رشد ۱۰۰ درصدی صادرات ایران به آفریقا در سال ۱۴۰۰



بازار عظیمی بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون نفر برای محصولات کشورمان به نام آفریقا وجود دارد، کشوری در حال توسعه با تجارت سالانه تریلیون دلاری که بیشتر کالاهای مورد نیاز خود را وارد می کند و اکنون سفرای آن به دنبال آن آمده اند. دانش محلی.

علیرضا پژمان پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اخیرا در رسانه ملی صحبت کرد و گفت: در منطقه آفریقا شاهد رشد 100 درصدی صادرات هستیم و در آبان ماه حجم صادرات با این کشورها از یک فراتر خواهد رفت. میلیارد دلار

وی تاکید کرد: ایران در سال های گذشته کشور صادرکننده نبود و مازاد مصرف صادر می کرد، اما اکنون کل زنجیره را صادر کرده ایم و زمانی که تولید مشترک وجود دارد باید تمام استانداردهای طرف مقابل را اعمال کنیم. به عنوان مثال در زمینه لبنیات امروزه سخت ترین استانداردها را در اوراسیا و اروپا اعمال کرده ایم.

پس از این گزارش، آفریقا شریک تجاری قدیمی ایران است. قاره ای که 20 درصد خشکی و 14 درصد جمعیت جهان را در خود جای داده است و به گفته حسین گیوزاد، رئیس شرق آفریقا در وزارت امور خارجه، این رابطه صدها سال است که ادامه دارد. سرزمینی که هم می تواند خریدار محصولات باشد و هم فروشنده مواد اولیه برای ایران.

همچنین حسین جوزاد رئیس شرق آفریقا وزارت امور خارجه گفت: بازار محصولات ایرانی در این منطقه بسیار پررونق است اما تعداد کمی از شرکت های ما به آن توجه دارند. پس از کشورهای همسایه، بهترین کشورها برای صادرات خدمات فنی و مهندسی، شرق آفریقا هستند. تولید در این شرکت ها مزیت صادراتی دارد و می توان از آنجا با عوارض گمرکی پایین به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر کرد. شرق آفریقا از نظر منابع بسیار غنی است.

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

برنا

دیدگاهتان را بنویسید