رشد 8420 واحد شاخص بورس اوراق بهادار تهران / ارزش معاملات در دو بازار از 30 تریلیون تن فراتر رفت


به گزارش خبرنگار اقتصادی آژانس فارس ، بورس اوراق بهادار در تهران امروز در یک روند افزایشی ، در پایان معاملات با افزایش 8 هزار و 420 واحد ، شاخص کل به یک میلیون و 131 هزار و 277 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیارهای همگن 2740 واحد افزایش یافت و به 403 068 واحد رسید.

ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 340 هزار میلیارد تن رسید.

امروز معامله گران بیش از 5.7 میلیارد سهم ، حق تقدم و اوراق بهادار مالی را در بورس اوراق بهادار تهران در قالب 651000 قلم کالا به ارزش 4721 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز ، تمام شاخص های سهام سبز بودند ، اما نرخ رشد زیر یک درصد بود.

شاخص كل و شاخص بهای بورس 65٪ و این دو شاخص با همان معیار 68٪ افزایش یافتند.


نقشه امروز بورس اوراق بهادار تهران

شاخص شناور آزاد 36٪ افزایش یافت.

شاخص بازار اول بورس اوراق بهادار 7 دهم درصد افزایش یافت.

شاخص بازار ثانویه در بورس اوراق بهادار 58 درصد رشد کرد.

امروز نمادهای نمایه سازی بورس در تهران شامل: هلدینگ نفت ، گاز و پتروشیمی تامین ، گروه مپنا ، پتروشیمی خلیج فارس ، چادرملو ، گل گهر ، سرمایه گذاری مخابرات و تأمین اجتماعی ایران.

مشهورترین نمادها در بورس اوراق بهادار شامل لیزینگ کارآفرینی ، شستا ، مدیریت سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری ، دارویی برکت ، سایپا ، کوروش فود و اوپال کانی پارس است.


روند یک ساله شاخص بورس اوراق بهادار در تهران

امروز شاخص فرابورس در مجموع 203 واحد رشد کرد و به 19،049 واحد رسید.

بیشتر بخوانید  معرفی 5 اپلیکیشن آموزش بیمه – کامل با منابع آموزشی

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 532 هزار میلیارد تن رسید.

معامله گران امروز بیش از 3.7 میلیارد سهم ، حق ترجیحی و اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران در قالب 553 هزار معامله به ارزش 25 هزار و 619 میلیارد تن معامله کردند. میلیاردها تومان گذشته است. البته بیشتر این معاملات مربوط به اوراق بهادار دولتی بود که خریداران آنها صندوق های درآمد ثابت هستند.

امروز پاسارگاد ، آریا ساسول ، پتروشیمی زاگرس ، ساباتامین و پتروشیمی تندگوو آنها به ترتیب بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشتند و نمادهای اعتباری ملل و بانک دی بیشترین تأثیر را بر شاخص فرابورس داشتند.

نمادهای بدون نسخه شامل محصولات کاغذی لطیف ، بانک دی ، گسترش صنعت روی ایران ، توسعه سرب و روی ایرانی ، چوب خزر خزر ، زغال سنگ طبس و رایان است.


وضعیت امروز اولین بهبود است

خریداران پالایشگاه اول پس از 10 ماه ، هنگامی که هر واحد سرمایه گذاری پالایشی را به قیمت 10 هزار تن از دولت خریداری کردند ، باید با 30٪ تخفیف همراه باشد و این افراد برنده خواهند شد. امروز هر واحد از پالایشگاه اول 7 هزار و 120 تن معامله می شود. اصل سرمایه متصل است.

وزیر اقتصاد بارها وعده داده است كه خسارات خریداران پالایشگاه با سهام جایزه جبران می شود ، اما این وعده هنوز محقق نشده است.

به گزارش فارس ، این روزها فصل برگزاری مجامع شرکت های ثبت شده است که در آن شرکت ها عمدتا سود را تشخیص می دهند و آن را بین سهامداران خود تقسیم می کنند اما واریز سود ضروری است. در قالب به طور غیرمستقیم و از طریق شماره حساب اعلام شده در سیستم جامع اطلاعات مشتری یا همان SJAM برای واریز ، زیرا سهامداران خرد تعداد کمی سهام دارند و در نتیجه سود آنها اندک است و منفعت اقتصادی برای مراجعه به بانک و شخصاً سود سهام بدست آورید.

بیشتر بخوانید  نامه وزیر صمت به رهبر انقلاب

از طرف دیگر ، سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار فرآیندی طولانی مدت است که باید حداقل در یک سال انجام شود.

به گزارش فارس ، به دلیل تعطیلی شش روزه دفاتر و بانک ها در استانهای تهران و البرز ، معاملات بورس اوراق بهادار در این مدت به حالت تعلیق درآمده و بورس اوراق بهادار تعطیل می شود. این خبر را معاون رئیس جمهور اعلام کرد سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد

انتهای پیام / ب


دیدگاهتان را بنویسید