مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رنگساژ چیست ؟ آموزش ترکیب ۶ رنگساژ پر طرفدار

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



رنگساژ چیست ؟


به گزارش دلگرم : موها وقتی رنگ یا مش می‌شوند در ابتدا خیلی شفاف و زیبا هستند ولی بعد از مدتی زیبایی و شفافیت اولیه را از دست می‌‌دهند. در این زمان یک رنگساژ دوباره زیبایی را به مو ها باز می‌گرداند.رنگساژها در واقع همان رنگ موی تضعیف شده با مقدار مناسبی آب هستند که بر روی موهای دکلره یا مش شده قرار گرفته و باتوجه به فرمول ضعیف‌تر آنها ، آسیب کمتری به موها وارد می‌کنند.


انواع رنگساژ


رنگساژها در دو نوع موقت و نیمه موقت در دسترس هستند.


رنگساژ موقت :


که به صورت ژل و شامپوهای رنگی، اسپری و موس قابل تهیه بوده و نحوه استفاده از آنها نیز بسیار آسان است.کافیست وقتی از حمام بیرون آمدید، مقدار مناسبی از شامپو رنگساژ مو را بر روی موهای نم‌دار و مرطوب خود قرار داده و به خوبی شانه بکشید تا در تمام بخش‌ها پخش شود.این نوع از رنگساژها نیاز به شستسو نداشته و معمولا تا یک هفته اثر آن بر روی موهای شما باقی می‌ماند.


رنگساژ نیمه دائم :


نوع نیمه دائم رنگساژ طول عمر بیشتر و تقریبا سه هفته‌ای داشته و به صورت ژل‌های رنگی و واریاسیون قابل تهیه می باشد.این نوع رنگساژها بسته به پایه دکلره مو، غلظت، رنگ و نوع رنگ موی فعلی شما، انتخاب می‌شوند.


رنگساژ کردن مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟


چگونه رنگساژ بسازیم ؟


برای ساخت ترکیب رنگساژ، ابتدا باتوجه به حجم و رنگ زمینه مو یک الی پانزده سانتی‌متر (تقریبا یک‌چهارم تیوپ) رنگ را از تیوپ خارج کنید.سپس در یک ظرف مناسب، ۷۵ سی‌سی اکسیدان نمره ۱ یا ۶ درصد بریزید.حالا با اضافه کردن همین مقدار آب، آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید تا محلولی یکنواخت ایجاد شود.دقت کنید ترکیب نهایی باید از نظر غلظت به مراتب رقیق‌تر از چیزی باشد که معمولا برای رنگ مو درست می‌کنید.با استفاده از یک برس رنگ مو، رنگساژی که درست کردید را به خوبی به تمام قسمت‌های مو بمالید و سپس شانه بکشید.

بیشتر بخوانید  راز داشتن موهای خوشبو چیست؟


بسته به اینکه موهایتان مش، دکلره و یا رنگ شده باشد، مدت زمانی که باید رنگساژ را بر روی موهای خود قرار دهید متفاوت خواهد بود.دقت کنید که مدت مکث رنگساژ روی موها 10 دقیقه است ولی اگر رنگساژ در 5 دقیقه هم جواب داد، می‌توانیم مو را بشوییم.نحوه رنگساژ کردن روی کلاه مش یا به طور کلی بر مو مانند شامپو زدن است.برای رنگساژ کردن یک شماره تیره‌ تر از پایه دکلره ی مو استفاده می‌شود.مثلا اگر پایه دکلره به 6 برسد، رنگساز پایه 5 استفاده می‌کنیم.


رنگساژ با واریاسیون


اگر به دنبال ایجاد تنوع و جذابیت در رنگ موی خود هستید همیشه نیازی نیست از رنگساژ استفاده کنید.برای مثال شما می‌توانید مقدار کافی از اکسیدان با درجه متناسب با جنس و رنگ موی خود را با ۱ الی ۱۰ سانتی‌متر از واریاسیون ترکیب نموده و بر روی موهای خود قرار دهید.واریاسیون‌ها اگرچه طول عمر کوتاهی دارند، اما در رنگ‌هایی جذاب و فانتزی عرضه شده و برای افرادی که به دنبال یک تنوع کوتاه مدت هستند، گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شوند.برای واریاسیون کردن می‌توانید با در نظر گرفتن پایه رنگ مو مورد نظر و همچنین حجم و بلندی موهای خود، یک الی ده سانتی‌متر از واریاسیون را با رنگ موی دلخواه خود ترکیب کرده و بر روی موهای خود قرار دهید.


اگر قصد رنگساژ کردن مو را دارید نیز با ترکیب کردن واریاسیون با مقداری شامپو می‌توانید این کار را انجام دهید.اگر می‌خواهید موهای رنگ شده خود که هنوز ریشه آنها رشد نکرده را به پایه دلخواه خود برسانید، باید مقدار کافی از واریاسیون را با تقریبا سه قاشق غذاخوری اکسیدان ترکیب کرده و برای افزایش شفافیت رنگ، یک الی دو قطره شامپو را به مخلوط اضافه کنید.ترکیب بدست آمده را بر روی موهای خیس قرار داده و در نهایت پس از تقریبا ۲۰ دقیقه، موهای خود را به خوبی آبکشی کنید.افرادی که موهایشان را مش یا هایلایت کرده‌اند هنگام استفاده از واریاسیون به منظور جلوگیری از آسیب بیشتر به مو، بهتر است واریاسیون را با مقدار کمی شامپو ترکیب کنند.

بیشتر بخوانید  چین و چروک صورت و روش های عجیب کاهش چروک صورت


ترکیب بدست آمده باید بر روی موهای خیس قرار گرفته و سپس شسته شود.در صورتی که ریشه موهای رنگ یا مش شده چندی سانتی‌متر رشد کرده‌اند، بهتر است واریاسیون را با رنگ دلخواه خود ترکیب نموده و سپس بر روی قسمت ریشه و سایر قسمت‌های مدنظر موهایتان قرار دهید.دقت کنید که در این روش موها باید خشک باشند و پس از نیم ساعت الی ۴۵ دقیقه باید موهای خود را به همراه واریاسیون شانه زده و مجددا ده دقیقه صبر نموده و در نهایت آبکشی کنید.


رنگساژ مو جدید به روش حرفه ای ها


فرمول چند رنگساژ متداول


1. رنگساژ یخی (نقره ای) :


برای رنگساژ یخی موها را به آخرین درجه دکلره می رسانیم ئبعد مقداری رنگ مو C10 به اضافه ۱/۳ روشن کننده (۰-۰۰) E20 به اضافه ۳ سانت واریاسون نقره ای (E13) و کمی اکسیدان شماره ۲ را ترکیب و به مو می زنیم.


2. رنگساژ یخی (آبی) :


این رنگساژ کاملا همانند رنگساژ یخی (نقره ای) است با این تفاوت که از واریاسیون آبی (ٍE14) و کمی اکسیدان شماره ۲ استفاده می کنیم.


3. رنگساژ طلایی :


برای رساندن مو به این رنگساژ هم از رنگ موی G10 به اضافه ۳ سانت واریاسیون (E16) و کمی اکسیدان شماره ۲ استفاده می کنیم.


4. رنگساژ زیتونی :


برای رنگساژ زیتونی از رنگ موی M10 به اضافه ۳ سانت واریاسیون سبز (E17) و کمی اکسیدان شماره ۲ استفاده می کنیم.


5. رنگساژ کرم :


برای رنگساژ کرم هم می توانیم از ترکیب رنگ موی C10 به اضافه روشن کننده ۹۰٫۰۱ به اضافه رنگ موی ۱۱٫۰ (N10) و کمی اکسیدان شماره ۲ استفاده کنیم .


6. رنگساژ زیتونی سیر :


برای رنگساژ زیتونی سیر هم رنگ M10 به اضافه رنگ ۹٫۱ به اضافه ۳ سانت واریاسیون سبز(E17) و کمی اکسیدان شماره ۲ را با هم ترکیب میکنیم .

بیشتر بخوانید  7 نکته برای آرایش چشم و ابرو با حفظ ظاهری طبیعی


هر آنچه باید در مورد رنگساژ مو باید بدانید


نکات مهم قبل از رنگ کردن مو


  • شناخت مو (زبر، نرم، لطیف و خشن)

  • جنس مو (خشک، چرب، معمولی)

  • درصد سفیدی (در صورت داشتن سفیدی مو از دستور خاصی استفاده می‌شود)

  • تعیین رنگ مو

  • انتخاب درست و شایسته رنگ

  • آزمایش پوست برای حساسیت

  • تعیین حجم اکسیدان و مقدار اکسیدان کرم

  • نحوه رنگ آمیزی

  • زمان ماندگاری رنگ روی موها.


چه نکاتی را باید هنگام انجام رنگ مو در نظر گرفت


  1. اگر موها تارهای سفید دارند اول از قسمت جلوی سر شروع به رنگ کردن کنید.

  2. اگر در موهای شما «ساقه» روشن تر از «ریشه» است، اول ساقه موها را رنگ کنید، بعد ریشه را.

  3. پس از اتمام رنگ کردن، اگر جنس موها زبر و خشن و تارهای سفید زیاد باشد از کلاه پلاستیکی استفاده نکنید.

  4. اگر می خواهید موهای طبیعی خود را برای اولین بار یک یا دو درجه روشن‌تر کنید، رنگ را با اکسیدان شماره 2 مخلوط کنید و طرز رنگ زدن از ساقه و پشت سر است.

  5. مواد دکلره و رنگ‌ها همیشه باید در ظروف غیرفلزی ریخته شوند و از به کار بردن شانه، برس و کاسه فلزی خودداری نمایید

  6. قبل از رنگ آمیزی و دکلره، دور صورت، گردن و گوش‌ها را چرب کنید.

  7. بعد از دکلره و رنگ کردن موها، سشوار بکشید.

  8. از استفاده از مواد شیمیایی روی پوست که سوزش یا زخم یا ناراحتی دارد خودداری کنید.

  9. حجم اکسیدان نباید از آنچه توصیه شده بیشتر شود.


بیشتر بخوانید :


حساسیت نسبت به رنگ مو و پیشگیری و درمان آن


عوارض رنگ مو را جدی بگیرید !!


معرفی بهترین شامپوهای تثبیت کننده رنگ مو


شیوه ای برای رنگساژ کردن موی بلوند


اموزش رنگساژ کردن موی بلوند


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *