غربی به ویژه آمریكا به استثنای كشتن افراد بی گناه ، هیچ فایده ای ندارند زیرا آنها ندارند.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش با اشاره به آمادگی برای دفاع از نیروهای مسلح مستقر در مرزهای کشور گفت: آنها خودشان هستند.

بیشتر بخوانید  لحظه احساسی دیدار هادی چوپان با آرنولد شوارتزنگر+ فیلم

مرز دوغارون 18 کیلومتر با شهر تایباد فاصله دارد.

شهر 138000 نفری تایباد از دو قسمت مرکزی تشکیل شده و در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است.

گذرگاه اسلام- کالا در نقطه صفر مرزی در استان هرات در افغانستان ، برابر با مرز دوگارون با ایران ، در 8 ژوئیه به دست طالبان افتاد.

ایران بیش از 900 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و استانهای هرات ، فراه و نیمروز هم مرز با خراسان رضوی ، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید