رشد 34962 واحد در شاخص بورس اوراق بهادار تهران / ارزش معاملات در هر دو بازار از 8 تریلیون تن گذشت


به گزارش گروه اقتصادی فارس ، بورس اوراق بهادار تهران اولین روز هفته با رشد مداوم آغاز شد. البته امروز قیمت دلار نیز در حال افزایش بود که به نظر می رسد تا حد زیادی ناشی از دلار باشد.

با این وجود ، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با 34962 واحد افزایش به یک میلیون و 351 هزار و 466 واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیارهای همگن با 4 هزار و 178 واحد افزایش به 400 هزار و 924 واحد رسید.

ارزش بازار بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 444 هزار میلیارد تن رسید. امروز معامله گران بیش از 7.5 میلیارد سهم و اوراق بهادار را در بورس اوراق بهادار تهران در قالب 736000 نوبت معاملاتی به ارزش 5785 میلیارد تن معامله کردند. اگر ارزش معاملات فرابورسی را که امروز بیش از 2310 میلیارد تن شد در نظر بگیریم ، ارزش معاملات امروز در هر دو بازار از 8 هزار و 95 میلیارد تن فراتر رفت.

امروز همه شاخص های سهام سبز بودند ، بنابراین شاخص کلی و شاخص قیمت از نظر وزنی با افزایش 2.6 درصدی همراه بود. این دو شاخص با معیار همگن یک درصد رشد کردند. شاخص حرکت آزاد 1.9 درصد افزایش یافت. شاخص بازار اولیه بورس 2.8 درصد و شاخص بازار ثانویه بورس 2.3 درصد افزایش یافت.


کارت معاملاتی امروز در بورس اوراق بهادار تهران

نمادهای شاخص بورس شامل معادن خاورمیانه و صنایع معدنی که اخیراً از فرابورس به بورس ارتقاء یافته اند ، توسط ملی مس ، پتروشیمی خلیج فارس ، فولاد مبارکه ، گل گهر ، چادرملو و هلدینگ نفت و گاز پتروشیمی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید  هدف آمریکا از حل و فصل امتیازات بر سر میز مذاکره/ ما همواره غرب را به ادامه دیپلماسی دعوت کرده ایم

از نمادهای تردد زیاد می توان به سپید ماکیان ، فولاد مبارکه ، شستا ، ملی مس ، لیزینگ کارآفرین ، ایران خودرو و پالایشگاه نفت اصفهان اشاره کرد.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل با 398 واحد افزایش به 19 هزار و 794 واحد رسید.

ارزش بازارهای اول و دوم فرابورس ایران به بیش از 1.91 تریلیون تن رسید. امروزه معامله گران بیش از 1.8 میلیارد سهم را در قالب 358 هزار معامله و ارزش 2408 میلیارد تن در فرابورس خرید و فروش کرده اند.


وضعیت امروز اولین بهبود است

خریداران پالایشگاه پس از 11 ماه با ضرر 30 درصدی روبرو می شوند ، در حالی که باید سود می بردند. دولت وعده داده است که سهام آنها را با سهام پاداش جبران کند ، اما این وعده هنوز محقق نشده است.

امروزه نمادهای برجسته بازار فرابورس شامل بیمه پاسارگاد ، آریاساسول ، سنگ آهن گهر زمین ، پتروشیمی زاگرس ، فولاد هرمزگان ، ذوب آهن و فولاد ارفع است.

بیشترین نمادهای معامله شده در بازار فرابورس شامل محصولات کاغذی ظریف ، گسترش صنعت روی ایران ، غذای دنا آفرین فدک ، ذوب آهن اصفهان ، سرمایه گذاری هامون صبا ، چوب خزر خزر و توسعه سرب و روی ایران است.


روند یک ساله شاخص بورس اوراق بهادار تهران

به گزارش فارس ، امروز رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در نامه ای به رئیس شورای رقابت درخواست کرد مجموعه های مربوط به قیمت گذاری خودرو را ارائه دهد. شرکت های خودروسازی در بورس اوراق بهادار فهرست شده اند و طبق قانون نباید مشمول قیمت گذاری محصولات شوند.

بیشتر بخوانید  چند درصد مردم ایران مستاجرند؟

همچنین در نامه دیگری به رئیس بانک مرکزی وی خواستار معرفی افرادی شد که به اطلاعات خاصی در بانک ها دسترسی دارند.

امروز قیمت دلار نیز در حال افزایش بود به طوری که با 25874 تن معامله می شد و عمده رشد سهام شرکت های بورسی به دلیل چشم انداز افزایش دلار است. البته در مجمع عمومی اکثر شرکتهای پذیرفته شده در بورس سود را تشخیص داده و سود سهامداران خود را پرداخت می کنند. در عین حال ، سرمایه گذاری در بازار سهام با ریسک و بی ثباتی همراه است و باید با احتیاط و دقت انجام شود.

انتهای پیام / ب


دیدگاهتان را بنویسید