رمان “دختر مشرابی” در مشهد ارائه شد / انقلاب اسلامی مضامین دراماتیک بسیاری دارد


به گزارش نمایندگی فارس از مشهد ، دوستت دارم وی با اشاره به خدمات متقابل انقلاب اسلامی و ادبیات ، روز گذشته در مراسم افتتاحیه و نقد و بررسی دختر مشرابی که در کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) برگزار شد ، اظهار داشت: “بخش مهمی از جریان غربی و فکری که در ایران وجود دارد. “او ادعا می کند که هنر انحصار وی است ، آنها انقلاب را تحریم کردند ، اگر انقلاب اسلامی و ماجراهای آن توسط بخشی از هنر کشور در زمینه های مختلف هنری بایکوت شود ، کدام قسمت آسیب اصلی دید؟ انقلاب بیشتر از دست داد یا هنر؟ به نظر من ، جریان فکری توسط هنر کمتر از آن نیست که توسط انقلاب منتقل می شود.

مدیر جبهه فرهنگی دفتر بررسی انقلاب اسلامی یادآور شد: “انقلاب یک پدیده تاریخی ، یک واقعه ملی و اجتماعی و تاریخ به تمام معنا ، به ویژه انقلابی مانند انقلاب ایران ، بزرگتر از مبارزه و چالشی که ملت ایران از آن عبور کرده است. “و تجربه آنها در سراسر جهان چه می کنند؟ شاید به راحتی بتوان گفت که در طول تاریخ چندین هزار ساله ایران ، دوره ای نداشته ایم که در 50 سال گذشته این همه قهرمان در محدوده بسیار متنوع داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: “الیور استون چند سال پیش از هالیوود به ایران آمد و جلسه ای با کارگردانان ما داشت. او هیچ ارتباطی با انقلاب اسلامی ندارد و فقط یک فیلمبردار است که به دنبال ماجراهایی با ذهن نمایشی است. یک سوال شگفت آور از او بپرسید سازندگان فیلم “توضیح می دهد که چرا شما برای گفتن انقلاب خود از سینما استفاده نکردید ، که با واکنش تندی روبرو شد و به شما گفته شد که اگر می خواهید سیاسی صحبت کنید ، ما می رویم ، ما از هنر می شنویم. چنین استبدادی در فضای هنری کشور وجود دارد.

جلیلی گفت: “چشم انداز دیگر دیدگاه مردم است. انقلابی که در این مرحله از تاریخ به هنر کشور خدمت کرده است ، جهان را از شما آگاه ساخته است ، به این معنی که میلیاردها نفر به دلیل انقلاب اسلامی در ایران. “آنها چنین هستند ، زیرا با تمام اقدامات نظامی ، نه تنها متوقف نشده اند ، بلکه چند برابر شده اند ، بنابراین هنر ایران می تواند ده ها میلیون یا حتی میلیاردها مخاطب داشته باشد.

بیشتر بخوانید  سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در این 11 استان هشدار داد

مدیر دفتر بررسی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان اینکه آقای حسین زاده برخی از ماجراهای ملت ما را در رمان “دختری با موهای شراب” بازگو کرد ، گفت: “بعضی ها می گویند شما هنرمند هستید ، از نظر ایدئولوژیک نباشید ، یعنی یک سری س drawالات را ترسیم کنید حتی اگر دیگر در تعدادی از موضوعات هنرمند نباشید.

وی گفت که در ایران ، اگر یک آژانس شیشه ای با این کیفیت ایجاد کنید ، به شما یک هنرمند می گویند: “فکر کنید که وقتی با خاتمیکیا اینگونه با کارگردانان و نویسندگان تازه کار برخورد می شود ، آنها چه می کنند و چه فشارهایی را برای ادامه ندادن به کار می آورند “گرچه سود هنری زیادی به دست می آید.

جلیلی با بیان اینکه کتاب دختری از شراب به مشکلاتی اشاره دارد که خط قرمز روشنفکران است ، گفت: “همکاران ما در مورد واقعه گوهرشاد با 1200 نفر مصاحبه کردند که اگر همه ابعاد ملی و مذهبی را در این داستان کنار بگذاریم. “و فقط برای نگرانی در مورد این درام ، ماجراهای دراماتیک عجیب و جذاب بسیاری در این واقعه تاریخی وجود دارد.

مدیر جبهه فرهنگی دفتر بررسی انقلاب اسلامی افزود: “آقای حسین زاده جرات کرده ، نمی ترسد و وارد این حوزه شده است. بخشی از این امر به دلیل توانایی وی در نوشتن است ، به ویژه قسمت های اول کتاب مربوط به نثر ، زیرا اولین کتاب او قابل توجه است. “

وی گفت: “تخیل” حالت خوبه در این رمان شخصیت اصلی و ساختار خلاقانه ای نیز در رمان وجود دارد ، اما مطمئناً بخشی از جذابیت کتاب به موضوع و داستان برمی گردد.

جلیلی یادآور شد: “اگر به سراغ ماجراهای موجود در این کشور برویم ، بخشی از استعدادهای کودکان ما اگر به حد مطلوب شکوفایی نرسند ، به این دلیل است که آنها آنها را محدود کرده و از ظرفیت تاریخی انقلاب محروم کرده اند. قلب جامعه و تاریخ ماست. “اتفاقات خوبی می افتد.

مدیر دفتر تحقیقات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: برخی از موضوعات یک موضوع نیستند بلکه ژانر هستند و فکر می کنم رویداد گوهرشاد ژانر است ، به این معنی که ما می توانیم 40 فیلم در گوهرشاد بسازیم که تکرار کنید و همه آنها جذاب هستند. چهره های تاریخی انقلاب ، مانند شهید حاج قاسم سلیمانی ، نیز ژانر هستند.

بیشتر بخوانید  هشدار هواشناسی؛ سیلاب ناگهانی و کولاک برف در راه است

وی گفت: انقلاب اسلامی دارای مضامین دراماتیک بسیاری است ، زیرا این افراد در این انقلاب معاند هستند ، زیرا در دنیای مدرن شما علمی را در پیش گرفته اید که می خواهید با آن مخالف باشید.

جلیلی گفت: در آخرین فصل کتاب “دختری از مشرابی” بحث های موثری درباره عفاف و این که این رویکرد به زندگی در جهان کجاست ، وجود دارد؟

مدیر جبهه فرهنگی دفتر بررسی انقلاب اسلامی با بیان اینکه راویان مفاهیمی مانند شخصیت و تیپ دارند و وقتی برای توصیف آن هنرمند هستید ، نوعی که نوجوان می تواند بنویسد گفت: هنر از جایی شروع می شود که بتوانید یک شخصیت نظامی باشید. “برای ما جایزه بنویسید که به من نشان دهید

وی با بیان اینکه این هنرمند ایرانی باید بتواند شخصیت متفاوتی را که در انسان انقلاب اسلامی شکل گرفته تبیین کند ، گفت: به آقای حسین زاده تبریک می گویم که علی رغم اینکه اولین کار آنها چاپ اول کتاب است ، پایان یافت و این خبر خوبی برای یک نویسنده است.

جلیلی خاطرنشان کرد: برخی از مردم تهمت می زنند که هنر انقلاب اسلامی مخاطب و فروشی ندارد و دروغ چنان آشکار است که نمی توان صحبت کرد. ما کتاب های زیادی در زمینه حفاظت مقدس مانند “دا” و “خاک های نرم کشور” داریم. غرفه. “که فروش زیادی داشته اند.

مدیر دفتر تحقیقات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی افزود: ما دارای مضامین ، مخاطبان و نویسندگان با استعداد ، جسورانه در هنر انقلاب اسلامی هستیم و علی رغم تأخیری که در چهل سال گذشته به هر دلیلی داشته ایم ، دیدگاه روشن و دلگرم کننده “

وی گفت: امیدواریم آقای حسین زاده سایر كتاب های خود را به سرعت در بازار منتشر كند و این خط را بشكند كه بسیاری دیگر از این مسیر پیروی می كنند.

یک شکاف جدی در درک تاریخ مدرن در مدارس

نویسنده رمان “دختری با موهای شراب” نیز در این مراسم گفت: ایده کتاب “دختری با شراب” از نامه سی و یکم امیرالمومنین (ع) به امام حسن (ع) شکل گرفت که فرمود : “پسرم ، درست است که من به اندازه اسلاف خود زندگی نکرده ام.” اما من به کارهای آنها نگاه کردم و به اخبار آنها فکر کردم و کارهای آنها را گشتم تا اینکه یکی از آنها شدم ، اما به نظر می رسد که با مطالعه تاریخ آنها از آغاز تا پایان زندگی با آنها بوده اند. “

بیشتر بخوانید  راهکار جدید تشخیص زودهنگام خطر بیماری‌های قلبی و عروقی

محمد حسین زاده افزود: “من به بسیاری از مدارس رفتم و با دانش آموزان صحبت کردم و یک شکاف جدی در درک تاریخ مدرن ما در مدارس دیدم. ما در فراز و نشیب های تاریخ مدرن قهرمانان زیادی داریم که اگر ترامپ یکی از اینها را داشته باشد ، شخصیت ها ، او شیپور می زند. “

وی خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود داستان برای نوشتن رمان رفتم ، نوجوانان و جوانان ما برای دانستن تاریخ پرافتخار کشور نیاز به شنیدن داستان دارند ، زیرا تاریخ برای عموم مردم جذاب است.

نویسنده رمان “دختری با موهای شراب” ادامه داد: بسیاری از افراد با نام رمان شوخی کردند اما حقیقت این است که دختر شراب دار همان دختری است که حاج قاسم در سخنرانی خود گفت. این دختر ، دخترم و شما یک دختر ایرانی هستید که متفاوت به نظر می رسد. “اما او کشور خود را دوست دارد و می فهمد که عزت ، آرامش و امنیت او توسط مدافعان حرم حاج قاسم شکل گرفته است.

حسین زاده با بیان اینکه برای نوشتن این کتاب با دید روزنامه نگاری آمده است ، گفت: “تجربه چندین ساله کار من نوشتن یادداشت در روزنامه ها و سایت های خبری بوده است. اکنون که به نسخه اصلی که برای” دختر شراب “نوشتم مراجعه کردم من می فهمم که نسخه کاملا ژورنالیستی بود ، یک یادداشت سیاسی طولانی که باعث تشویق افرادی می شد که در آن زمان آن را می خواندند ، اما با مخالفت هایی که مرا به دنیای داستان سرایی معرفی کرد.

وی افزود: من در نوشتن “دختری با موهای شراب” از استاد سعید تشكری كمك مستقیم و غیرمستقیم گرفتم و او حق دارد معلم من باشد و باید از او تقدیر و تشكر كنم.

در ابتدای این مراسم ، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: ما از آقای حسین زاده که اولین اثرشان منتشر شده است ، تشکر می کنیم و امیدواریم چنین افسرانی در زمینه نویسندگی سرآمد باشند.

حجالاسلام علی اکبر سبزیان افزود: انشاالله کتاب دختر مشرابی بتواند جریانی ایجاد کند و مخاطبان را در این مسیر درست و صحیحی که فراهم می شود راهنمایی کند.

انتهای پیام / 70051


دیدگاهتان را بنویسید