رفع خطاهای ۴۰۱ ، ۴۰۲ ، ۴۰۳ و ۴۰۶ برنامه شاد



رفع خطاهای برنامه شاد


به دلیل محدودیت کاربران در این پیام رسان فقط اجاره عضویت به مدیران و دانش آموزان و معلمانی داده می شود که قبلا اطلاعات آن ها در سامانه سناد آموزش و پرورش ثبت شده باشد .


به همین دلیل بعد از ورود به صفحه کاربری این نرم افزار اولین کاری که توسط کاربران باید انجام شود احراز هویت می باشد .


اما کاربران در طول نصب ، عضویت ، فعال سازی و احراز هویت در این برنامه با خطای شاد روبرو می شوند که در ادامه این مقاله نحوه رفع خطاهای 401 ، 402 ، 403 ، 405 ، 406 این برنامه و همچنین مشکل عدم نصب اپلیکیشن شاد توضیح داده شده است .


خطای ورود به برنامه شاد


در ورود به برنامه شاد سه علت باعث اخطار دراحراز هویت دانش آموزان میشود :


  1. شلوغی شامانه : نصب را به زمان دیگری موکول کنید

  2. فارسی بودن کیبورد گوشی : که قبل نوشتن اعداد باید انگلیسی شود

  3. عدم استفاده از تقویم تولد : لطفاً جهت ثبت تاریخ تولد بر روی مستطیل ماه و سال کلیک کنید در ابتدا ماه و سپس سال تولد را وارد نمایید در پایان روز تولد را وارد نمایید


باید حاصل جمع دو عدد را در جای مشخص شده بنویسید


رفع خطای ۴۰۱ ، ۴۰۳ و ۴۰۶ برنامه شاد


خطای عدم نصب اپلیکیشن شاد


یکی از مهمترین خطاهای برنامه شاد عدم نصب آن در گوشی های همراه می باشد که به هنگام ارائه این نرم افزار نکاتی برای نحوه نصب و فعال سازی آن توسط وزارت آموزش و پرورش ارائه شده است که در ادامه به صورت کامل شرح داده شده است :


  1. فعلا این نرم افزار برای گوشی های اندرویدی ارائه شده و قابل نصب در تلفن های همراه با سیستم عامل های جاوا ، سیمبین و آیفون نمی باشد . هر چند به گفته وزارت آموزش و پروش نسخه ios نرم افزار شاد برای ایفون به زودی ارائه خواهد شد ولی کاربران می توانند تا زمان انتشار آن از نسخه تحت وب نرم افزار شاد استفاده نمایند .

  2. برای نصب برنامه شاد دستگاه هوشمند با سیستم‌ عامل اندروید با نسخه 4.4 یا بالاتر مورد نیاز می باشد ، پس نمی توان در گوشی های اندرویدی با سیستم عامل پایین تر از 4.4 این برنامه را نصب کرد .

  3. برای نصب هر برنامه به فضای داخلی حداقلی مورد نیاز می باشد . این فضا شامل حجم خود اپلیکیشن شاد که حدودا 20 مگا بایت می باشد بوده و همچنین برای اجرای برنامه و ذخیره اطلاعات بعدی که در گروه ها و کانال ها توسط معلمان برای دانلود گذاشته می شود می باشد .

  4. عدم اجازه تلفن همراه برای نصب برنامه شاد یکی دیگر از خطاهای رایج در نصب اپلیکیشن شاد می باشد . البته این خطا در نصب سایر برنامه های اندرویدی نیز رخ می دهد و توسط گوشی های اندرویدی به منظور بالا بردن امنیت گوشی تعبیه شده است تا برنامه های مخرب نصب نشود . برای اینکه بتوانید این خطا را در نصب برنامه شاد برطرف نمایید کافیست به قسمت تنظیمات گوشی همراه خود رفته ( setting ) و اجازه نصب را به نرم افزار شاد بدهید .


به احتمال فراوان با توجه به چهار نکته زیر بتوانید نرم افزار شاد را بدون خطا در گوشی خود نصب نمایید . همچنین می توانید برای دانلود و راهنمای نصب برنامه شاد از لینک زیر استفاده نمایید .


بیشتر بخوانید : فیلم آموزش مرحله به مرحله نصب برنامه شاد


علت خطای ۴۰۱ و ۴۰۲ در برنامه شاد


اگر بعد از ثبت مشخصات دانش آموز با خطای ۴۰۱ یا ۴۰۲ مواجه شدید باید برگردید به مرحله قبل و دوباره مرحله ای که در حین ثبت‌نام بودید وارد شود و اگر در مرحله ثبت احراز هویت به دکمه ورود به کلاس رسیده بودید و خطای ۴۰۱ یا ۴۰۲ زد باید به قسمت دانش آموز سپس قسمت لیست دانش آموزان بروید برنامه دانش آموز را انتخاب کنید


در برخی مواقع هم این کد به دلیل قطعی شاد می‌باشد که در زمان دیگر باید اقدام به این نصب نمایید .


رفع خطای ۴۰۱ ، ۴۰۳ و ۴۰۶ برنامه شاد


بیشتر بخوانید : علت خطای ۴۱۷ در برنامه شاد چیست و چگونه رفع می‌شود ؟


خطای ۴۰۳ در برنامه شاد


خطای ۴۰۳ یعنی مشکل در احراز هویت


مشخصات شناسنامه ای دانش آموز در سناد چک شود .


خطای ۴۰۳ شاد امکان دارد در هنگام احراز هویت دانش آموز رخ دهد و به جای ورود به صفحه ثبت اطلاعات شناسنامه ‌ای ( کد ملی و سریال شناسنامه و …) خطای ۴۰۳ نشان داده شود .


بروز این خطا امکان دارد به دلایل مختلف باشد که در ادامه نحوه رفع مشکل توضیح داده شده است :


  1. هنگام کار با شاد و احراز هویت در گوشی ، فیلترشکن خود را خاموش کنید .

  2. زبان صفحه‌ کلید گوشی یا کامپیوتر روی انگلیسی قرار داده و اعداد را به انگلیسی وارد کنید .

  3. صحت مشخصات شناسنامه ای دانش آموز توسط مدیر مدرسه در سامانه سناد چک شود . دقت شود که اصلاح اطلاعات در سناد حداکثر تا 24 ساعت در سامانه شاد اعمال خواهد شد .

  4. لینک صفحه اینترنتی احراز هویت را کپی کرده و با مرورگر دیگری در گوشی یا کامپیوتر همان صفحه را باز کرده و احراز هویت را ادامه دهید .

  5. معمولا مشکل از ترافیک و سرعت اینترنت شما یا خود برنامه است . مراحل احراز هویت را مجدداً و در زمان ‌های مختلف انجام دهید .

  6. احتمال دارد نسخه گوشی یا مرورگر اینترنت پایین باشد . در صورت آشنایی با بروزرسانی برنامه‌ها ، مرورگر خود را از بازار یا فروشگاه گوگل آپدیت نموده و یا یک مرورگر دیگر مثل گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس نصب نمایید .

  7. در صورتی که با این روش ها موفق به انجام احراز هویت نشدید ، آسانترین راه این است که روی یک گوشی دیگر و با همین شماره موبایل ، برنامه را نصب و اجرا و مراحل احراز هویت را انجام دهید . پس از اتمام کار در گوشی دوم ، در گوشی اول نیز دانش آموز به کلاس اضافه شده و می‌ توانید برنامه را از گوشی دومی حذف نمایید .

  8. حاصل جمع دو عدد را هم در جای مشخص شده بنویسید .


رفع خطای ۴۰۱ ، ۴۰۳ و ۴۰۶ برنامه شاد


علت خطای ۴۰۶ در برنامه شاد


هر دانش آموز برای ثبت مشخصات شناسنامه ای پنج دقیقه زمان دارد چنانچه در ۵ دقیقه نتواند اطلاعات خود را ثبت کند با خطای ۴۰۶ مواجه می شود در این صورت مجددا اقدام به ثبت مشخصات کنید .


بیشتر بخوانید :


فیلم آموزش مرحله به مرحله نصب برنامه شاد


بیشتر بخوانید  لیست شعبه های بانک صادرات در قم + آدرس و تلفن

دیدگاهتان را بنویسید