رهبر طالبان: ما متعهد به حل بحران افغانستان از طریق مذاکره هستیم – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر خبرگزاری فرانسه در بیانیه ای درباره عید قربان اظهار داشت ملا هبتولا آهوندزاده رهبر طالبان وی ، علی رغم پیشرفت های نظامی اخیر این گروه ، از روند سیاسی برای حل بحران افغانستان حمایت شدیدی کرد.

این اعلامیه زمانی اعلام می شود که روز گذشته مذاکرات بین افغانی در دوحه از سر گرفته شد و امیدها برای حل بحران از طریق گفتگو همچنان زنده است.

آهوندزاده در ادامه پیام خود اظهار داشت: با وجود دستاوردها و پیشرفت های نظامی ، امارت اسلامی به شدت از روند سیاسی در افغانستان حمایت می کند و از هر فرصتی برای ایجاد یک نظام اسلامی ، صلح و ثبات استفاده می کند.

وی ادامه داد: پیام ما این است که به جای اعتماد به خارجی ها ، اجازه دهید با یکدیگر مسائل را حل کنیم و کشور خود را از بحران های موجود نجات دهیم.

در بخشی از این پیام ، آهوندزاده افزود: ما یک دفتر سیاسی برای پیشرفت در مذاکرات و روند سیاسی گشوده ایم و متعهد به حل مسائل از طریق گفتگو هستیم ، اما طرف دیگر فرصت را از دست می دهد. ما دشمنی با کسی را نمی خواهیم و خواسته های قانونی را می پذیریم.

وی افزود که پس از خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان ، طالبان خواهان روابط دیپلماتیک ، اقتصادی و سیاسی خوب با جهان از جمله ایالات متحده بر اساس تعامل متقابل هستند.

آهوندزاده همچنین به همسایگان ، منطقه و جهان اطمینان داد که افغانستان به هیچ کس اجازه نمی دهد از خاک آن برای به خطر انداختن امنیت سایر کشورها استفاده کند ، در حالی که طالبان طبق قوانین شریعت به حقوق مدنی و زنان اشتغال دارند. .

بیشتر بخوانید  برداشت سیب صورتی بهاری از 2000 هکتار باغ در استان اصفهان آغاز می شود

دیدگاهتان را بنویسید