رسیدن تعداد بیماران بستری در فارس به 1700 نفر



ایسنا / فارس معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری در فارس گفت: این تعداد در حال نزدیک شدن به 1700 نفر است و آن را یک هشدار جدی دانست.

دکتر عبدالرسول همتی روز جمعه ، 9 ژوئیه ، با اعلام آخرین آمار شیوع بیماری عروق کرونر قلب در فارس ، گفت: “از زمان شیوع این بیماری در آزمایشگاه های استان ، 993،580 آزمایش تشخیصی مولکولی تهیه شده است. بوده است.

وی با یادآوری اینکه از ابتدای پروژه شهید حاج قاسم سلیمانی 116 هزار و 694 آزمایش سریع انجام شده و 19 هزار و 159 بیمار مثبت شناسایی شده است ، خاطرنشان کرد: تعداد کل بیماران مثبت شناسایی شده از زمان شیوع در فارس 304 هزار نفر بوده است.

همتی با بیان اینکه تعداد کل بیماران مثبت و احتمالی مبتلا به علائمی که هم اکنون در استان بستری هستند 1697 بیمار است ، اضافه کرد: از این تعداد ، 189 بیمار به دلیل وخیم شدن شرایط جسمی در بخش های مراقبت ویژه تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند.

وی در ادامه گزارش داد که 6 روستایی دیگر در آخرین روز تاکنون بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که در مجموع 4871 نفر به علت کوید 19 از ابتدای بیماری تاکنون جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین گفت: 273 هزار و 633 نفر از ابتدای سال بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده و یا از خانه های خود جدا شده اند.

همتی از مردم خواست كه اصول بهداشتی را به طور جدی تری رعایت كنند تا پایه های سلامت خانواده و جامعه را حفظ كنند و فقط در صورت لزوم با استفاده از ماسك و حفظ فاصله جسمی از دیگران از خانه خارج شوند.

بیشتر بخوانید  روزانه 2200 نفر از مراکز درمانی تأمین اجتماعی ایلام بازدید می کنند - آژانس مهر اخبار ایران و جهان

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید