معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه با بیان مطلب فوق گفت: این شرکت در ششماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ حدود 3 میلیون و 750 هزار تن انواع محصولات فولادی تخت را به بازار داخل تحویل داده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته مقدار 2 میلیون و 978 هزار تن محصولات تولیدی شرکت به بازار داخل تحویل شده بود.
رشد ۲۰ درصدی ارزش، با عرضه محصولات نهایی و با ارزشافزوده بالاتر
طهمورث جوانبخت با اشاره به اهمیت ارزش تحویل این میزان محصول اظهار کرد: افزایش عرضه محصول وقتی بیشتر میشود که مشاهده میکنیم فولاد مبارکه توانسته است طی ۶ ماه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل درمجموع رشد ۲۰ درصدی را در ارزش محصولات تحویلی رقم بزند که این مهم ناشی از عرضه بیشتر محصولات نهایی و با ارزشافزوده بالاتر به بازار بوده است.
وی در ادامه از حمایت شرکت فولاد مبارکه از صنایع پاییندستی و تأمین حداکثری نیاز مشتریان بهعنوان یکی از مهمترین عوامل مؤثر در کاهش واردات محصولات فولادی تخت و جلوگیری از خروج ارز از کشور یادکرد.
عرضه تمامی محصولات شرکت در بورس کالا با مکانیسم شفاف عرضه و تقاضا
معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: این دستاورد همچنین با عرضه تمامی محصولات شرکت در بورس کالا با مکانیسم شفاف عرضه و تقاضا محقق گردیده است که بهموازات آن عرضههای اختصاصی برای دو گروه استراتژیک خودروسازی و لوازمخانگی باهدف تأمین حداکثری نیاز آنها انجامشده است.
تحویل ۱۰۸ میلیون تن انواع محصولات فولاد مبارکه به بازار
جوانبخت در بخش دیگری از سخنان خود از تحویل ۱۰۸ میلیون تن انواع محصولات فولاد مبارکه به بازار از ابتدای بهرهبرداری شرکت تاکنون خبر داد و گفت: با تحویل این میزان محصول در صنعت زیربنایی فولاد کشور به نقش مهم و بیبدیل فولاد مبارکه بیشازپیش پی میبریم.
عرضههای مکفی محصولات و جلوگیری از التهاب بازار
وی در خاتمه سخنان خود تصریح کرد: عملکرد ششماهه گروه فولاد مبارکه با عرضههای مکفی که نتیجه آن تعادل نسبی بازار بوده در جلوگیری از التهاب بازار نیز نقش قابلملاحظهای داشته است. ضمن اینکه این دستاوردها میتواند شرکت را جهت تأمین ارز موردنیاز و تحقق اهداف صادراتی خود در نیمه دوم سال یاری رساند.
روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه