رشد 3 هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته


به گزارش سایت طلا،در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از 4میلیارد و 951میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر 2هزار و 797میلیارد تومان در بیش از 283هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 3هزار و 167 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 417هزار و 371واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی و معدنی و صنعتی گل گهر شد و در مقابل شرکت‌های ایران خودرو، بانک ملت و سایپا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از هفت واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۶۹۱ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۸۶۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۷۸ هزار و ۱۱۴ نوبت بود.

صنعتی مینو (غصینو)، تولیدات پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر)، بیمه دی (ودی)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر (پارتا) و صنایع پتروشیمی تخت جمشید (شجم) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، آهن و فولاد فدیر ایرانیان (فغدیر)، پویا زرکان آق دره (فزر)، بهمن دیزل (خدیزل)، داروسازی دانا (ددانا) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


بیشتر بخوانید  مرغ ارزان تر است؟

دیدگاهتان را بنویسید