رفتار حرفه حسابرسی و فرار مالیاتی



روزنامه ایران در یادداشتی نوشت که ابراهیم رسام ، اقتصاددان ارشد ، روز شنبه (10 ژوئیه) نوشت: این تفاهم نامه با هدف شناسایی عوامل نهادی مencingثر در کاهش فرار مالیاتی و ایجاد یک فضای نهادی و شرکتی بهتر برای جمع آوری حداکثر مالیات است. تحلیل های کلیدی نشان می دهد که هم قدرت استانداردهای حسابرسی و هم رفتار اخلاقی شرکت ها سازوکارهای رسمی و غیررسمی قدرتمندی برای کاهش فرار مالیاتی هستند.

با این حال ، با توجه به تأثیر کلی آنها بر نتیجه ، رفتارهای اخلاقی بیش از قدرت استانداردهای حسابرسی ، تأثیر بیشتری در فرار مالیاتی دارد. علاوه بر این ، اخلاق شرکتی تأثیر قابل توجه تری نسبت به قدرت حسابرسی در کاهش فرار مالیاتی قبل ، حین و بعد از بحران مالی جهانی دارد. در دوران رکود ، رفتار اخلاقی شرکت ها نسبت به تنظیم کننده از اهمیت بیشتری برخوردار است. ما همچنین به دنبال عوامل دیگری بودیم که می تواند فرار مالیاتی را کاهش دهد ، که انتظار می رود جمع آوری مالیات را افزایش دهد. به طور خلاصه ، اگر اخلاقیات در نظارت و کنترل عملکرد م moreثرتر باشد ، رفتار اخلاقی و مقررات دقیق حسابرسی م effectiveثرتر است.

ارتباط بین فرار مالیاتی و م institutionsسسات اخلاقی و مقررات حسابرسی به وضعیت حمایت از سرمایه گذار بستگی دارد ، که هر دو عملکرد بهتری در کنترل فرار مالیاتی زیر سطح متوسط ​​حمایت از سرمایه گذار دارند. سرانجام ، تأثیر رفتار اخلاقی و مقررات حسابرسی در کشورهای با درآمد بالا بسیار بیشتر از کشورهای با درآمد پایین و متوسط ​​است.

بیشتر بخوانید  تغییر چهره باورنکردنی مه لقا خانم نون خ | فریده سپاه منصور رو این شکلی دیده بودی؟ + عکس

این یادداشت کاربردهای جهانی برای سازمان ها و سیاستمداران دارد. سیاستمداران می توانند از نتایج برای تنظیم شرایط سازمانی برای به حداقل رساندن فرار مالیاتی استفاده کنند ، که این امر همچنین جمع آوری مالیات را به حداقل می رساند. اولاً ، رفتار اخلاقی سازمانها نسبت به مقامات و تشکیل شوراهای آنها برای کاهش فرار مالیاتی بسیار مهم است. علاوه بر این ، قدرت استانداردهای حسابرسی بر رفتار اخلاقی شرکت ها تأثیر نمی گذارد ، اگرچه تأثیر سوverse بر فرار مالیاتی در گروه های کم درآمد دارد. چارچوب نظارت به خوبی برای دستیابی به نتایج مطلوب طراحی نشده است یا به خوبی اجرا نشده است.

شکست حیرت انگیز استانداردهای حسابرسی برای جلوگیری از فرار مالیاتی ، به ویژه استانداردهای داخلی ، در چارچوب قانونی حمایت از سرمایه گذاران کم و زیاد در کشورهای با درآمد کم و متوسط. علاوه بر این ، هیئت مدیره ها ، به عنوان مکانیسم های حاکمیت داخلی ، نقشی حیاتی در کنترل فرار مالیاتی دارند. بنابراین ما توصیه می کنیم که نهادهای دولتی یا مرتبط با بازار از نزدیک ساختار هیئت مدیره شرکت را کنترل و تنظیم کنند.

به طور کلی ، نتایج نشان دهنده اهمیت نقش مشترک شرکت ها و نهادهای نظارتی در کاهش فرار مالیاتی است. بنابراین یافته ها نیاز به همکاری دو گروه برای دستیابی به نتایج مطلوب را نشان می دهد. طبق نتایج ، ما همچنین دریافتیم که موسسات کوچک (در سطح شرکت ها) و بزرگ (در سطح ملی) باید مسئولیت فرار مالیاتی را بر عهده بگیرند. ما همچنین تشخیص می دهیم که ایجاد یک فضای نهادی برای کنترل فرار مالیاتی همیشه آسان نیست. به عنوان یک سهم نظری ، این یادداشت نشان می دهد که بررسی فرار مالیاتی از دیدگاه نظریه نهادی دیدگاه غنی و معنی داری دارد.

بیشتر بخوانید  قیمت جدید ۱۶ خودروی وارداتی معروف در بازار اعلام شد + جدول

دیدگاهتان را بنویسید