رقابت شرق و غرب برای تعامل با ایران/ امنیت مردم اولویت دولت است



متن کامل پیام نوروزی سید ابراهیم رئیسی به مناسبت آغاز سال نو و هزاره چهارم که اولین پیام نوروزی ایشان به ریاست جمهوری اسلامی ایران و از سوی مسجد جامع خرمشهر صادر شد، به شرح زیر است. به شرح زیر است:

یا دل و چشم غرق است یا شب و روز عاقل است.

به نام خدا. آل محمد للید ربی و سیریان الله علی سیدنا و نبینا نبیه علی القاسم محمد صلی الله علیه و الله التحرین

فرا رسیدن عید نوروز، عید شادی آفرین، احیای طبیعت و کشور و فرا رسیدن سال 1401 هجری شمسی را به ملت عزیز و سرافراز ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی صمیمانه تبریک می گویم.

تقارن عید سعید فطر، ولادت با سعادت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را با آغاز سال نو می دانم و از درگاه خداوند متعال رحلت حضرت ولی عصر (عج) را مسالت دارم. عصر (عجل الله تعالی فرجه)

نوروز برگرفته از فرهنگ تقوا و صلح است

نوروز نماد و تبلور تمدن ارزشی است. تمدنی که فرهنگ ساز است و تمدنی معنویت گرا که اوج فرهنگ تقوا، مهربانی خانواده و آرامش است.

نوروز امسال، لحظه تحویل قرن است. به طور کلی قرن چهاردهم قرن انقلاب اسلامی ملت عزیز ایران بود و این انقلاب در تاریخ درخشان خواهد ماند.

انشاءالله عصر بعدی، عصر ظهور منجی موعود خواهد بود

انشاءالله قرن آینده، قرن ظهور و اعتلای تمدن اسلامی – ایرانی برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی خواهد بود. قرنی که مردم مسلمان ایران به رهبری امام خمینی(ره) با استقرار مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی از سلطه استکبار و استبداد رهایی یافتند و استقلال و آزادی را تثبیت کردند.

شرق و غرب برای تعامل با ایران رقابت می کنند

مردم عزیز و قهرمانان ایران! اینجا نماد مقاومت شماست: مسجد جامع خرمشهر.

شرق و غرب جهان در هشت سال جنگ تحمیلی در یک جبهه مقابل استقلال ایران صف آرایی کردند اما امروز در تعامل با ایران به رقابت می پردازند. این عظمت ملت بزرگ ایران است.

ما گردن های سنگینی را پشت سر گذاشته ایم، اما از بچه دشمن خبر نداریم

مردم ایران با سربلندی و حفظ استقلال، نقاط عطف تاریخی دشواری را پشت سر گذاشته اند. البته هنوز حواسش به بچه دشمن نیست.

بیشتر بخوانید  دو افسر پلیس در تیراندازی در ایالت ویرجینیا آمریکا کشته شدند

قرن پانزدهم قرن ایران اسلامی است

قرن پانزدهم قرن نقشه‌برداری فعال ملت ایران یا به‌طور واضح‌تر قرن ایران اسلامی است. همه اقوام ایرانی اعم از فارس، لر، کرد، آذربایجانی، بلوچ، عرب و ترکمن در خدمت این هدف ملی هستند. همه ما یک خانواده با سرنوشت مشترک هستیم. خانواده ایرانی

دولت سیزدهم مصمم است به وعده های خود عمل کند

در هفت ماه پس از روی کار آمدن، دولت نشان داده است که مصمم است به آنچه می گوید، عمل کند.

گفتیم که تاج را به یاری خدا و با کمک مردم کنترل می کنیم; جلال خداوند.

همزمان با مذاکره، تمام تلاش خود را برای خنثی کردن تحریم های ظالمانه انجام دادیم.

ما گفته ایم که کشور و اقتصاد را معطل نمی کنیم. همه دیدند که با مذاکره و استفاده از ابزارهای سیاسی و حقوقی برای رفع جرم تحریم، بر خنثی سازی تحریم ها متمرکز شدیم.

همه دیدند که چگونه از همان ماه های اول به لطف خداوند متعال و کمک های مردمی ظرفیت های معلق را فعال کردیم.

نشانه هایی از رشد و ثبات اقتصادی نمایان شده است

خوشبختانه در این دوره نشانه هایی از رشد و ثبات اقتصادی و افزایش چشمگیر ارزش تجارت خارجی و صادرات غیرنفتی مشاهده شد. ما تجارت با همسایگان خود را به نفع مردم افزایش داده ایم.

تورم روند نزولی داشت

گفتیم هدف اصلی دولت سرکوب تورم و اجرای سیاست ضد تورمی است. با توفیق الهی این حرکت آغاز شد و امروز شیب تورم در سه ماه پایانی سال کاهش یافته است و آمار گواه و گواه این مدعا است.

رشد اقتصادی به بیش از 5 درصد رسید

گفتیم چرخ تولید را به زور حرکت می دهیم. آمارهای رسمی که تا پایان سه ماهه سوم همچنان پابرجاست نشان می دهد که رشد اقتصادی به بالای 5 درصد رسیده است.

همه نیروها و دستگاه ها در خدمت مردم هستند

گفته ایم از همه ظرفیت های کشور برای تسریع پیشرفت و توسعه کشور استفاده خواهیم کرد. همه شاهد باز شدن راه خدمت به نهادها و نهادهای عمومی و انقلابی بودند و همه با هم پای کار رفتیم.

بیشتر بخوانید  تحریم جدید انگلیس علیه ایران

امروز همه نهادهای انقلاب اسلامی در کنار دولت و همه در کنار مردم هستند.

تریبون های رسمی دیگر محل دعوای سیاسی نیستند

برخلاف زمانی که مسئولان مدام در تریبون ها به یکدیگر تهمت می زدند و مردم را نگران می کردند، ما با همکاری و هماهنگی قوا و همه نهادها سعی کردیم اختلافات را به مجامع تخصصی منتقل کنیم و تریبون های رسمی را به محلی برای القای روحیه امید و امید تبدیل کنیم. همگرایی . .

امنیت مردم اولویت دولت است

ما گفته ایم که منافع و امنیت مردم را به هیچ چیز تغییر نمی دهیم. همه دیدند که افزایش توان دفاعی، موشکی و فضایی کشور در اولویت است، زیرا امنیت کشور در اولویت است.

امیدواریم دولت مردم یک دولت صادق باشد

امیدواریم دولت ما صداقت داشته باشد و وعده ها در آینده قابل پیش بینی محقق شود.

دولت سیزدهم تعادل را به سیاست خارجی بازگرداند

دولت شما، مردم با دیپلماسی فعال، تعادل را به سیاست خارجی بازگردانده است.

شکست شرم آور سیاست فشار حداکثری آمریکا با مقاومت ملت روبرو شد

بزرگترین دستاورد کشور در سالهای اخیر شکست شرم آور سیاست فشار حداکثری آمریکا بوده است که مقاومت مردم ایران را ممکن ساخته است.

ما شروع کردیم به هدایت کشور در مسیر درست

مردم عزیز و بزرگوار! ما شروع کردیم به هدایت کشور در مسیر درست. ما سرنوشت ملت را در دستان دیگری جستجو نکردیم. دوگانگی و فاصله‌گیری را کنار می‌گذاریم که ملت را ضعیف می‌کند.

ما نشان دادیم که قدرت میدان به نفع دیپلماسی است

ما نشان دادیم که قدرت میدانی به نفع قدرت دیپلماسی است. دیپلماسی می تواند در خدمت سلامت باشد. ما از روابط بیرونی برای خدمت به اقتصاد جامعه استفاده کرده ایم و این معنای دولت تحول آفرین و عدالت محور است.

با تمام وجودم رنج مردم را لمس می کنم

ملت عزیز ایران! تو می دانی که من مستقیماً از رنج شما مطلع هستم. در سفرهای استانی و در دیدارهای مردمی با مردم لمسش کردم.

برای بهبود زندگی مردم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد

در طول هفت ماه کار دولت تلاش های زیادی برای بهبود وضعیت معیشتی مردم و کنترل تورم صورت گرفته است و به اقشار مختلف توجه ویژه ای داریم و انشاءالله این کار را ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید  جابجایی کالا با دریانوردان در استان بوشهر بلامانع است - اخبار بوشهر - اخبار استان تسنیم

بیکاری منشا بسیاری از مشکلات است. اشتغال اولین سوال ماست

در زمان آغاز به کار دولت بسیاری از کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل به تولید بازگشتند. امسال انشالله بحث اشتغال اولین سوال ماست. بیکاری سرچشمه همه بلایای اقتصادی و اجتماعی است و حمایت از تولید سرلوحه کار دولت خواهد بود.

در این مدت طرح‌های زیادی برای راه‌اندازی پروژه‌های بزرگ ملی و منطقه‌ای آغاز شد و در زمینه تولید مسکن، مهار تورم و اشتغال‌زایی اقداماتی انجام شد که ان‌شاءالله نتایج آن به زودی در دولت.

مردم ایران نتیجه مقاومت خود را در این سال خواهند دید

به حول و قوه الهی و بدون شک امسال مردم ایران نتیجه استقامت و استقامت خود را خواهند دید. در گذشته نتایج دوام و انعطاف پذیری آنها روشن شده است.

امیدوارم سال 1401 پایان جنگ و آوارگی در جهان باشد

امیدوارم سال جدید پایان تاج و تخت در سراسر جهان و پایان جنگ و آوارگی در همه کشورهای جهان باشد.

اولین پیام نوروزی دولت سیزدهم کار و تلاش برای ساختن ایرانی قوی و آباد است.

اولین پیام من در مورد نوروز به عنوان خادم جمهوری از کشوری عزیزتر از روح ایران و از این خطه (خوزستان) است، در واقع پیام کار و تلاش خستگی ناپذیر برای قدرتمند و آبادانی ایران است.

هیچ ملتی بدون کار به چیزی نرسیده است

هیچ ملت و هیچ دولتی بدون کار فشرده و استفاده حداکثری از منابع انسانی و طبیعی به چیزی نرسیده است.

سال جدید و قرن جدید باید سرآغاز دور جدیدی از کار سازنده، مفید، پربار و پیشرو برای همه ما باشد.

امام خمینی چهره بزرگ قرن چهاردهم است

یاد همه مجاهدان و شهدا و ایثارگرانی که در قرن اخیر برای رسیدن به سربلندی اسلام و ایران عزیز کوشیدند و در رأس آنها امام بزرگوارمان که بی شک خورشید تابان قرن چهاردهم است را به یاد دارم.

مجدداً عید نوروز و آغاز سال جدید را به شما عزیزان تبریک عرض نموده و برای همه شما در سال جدید آرزوی موفقیت، سلامتی، شادی و پیروزی دارم.

و سلام بر تو و رحمت خدا و برکات او باد.

دیدگاهتان را بنویسید