رشد 1000 برابری شرکت های دانش بنیان در دانشگاه آزاد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



روح الله دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با گزارشگر بیشتربا اشاره به رشد فزاینده ایجاد شرکت های آموزشی در دانشگاه آزاد ، اظهار داشت: شرکت های آموزشی دانش بنیان در سال 1998 ، بیش از 20 شرکت ، این میزان به 1400 تا 2000 شرکت افزایش یافته است ، این تعداد به سرعت در حال رشد است هنوز هم در حال رشد است.

معاون پژوهشی ، فناوری و نوآوری آزاد افزود: اصولاً سیاست دانشگاه تشکیل شرکت های تدریس است زیرا ایجاد این شرکت ها توسط دانشکده باعث تحرک دانشگاه می شود.

این مقام دانشگاه آزاد با اشاره به فعال سازی چرخه تحقیق و فناوری در بین اعضای هیئت علمی و دانشجویان از طریق ایجاد این شرکت ها ، گفت: طبق آماری که داریم هر شرکت دانشکده 30-50 دانشجو استخدام می کند.

دهقانی با اشاره به حمایت دانشگاه آزاد از اساتید دانشگاه آزاد گفت: مطابق آیین نامه حمایت از فعالیت های فن آوری اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی ، در صورت عضویت کارآفرینان و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان آزاد اسلامی یا کارکنان دانشگاه با قرارداد سالانه با معیارهای لیست بیمه ، برای هر کارمند استخدام سالانه معادل 50٪ از امتیاز اجرایی در افزایش سالانه یا حذف 20٪ از ساعت حضور بر اساس رتبه علمی در هر ترم یا معادل 50٪ از امتیازات تحقیق در سال ارتقا will خواهد بود.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد موتور فناوری این دانشگاه را همان شرکت های آموزشی می داند ، خاطرنشان می کند: “خوشبختانه با تجهیزاتی که معاون فناوری در اختیار ما قرار داده ، طی دو و نیم سال گذشته شاهد رشد هزار برابری آنها بوده ایم. ”

بیشتر بخوانید  گلایه شدید مهدوی کیا از وضعیت فعلی تیم امید

دهقانی با اشاره به راه اندازی صندوق تحقیقات و فناوری دانشگاه گفت: در 4 ماه گذشته راه اندازی این صندوق ، 20 میلیارد تن حمایت و ضمانت به پروژه های فناوری اختصاص یافته است که رقم قابل توجه و خوبی است. ”

معاون تحقیقات ، فناوری و نوآوری آزاد گفت: در حال حاضر اولویت صندوق تحقیقات و فناوری دانشگاه تخصیص اعتبار به شرکت های آموزشی است. ما همچنین اولویت خود را به اختصاص فضاهای دانشگاهی آزمایشگاه و آزمایشگاه به شرکت ها دادیم. شرکت ها حتی در قالب قراردادهای یک ساله آزمایشگاه های دانشگاه در اولویت قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید