رفتار مخرب و تحقیر شوهر و خطر بزرگ احساس “بی فایده” بودن – اخبار خانواده و جوانان – اخبار اجتماعی تسنیم


گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ “سطح اعتماد به نفس و عزت نفس تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله کیفیت رابطه با شریک زندگی است. وقتی زندگی مشترک مملو از عشق ، محبت ، احترام ، حمایت و صمیمیت باشد ، هر یک از همسران می توانند به خودشکوفایی بیشتر و رشد شخصی دست یابند.

اکنون س questionsالات پیش می آید ؛ آیا ممکن است زندگی مشترک عزت نفس فرد را مختل کند؟ آیا ممکن است یک مرد رفتار مخرب شوهرش را نشانه بی فایده بودن خود تلقی کند؟

زندگی با یک شوهر انتقادی ، یک شوهر خودشیفته که نیازها و خواسته های شریک زندگی خود را خنده دار ، تحقیرآمیز یا کاملاً نادیده گرفته می داند ، به مرور فرد را خسته ، گیج و مضطرب می کند. مردی که دائماً توسط شوهرش مورد سرزنش قرار می گیرد ، عشق و توجهی را که دریافت می کند دریافت نمی کند و شوهرش از تلاش های او برای بهبود زندگی مشترک حمایت یا قدردانی نمی کند ، به اشتباه فکر می کند که او شایسته توجه نیست و شایسته توجه است. و او عشق همسرش را ندارد و با خود می گوید: “من شخص ارزشمندی نیستم ، من سزاوار عشق نیستم و شخص بدی هستم (مثال: من فردی هستم که ندارم هوش اقتصادی دارم یا من زن جذابی نیستم).

اگر این فرد دائماً به تعیین سرنوشت خود پایبند باشد (من فردی بی فایده هستم) و معنای زندگی و ارزش های خود را فراموش کند ، شادی و احساس رضایت او کاهش می یابد و سلامت روحی او رو به وخامت می گذارد. او ممکن است در استدلال های بی دلیل مشغول باشد (چرا من خوب نیستم؟ چرا حوصله ندارم و روی کارم تمرکز نمی کنم؟ چرا شوهرم هرگز در تصمیمات خود با من مشورت نکرده است؟ و …) یا شاید او یا به دلیل اجتناب است تجربه ترس از بحث و درگیری ، ترس از تکرار رویدادهای گذشته ، ترس از طرد شدن و هر نوع افکار و احساسات منفی ، از بیان احساسات و خواسته های خود سرباز می زنند و سکوت می کنند و رفتارهای ناکارآمد را به عنوان یک رفتار مخرب و مخاطره آمیز انجام می دهند (او خودکشی می کند ، از مواد مخدر استفاده می کند ، رانندگی با ریسک بالا و غیره) و گاهی به فعالیت هایی می پردازد که از آن لذت نمی برد!

بیشتر بخوانید  هواشناسی: در حال بارورسازی ابرها هستیم

مراقب باشید فریب افکار درونی و افکار منفی خود را نخورید! مطمئناً تغییر در زندگی و خروج از عادات و رفتارهایی که به طور ناخودآگاه در آنها شرکت می کنید آسان نیست ، اما خوشبختی به تعهد به تغییر بستگی دارد. اگر فردی دردهای زندگی خود را نپذیرد و برای رویارویی با آنها بدود ، رنج غیر قابل تحمل او را به درماندگی می رساند.

سوال ؛ آیا رفتار مخرب شوهر به سادگی منجر به احساس بیهودگی می شود؟ آیا برای این راه حلی وجود دارد؟

تجربه زندگی ، ویژگی های شخصی ، همزیستی فعلی و غیره. بر میزان عزت نفس ، اعتماد به نفس و عزت نفس تأثیر می گذارد و چقدر خوب است که یک فرد در هر سنی ، به محض احساس بی فایده بودن ، به دنبال اقدامات م toثر برای مقابله با آن باشد. برای انجام این کار ، می توانید مهارت شجاعت ، توانایی درک حقوق از دست رفته در زندگی مشترک ، تکنیک های مذاکره و حل مشکلات را بیاموزید.

درست است که فعالیتهای لذت بخش ، روابط اجتماعی و دستاوردهای مادی نیز برای رفاه افراد بسیار مثر است ، اما این مهارتها و فعالیتها کافی نیست. بلکه باید از خود پرسید: معنی زندگی من چیست؟ آیا من آن کسی نیستم که باید با شوهرم و دیگران مرزبندی کنم و سعی کنم به سمت اهداف و ارزش هایم حرکت کنم و نیازها و خواسته هایم را برآورده کنم؟ اگر 10 سال بعد را مرور کنم ، آیا از انجام هیچ کاری برای رضایت پشیمان نخواهم شد؟ آیا اقدامات در زمینه های مختلف (سلامت جسمی و روحی ، یادگیری ، هنر و خلاقیت و غیره) ، خانواده (والدین ، ​​خواهر و برادر ، فرزندان و همسر) ، حرفه ای ، اجتماعی (بستگان ، همسایگان و دوستان) و انسانیت و نوع دوستی است؟ ارزش انجام دادن را دارد؟

بیشتر بخوانید  ساخت لامبورگینی ایرانی ۲ برادران یزدی / فیلم

در کتاب “درمان مبتنی بر رویکرد و رویکرد زوجین” آمده است که زوجین در ده زمینه به مشکلات و مشکلات خود نگاه می کنند: روابط ، جنس ، پول ، والدین ، ​​عشق ، کار و شغل ، تعارض ، تصمیم گیری و مذاکره ، دوستی و فعالیتهای مشارکتی را شناسایی و اولویت بندی کنید و سپس رفتارهای مبتنی بر ارزش را برای هر حوزه بنویسید. هر یک از زوجین اهداف و ارزشهای خود را به گونه ای تعیین می کنند که ارزشهایی که برای هر دو مهم است آشکار شود و همچنین می توانند برای رسیدن به توافق درباره ارزشهایی که با یکدیگر مشترک یا حتی متناقض نیستند ، مذاکره کنند.

اگر افراد می خواهند عزت نفس خود را افزایش دهند ، بهتر است زندگی را بر اساس ارزش ها انتخاب و تجربه کنند و ارزش ها عبارتند از: مسئولیت ، احترام به دیگران ، نظم در زندگی ، شادی ، خلاقیت ، صداقت ، صداقت ، صمیمیت ، کنجکاوی و تحقیق ، عشق ، قدردانی ، انعطاف پذیری ، عدالت ، اعتماد به نفس ، خانواده ، نوع دوستی ، پیشرفت ، موفقیت ، شهرت ، گشودگی ، عقلانیت ، شوخ طبعی ، استقلال ، تفریح ​​، اوقات فراغت ، مفید بودن ، جذابیت ، سلامت جسمی و روحی ، تغییر و ” دگرگونی ، اعتماد به نفس ، علاقه اجتماعی ، قابلیت اطمینان و غیره که جهانی هستند و از گذشته تا امروز و آینده به عنوان یک فضیلت انسانی تلقی می شوند. “

زهره حبیبی؛ روانشناس

بیشتر بخوانید  عرضه طلا با عیار پایین شگرد متخلفان

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید