مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رقم عجیبی از درآمد تلویزیون و رادیو از فوتبال به بیرون درز کرده است

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، روزنامه خراسان نوشت: پنجشنبه شب سومین بازی استقلال در لیگ جدید برگزار شد و به نظر می رسید همه چیز در این بازی تحت تاثیر حضور بانوان در سکوهای ورزشگاه باشد. ، شیوه پخش تلویزیونی عجیب و غیرعادی که با تصمیمی غیرقابل پیش بینی برای این بازی انتخاب شد، تمام توجهات را از حضور بانوان در ورزشگاه آزادی منحرف کرد، خشم اهالی فوتبال را برانگیخت و واکنش های منفی زیادی را در شبکه های اجتماعی به همراه داشت.

پخش غیر متعارف مسابقات از تلویزیون

دو هفته پیش که اولین بازی استقلال در لیگ یک جدید برگزار شد، با اعتراضات و اظهارات این باشگاه همراه با پرسپولیس در آستانه بازی، تنش بر سر حق پخش فوتبال افزایش یافت. در پایان باشگاه استقلال نسبت به پخش آنلاین این مسابقه از تلویزیون اعتراض کرد و در تبلیغات محیطی ورزشگاه آزادی این عبارت مذموم را درج کرد: «پخش آنلاین غیرمجاز بازی، تضییع حقوق هواداران و سهامداران استقلال. برای اینکه این عبارت دیده نشود، تلویزیون قاب بازی را بست تا تبلیغات کنار زمین دیده نشود. پس از یکی دو هفته نظرات پراکنده بازیکنان و پاسخ صدا و سیما، آن را اعلام کرد. زمان برگزاری دومین بازی استقلال در ورزشگاه آزادی (که درآمد حواشی تبلیغاتی متعلق به این باشگاه است) و این بار بدون هیچ اعتراضی از سوی مدیران صدا و سیما، تصمیم به برگزاری مجدد بازی گرفتند. در چنین شرایطی مطمئناً درآمد حاصل از تبلیغات محیطی ورزشگاه کاهش خواهد یافت، زیرا بدون پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی چندان برای تبلیغ‌کنندگان جذاب نیست.

تحریم جلسه به دلیل حضور تلویزیون

بیشتر بخوانید  امیر تتلو در در زندان نیست در بیمارستان روانی امین آباد است !

مدیران باشگاه استقلال که می دیدند درآمدشان از تبلیغات محیطی تهدید می شود در گفتگو با خبرنگاران حاضر در ورزشگاه آنقدر عصبانی شدند که تهدید کردند این تیم در نیمه دوم بازی نمی کند. سرانجام پس از هفت دقیقه تاخیر – که در مسابقات فوتبال نادر بود – وارد زمین شدند و بازی از سر گرفته شد، هر چند پخش نیمه دوم از طریق تلویزیون به همان شکل باقی ماند.

درآمد میلیاردی رادیو و تلویزیون

در حالی که در همین صفحه در گزارش 12 مرداد می خوانید که درآمد شبکه تلویزیونی از پخش مسابقات ورزشی در دو سال بیش از 100 میلیارد تومان به نظر می رسد، در روزهای اخیر داده های جدیدی ارائه شده است. بر اساس گزارشی که هفته گذشته در رسانه ها منتشر شد، تبلیغات تلویزیونی مسابقات فوتبال بین 165 میلیون تومان تا 2.8 میلیارد تومان در ثانیه قیمت دارد و حتی اگر تخفیف 99 درصدی هم داده شود، باز هم بین 1.5 تا 20 میلیون تومان قیمت دارد. هزاران تن درآمد از این طریق ایجاد می شود. اگر میانگین قیمت را 12 میلیون تومان در ثانیه فرض کنیم و مجموع آگهی های پخش شده در مسابقه امروز اعم از قبل، بین و بعد و همچنین زیرنویس و حکاکی لوگو را 30 دقیقه فرض کنیم، حداقل تلویزیون و درآمد رادیو از مسابقه امروز 21 یک میلیارد تومان است. است.» با این محاسبه به نظر می رسد پخش سالانه 80 مسابقه سرخابی ها با تخفیف 99 درصدی حداقل 1700 میلیارد تومان برای صدا و سیما درآمد داشته باشد در حالی که رقمی که رسانه ملی اعلام کرده تنها 100 میلیارد تومان است. البته همانطور که گفته شد در مورد میزان درآمد صدا و سیما از این بخش روایات مختلفی وجود دارد به عنوان مثال چند ماه پیش ایسنا به نقل از یکی از مسئولان وزارت ورزش اعلام کرد: صدا و سیما 700 تا 800 میلیارد درآمد دارد. تومان و شاید بیشتر از این بخش، اما مبلغ بسیار ناچیزی است، به خزانه سپرده گذاری می کند، در حالی که روشنفکران این بخش از 4.5 تا 20 هزار میلیارد برای صدا و سیما درخواست درآمد داشتند. دپارتمان در سپتامبر 1400.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

باشگاه ها ایستاده اند

این در حالی است که شواهدی وجود دارد که نشان می دهد دو باشگاه بزرگ پایتخت هنوز برای حق پخش با هم مبارزه می کنند. البته نه حق پخش زنده، بلکه حق پخش اینترنتی و حق پخش برنامه های غیر زنده. آئورلو بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه مراسم بازگشایی نمادهای استقلال و پرسپولیس در بازار مرکزی فرابورس به تشریح جزئیات این موضوع پرداخت و گفت: یکی از ارکان مهم فوتبال حق پخش است. آیا می توان ورزشگاه را اجاره کرد و دوربین خود را تهیه نکرد؟ ما با پخش زنده مشکلی نداریم اما محتوای فوتبالی تولید پرسپولیس و استقلال داریم. صدواسیم برای برنامه «خاله شادونه» چقدر هزینه می کند؟ وقتی ساعت ها برنامه های رادیویی تولید می کنیم صاحبان این باشگاه ها حق ندارند؟ تا دیروز می گفتند باشگاه دولتی است اما الان اینطور نیست. بحث حقوق 300 هزار سهامدار استقلال مطرح است. در تلویزیون ما را مسخره می کنند، چرا کشور شما اینگونه است؟ خوب به ما پول بده تا درستش کنیم.»

پس از بازی روز پنجشنبه، محمدحسین زرندی، مدیر رسانه ای باشگاه استقلال با حضور در نشست خبری گفت: در خصوص موضوع حق پخش بین این باشگاه و تلویزیون تا زمانی که دوربین های تلویزیونی در سالن کنفرانس حضور دارند، آقای دکتر زرندی در خصوص حق پخش بین این باشگاه و تلویزیون گفت: ساپینتو خواهد نشست . “

مجری تلویزیون: لجبازی نکنیم

عصر پنجشنبه سعید فتاحی معاون اجرایی باشگاه استقلال گفت: باشگاه استقلال حق قانونی خود را از تلویزیون مطالبه کرد اما متاسفانه در بازی هفته گذشته علیرغم توافقات انجام شده اصلا هیچ تبلیغی در زمین ما نشان ندادند. من با آقای هاشمی (تهیه کننده برتر فوتبال) داشتم که این اتفاق نیفتاد. امروز 10 دقیقه با آقای هاشمی صحبت کردم و از ایشان خواستم تبلیغات اطراف زمین باشگاه استقلال را به نمایش بگذارد اما متاسفانه سیاستشان این نیست و فقط می گویند استاندارد است.

بیشتر بخوانید  کشتن پزشک معروف 80 ساله در سعادت آباد با اسلحه به مبلغ 200 میلیون تومان + فیلم

پیمان یوسفی مجری و تهیه کننده برنامه ورزش و مردم نیز این چالش را سرسخت دید و گفت: به آقای آیورل و استقلالی ها می گویم داستانی که برای حق پخش شروع کردند با این روش کار نمی کند. خود آقای آجورلو می داند. شاید هواداران روی سکو بگویند مشعل اما به حقی که آنها می خواهند ختم نمی شود. باید در مجلس هر چه می خواهند بگویند. اگر کاری بکنند و همکارانم واکنش نشان دهند و طرفین دعوا کنند، پول به فوتبال نمی رسد.»

<п>اعلامیه درآمد عجیبی از تلویزیون و رادیو از فوتبال به بیرون درز کرده است اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *