رشد 96 درصدی نفوذ موبایل در کردستان



ایسنا / کردستان مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به افزایش مقبولیت شهروندان این کشور برای خدمات مختلف و خدمات تلفن همراه ، از افزایش 96 درصدی ضریب نفوذ آن نسبت به سال 1992 خبر داد.

آزاد حکمت در گفت وگو با ایسنا ، درباره تاریخچه تلفن های همراه در کشور توضیح داد: اولین سیم کارت تلفن همراه در سال 96 با تعداد محدودی وارد استان شد.

وی با بیان اینکه از زمان ورود اولین سیم کارت همراه اول اقدامات قابل توجهی برای توسعه و ارتقا infrastructure زیرساخت ها و تجهیزات لازم انجام شده است ، افزود: در سال های اخیر این استان براساس استانداردهای جهانی پروژه های مختلفی را در این زمینه اجرا کرده است. منجر به افزایش قابل توجهی در تعداد مشتریان تلفن همراه اول در کردستان می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال 1392 یک میلیون و 90 هزار و 222 مشترک تلفن همراه اول در استان وجود داشت ، خاطرنشان کرد: این رقم اکنون بیش از دو میلیون و 359 هزار و 680 مورد است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با یادآوری تعداد اولین مشتریان تلفن های همراه گفت: 284 هزار و 367 نفر از آنها شماره ثابت هستند و 2 میلیون و 75 هزار و 313 نفر آنها ضریب نفوذ 140 درصدی دارند.

حکمت ضمن اعلام افزایش 96 درصدی درصد نفوذ تلفن های همراه در استان نسبت به سال 1392 ، افزود: این آمار در حال حاضر به 141 درصد رسیده است.

وی در مورد نصب و راه اندازی سایت های bts در استان گفت: به همت همکاران منطقه 509 سایت و 21 تکرار bts در مکان های مختلف راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید  فال روزانه واقعی دوشنبه ۳۰ بهمن | فال روزانه متولدین هر ماه | طالعت بسیار روشن است

وی همچنین بر نقش داده های همراه اول در زندگی امروز و نیاز روزافزون شهروندان به این بستر برای کارهای اداری ، آموزش آنلاین ، تجارت اینترنتی ، دسترسی به اطلاعات در فضای مجازی ، ارسال پیام از طریق صدا و تصویر تأکید کرد و توضیح داد: درباره به همین منظور سایتهایی با فناوری نسل سوم و چهارم در استان نصب و راه اندازی شده اند.

حکمت از افزایش 100 درصدی در به روزرسانی ، نصب و راه اندازی سایت های دارای فناوری 3G و 4G در مقایسه با چند سال گذشته خبر داد: در حال حاضر مشتری های همراه اول در استان نیز از مزایای 390 سایت با فناوری 3G و 568 سایت با برخوردار هستند. فناوری 4G در حومه شهر.

وی افزود: از سال گذشته 35 سایت خبری در استان نصب و راه اندازی شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید