رقم عیدی و میزان افزایش حقوق 1401 مستمری بگیر



عیدی برای بازنشستگی از صندوق بازنشستگی کشوری که یکی از سازمان های دولتی ایران است پرداخت می شود. میزان عیدی برای بازنشستگی این ایالت در سال 1401 اعلام شد. زمان واریز عیدی بازنشستگی تامین اجتماعی یکی از مهمترین موارد برای بازنشستگان است. برای اطلاع دقیق از بازنشستگان تامین اجتماعی عیدی با ما همراه باشید.

آخرین اخبار نرخ عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی

علی دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران:

حقوق بازنشستگان بیمه اجتماعی باید حداقل بین 10 میلیون تا 11 میلیون تومان باشد تا بتواند با شرایط اقتصادی فعلی، آپارتمان های گران قیمت و …. اما حداقل حقوق بیمه اجتماعی با سابقه 30 باشد. سال ها. در حال حاضر 4 میلیون و 200 هزار تومان است و با 35 سال سابقه 4 میلیون و 500 هزار تومان دریافت می کند و این فاصله ای است که طی سال های گذشته ایجاد شده است.

تامین اجتماعی مستمری بگیران عید سعید فطر پس از تعیین مبلغ و اعلام تصمیم هیئت وزیران ظرف 24 ساعت پرداخت خواهد شد.

زمان عیدی ودیعه مستمری بگیر تامین اجتماعی

علی دهقانوکیا درباره رقم عیدی بازنشستگان امسال گفت: هنوز برای تعیین تکلیف عیدی بازنشستگان اقدامی نشده است و سال گذشته بازنشستگان به همان میزان یک ماه عیدی دریافت کردند.

وی با اشاره به پیشنهاد افزایش عیدی بازنشستگان افزود: در این راستا تمدیداتی وجود دارد که مستمری بگیران باید همانند شاغلین در عیدی دریافت کنند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان حراست استان تهران تصریح کرد: در حال حاضر کارمندان حداقل دو ماه و حداکثر سه ماه از حداقل حقوق عیدی دریافت می کنند اما زمانی که افراد بازنشسته می شوند همه این ارقام به یکباره سقوط می کنند و فقط یک ماه عیدی می دهند. .

بیشتر بخوانید  ویدئویی دیدنی از پرورش میوه های استوایی

کشاورز خاطرنشان کرد: البته سال گذشته حداقل دستمزد یک ماه پرداخت می شد و در سال های گذشته کمتر بود. در هر صورت افزایش عید فطر نظارت خواهد شد و منتظریم ببینیم دولت در این خصوص چه خواهد کرد.

افزایش حقوق 1401 مستمری بگیر

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین استان تهران درباره میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده نیز گفت: افزایش حقوق مربوط به شورای عالی کار است. طبق ماده 111 قانون کار که حداقل دستمزد می باشد به مصوبه شورای عالی کار اشاره شده است.

دهقانوکیا افزود: شورای عالی کار هنوز هیچ تصمیمی در مورد حداقل دستمزد نگرفته است و هر تصمیمی که در شورا گرفته شود و در نهایت سه گروه کارگران، کارفرمایان و دولت به توافق برسند، بر اساس حداقل دستمزد مستمری بگیران خواهد بود. و همچنین در رابطه با سایر سطوح.» همچنین بعداً سازمان تأمین باید از طریق دولت برای رسیدن به توافق تلاش کند.

وضعیت دشوار درآمد بازنشستگان

رئیس کانون مستمری بگیران سازمان حراست استان تهران ادامه داد: وضعیت فعلی درآمد مستمری بگیران تقریباً یک سوم سبد هزینه خانوار است و در شرایط بسیار سختی به سر می برند.

دهگانکیا خاطرنشان کرد: بازنشستگان 30 یا 35 سال کار کرده اند اما امروز در شرایط خوبی زندگی نمی کنند و همه ظرفیت ها پر است و تامین آنها سخت است.

وی تاکید کرد: انتظار ما از دولت فعلی آقایان رییسی و عبدالملکی به عنوان وزیر کار که رئیس شورای عالی کار نیز هستند این است که در آینده با کاهش تورم این قول را به ما ندهند. ” بودجه کاهش می یابد.» خانواده را بزرگ کنید و سفره خانواده را رنگارنگ تر کنید.

بیشتر بخوانید  پیراشکی کرم دار هوس کردی خودت درست کن! | ترفند درست کردن پیراشکی کرم دار خیلی خوشمزه در خانه +ویدئو

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین امنیت استان تهران خاطرنشان کرد: تاکنون بسیاری از این وعده ها داده شده است اما هیچ کدام از این وعده ها محقق نشده است تا بدانیم دولت می تواند تورم را کاهش دهد.

سلجاک گفت: در ماده 41 قانون کار دو بند وجود دارد. یک بند تورم بانک مرکزی است و بند دیگر می گوید اگر این تورم با جدول خانوار مطابقت ندارد باید از بودجه خانوار استفاده شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر سبد هزینه خانوارها 12 میلیون تومان است. ما آن افزایش را نداریم، اما فاصله حقوق بازنشستگی با این عدد یک سوم است و حقوق بازنشستگی فقط 10 روز در ماه ارائه می شود. اما فکر نمی‌کنم این شکاف نیاز به افزایش داشته باشد.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین استان تهران خاطرنشان کرد: دولت امسال باید کاری کند که این شکاف بیشتر نشود و اگر این شکاف بیشتر شود قابل تحمل نیست.

صندوق بازنشستگی کشوری

صندوق بازنشستگی کشوری یک سازمان دولتی در ایران است که وظیفه ارائه خدمات به بازنشستگان دولتی را بر عهده دارد و زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره می شود. مدیریت امور بازنشستگی و از کارافتادگی، اجرای قوانین و مقررات مربوط به بازنشستگی، اجرای مصوبات شورای سازمان بازنشستگی کشوری نمونه هایی از وظایف این سازمان است. صندوق بیمه بازنشستگی و از کارافتادگی در 31 استان کشور نمایندگی فعال دارد به طوری که کلیه فعالیت های مربوط به مستمری بگیران و مستمری بگیران در همان استان انجام می شود.

پیشینه صندوق بازنشستگی کشوری

پس از تصویب قانون استخدام کشوری در تاریخ 30 خرداد 1345، بر اساس ماده 70 قانون مذکور، اداره کل بازنشستگی با کلیه دارایی ها و وضعیت صندوق بازنشستگی و اسناد و اوراق و اسناد و بودجه و بدهی های آن از سازمان منفک شد. با اصلاح ماده مذکور از ابتدای سال 1354 صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان نهادی مستقل وابسته به سازمان اداری و استخدامی کشور تأسیس شد.

بیشتر بخوانید  عید قربان نمایشی از شکوه و همدلی امت اسلامی است

صندوق بازنشستگی کشوری با ادغام سازمان های اداری و کارگری کشور و برنامه و بودجه در تاریخ 10/3/1378 و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به یکی از نهادهای مرتبط با آن تبدیل شد. صندوق بازنشستگی کشوری بر اساس تبصره 2 ماده 17 این قانون از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خارج شده و زیرمجموعه وزارت رفاه و تامین اجتماعی است و توسط سازمان بازنشستگی کشوری اداره می شود. .

دیدگاهتان را بنویسید