رعایت الگوی مصرف موثرترین راه برای از بین بردن تنش آبی است



احمد احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه منبع تأمین آب در شهرستان سرپل ذهاب از 220 کیلومتر در ثانیه از چشمه سراب گرم است ، افزود: تعداد مشترکان این شهرستان حدود 18000 مشترک است با 52000 نفر جمعیت. “

وی گفت: سرانه مصرف آب براساس هنجار ملی 220 لیتر در روز و الگوی مصرف برای هر خانوار شهری 22 متر مکعب در ماه تعیین شده است.

سرپلذهاب ، رئیس اداره آب و فاضلاب ، با بیان اینکه این کشور در معرض تنش آبی است و مردم به صرفه جویی در مصرف آب نیاز دارند ، گفت: صرفه جویی به معنای مصرف نکردن ، بلکه مصرف صحیح است.

وی گفت: “استفاده از آب به عنوان ماده حیاتی حق همه است و هیچ کس نمی تواند مانع از مصرف آب در مردم شود ، اما مصرف کنندگان می توانند با هدر دادن آب لوله کشی ، مانند شستن اتومبیل و حیاط ، برخی کارها را برای از بین بردن استرس آب انجام دهند.” از فرش و سایر موارد غیرضروری خودداری کنید.

احمدی افزود: سرپلذهاب یکی از مناطق گرمسیری است که مدیریت آب در آن بسیار مهم است ، بنابراین مشترکانی که کنتور در شهرها و روستاها ندارند باید برای مدیریت مصرف کنتور نصب کنند ، زیرا آب ماده جایگزینی است که باید با احتیاط و احتیاط زیاد استفاده شود هنگام مصرف

شهر سرپلذهاب دارای 18000 مشترک شهری و 11،500 مشترک آب در مناطق روستایی ساکن در دو قسمت مرکزی و قلعه شاهین است.این شهر در قسمت غربی کرمانشاه بیش از 90،000 نفر جمعیت دارد.

بیشتر بخوانید  در هیچ نشست و مذاکراتی از حقوق ملت کوتاه نخواهیم آمد

دیدگاهتان را بنویسید