رسیدگی به پرونده صرافی متقلب در شیراز ؛ متهم فراری به کشور بازگردانده شد – اخبار فارس – اخبار استانهای تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از شیراز ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس ، جلسه رسیدگی به اتهامات متهم در پرونده کلاهبرداری در شیراز ، به ریاست قاضی محسن رجایین و مشاوران شعبه اول دادگاه کیفری یک کشور استان فارس ، قاضی محمد حسن سپاسدار و حافظ محمدی ، شیراز و 170 شاکی در این پرونده.

در ابتدای جلسه ، نماینده دادستان شیراز ضمن قرائت کیفرخواست صادره از دادسرای شیراز ، اتهامات را علیه متهم ردیف اول پرونده و چهار متهم دیگر پرونده مطرح کرد و گفت: “اتهامات علیه این افراد در 157 کلاهبرداری شبکه ای نقش دارند. “وی به جعل گذرنامه و استفاده از سند دروغ و خروج غیرقانونی از کشور متهم شده است. سایر متهمان پرونده علاوه بر شرکت در کلاهبرداری ، به فرار از متهم ردیف اول نیز متهم هستند.

قاضی اسدی پس از قرائت کیفرخواست ، با اشاره به گوشه و کنار پرونده گفت: متهمان با کمک شرکای خود با راه اندازی تعاونی موسوم به ایستگاه صرافی فروشگاهی را در شیراز افتتاح کردند و علی رغم چندین سال مبادله پروانه ، ادامه داد تا آن را دریافت کنند. مبالغ زیادی از قبیل شرکت در خرید و فروش ارز و پرداخت سود یا حواله به کشور های مختلف از بین رفت.

پس از این دادرسی 16 ساعته ، متقاضیان و وکلای آنها ضمن ابراز شکایت ، بر احقاق حقوق از دست رفته خود تأکید کردند.

سپس متهمان این پرونده دفاعیات اولیه خود را به دستور قاضی دادگاه بیان كردند.

در حاشیه دادگاه ، قاضی محسن رجایی نیا گفت که رسیدگی سریع و قاطع به پرونده های متعدد و برخورد غیر تبعیض آمیز مطابق با قانون از نکات قابل توجه رئیس قوه قضاییه است. “از آنجا که پرونده به دادگاه کیفری ارجاع شده است ، رسیدگی سریع ، دقیق و قضایی در دستور کار قرار دارد.” شعبه اول دادگاه کیفری استان فارس مستقر شد.

بیشتر بخوانید  20 کشته و ده ها زخمی بر اثر سیل در 12 ولایت افغانستان / فیلم

لازم به ذکر است که متهم اصلی این پرونده پس از اقدامات جنایی به طور غیرقانونی کشور را ترک کرد که با تلاش دادگستری و تعقیب پلیس بین الملل پس از شناسایی در ترکیه دستگیر و پس از شناسایی به ترکیه بازگشت.

یک متهم دیگر این پرونده همچنان در حال فرار است و پلیس بین الملل در تلاش استرداد وی از کشور ثالث است.

انتهای پیام / 424 / ت

دیدگاهتان را بنویسید