رفع سیاهی زیر چشم با روش طبیعی


رفع سیاهی زیر چشم با روش طبیعی، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

رفع سیاهی زیر چشم با روش طبیعی

رفع سیاهی زیر چشم با روش طبیعی

یرگی دور چشم معمولا به بیماری جسمی خاصی مرتبط نیست، بلكه عوامل آناتومیكی با منشأ ارثی و ژنتیكی منجر به بروز تیرگی دور چشم می‌شود.

علت آن‌كه در برخی افراد پوست دور چشم، تیره‌تر به نظر می‌رسد، این است كه پلك‌های آنها پوست نازكی دارند و حاوی مقدار كمی بافت چربی هستند خونی كه از داخل وریدهای بزرگ نزدیك این بخش پوست دور چشم می‌گذرد باعث می‌شود، پوست این ناحیه سیاه مایل به آبی به نظر برسد.

البته عوامل زمینه‌ای از قبیل كم‌خونی، بیماری‌های تیروئیدی، برخی بیماری‌های هورمونی و حساسیت‌های پوستی (اگزمای سرشتی) نیز، موجب به وجود آمدن سیاهی در اطراف چشم می‌شود.

عواملی همچون خستگی، بی‌خوابی، قرار گرفتن در معرض آفتاب و تغییرات هورمونی ماهیانه زنان نیز، نقش چشمگیری در تشدید سیاهی دور چشم دارد. خستگی و رنگ پریدگی علت بروز تیرگی چشم موقتی است. همچنین تیرگی دور چشم در برخی زنان، در دوران قاعدگی و در پایان دوران بارداری تشدید می‌شود.

افزایش سن نیز دلیل دیگری برای بروز تیرگی دورچشم است و سیاهی دور چشم با افزایش سن و بتدریج ظاهر می‌شود زیرا در مرحله سالمندی تغییر رنگ در اغلب نقاط پوست بدن رخ می‌دهد كه از آن جمله تغییر رنگ پوست پلك و دور چشم است كه دائمی می‌شود.

برخی روش های طبیعی برای از بین بردن هاله سیاه زیر چشم ها تاثیرگذار است که برخی از این روش های موثر عبارت است از:

بیشتر بخوانید  21 عطر از عطر زنانه مارلی و عطر مردانه مارلی

خواب منظم: کمبود خواب دلیل نخست تیرگی پوست زیر چشم است. به همین دلیل پزشکان به افراد توصیه می کنند شب ها زود بخوابند و 30 دقیقه پیش از خوابیدن نیز تمام وسایل الکترونیکی را از خود دور کنند.

رفع سیاهی زیر چشم با روش طبیعی

مصرف نکردن شکر: رژیم غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها و کاهش مصرف شکر فرآوری شده از التهاب بدن می کاهد و یکی از اثرات کاهش التهاب در بدن رفع حلقه سیاه زیر چشم است.

مشورت با متخصص آلرژی: آلرژی یکی از مهم ترین عوامل تیرگی زیر چشم است. زمانی که بدن با مواد آلرژی زا مواجه می شود، ملتهب شده و چشم ها اولین قسمتی از بدن هستند که این التهاب را نشان می دهند.

استفاده از عینک آفتابی: آفتاب موجب تضعیف کلاژن موجود در رگ های خونی شده و در نتیجه رگ های خونی دچار پارگی شده و خون بیشتری وارد بافت ها می شود و این وضع به تیره شدن پوست زیر چشم می انجامد.

مصرف چای: «تانن» موجود در چای سیاه از انبساط رگ های خونی می کاهد. همچنین ترکیب های موجود در چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است که این دو فاکتور در کاهش تیرگی زیر چشم موثر است.

رفع سیاهی زیر چشم با روش طبیعی

استفاده از ماسک شیر: یکی از طبیعی ترین روش های درمان تیرگی پوست زیر چشم استفاده از ماسک شیر است.

مرطوب کردن پوست: استفاده از مرطوب کننده های ملایم که حاوی روغن های طبیعی و مفید است، می تواند در مرطوب نگه داشتن پوست و حفظ سلامت آن موثر باشد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید