مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رسپی نان شیرین مخصوص صبحانه و عصرانه خانگی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نان شیرین مخصوص صبحانه و عصرانه را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

نان شیرین مخصوص

نان شیرین مخصوص

مواد اولیه : برای 6 نفر


زرده تخم مرغ 2عدد
شكر 3قاشق غذاخوری
كره 3قاشق غذاخوری
شیر 1لیوان
مخمر 1قاشق غذاخوری (پودر)
آرد 2تا3لیوان
نمك 1هشتم قاشق مرباخوری
كنجد به میزان لازم (اختیاری)

نان شیرین مخصوص

طرز تهیه:


ابتدا شیر را جوشانده و اجازه دهید ولرم شود و بعد آن را با مخمر مخلوط كنید و شكر و كره آب شده و یك عدد از زرده تخم مرغ را به آن افزوده و خوب مخلوط كنید تا مواد كاملا حل شوند.

آرد و نمك را مخلوط كرده و حد اقل 3بار الك كنید تا سبك شده و هوا بخورند و بعد كم كم آن را به مواد بیفزایید تا مواد حالت چسبندگی خود را از دست داده و به صورت خمیری نرم و لطیف درآیند.

سپس خمیر را چند بار بند كرده و به ظرف بكوبیدو بعد ظرفی را چرب كرده و خمیر را درون آن قرار دهید و بعد با یك پارچه نخی نمناك روی آن را پوشانده و به مدت 2ساعت در جایی گرم قرار دهید تا حجم آن دو برابر شود.

بعد از آماده شدن خمیر آن را روی سطح ارد پاشی شده باز كنید و با وردنه كمی ورز دهید و مثل آدامس چند بار بكشید.سپس خمیر را به چند قسمت تقسیم كرده و به شكل دلخواه شكل دهید .


روی ظرف یا سینی مورد نظر را کمی چرب کنید و خمیر را روی آن قرار داده و روی خمیرها پارچه ای نمناك بیندازید و مدت 30 دقیقه به خمیرها استراحت دهید تا کمی دیگر نیز حجم پیدا کنند سپس مقداری کره یا روغن را با 1 زرده تخم مرغ و کمی شیر مخلوط کنید و روی خمیرها بمالید و روی آن نیز کمی کنجد بپاشید.

بیشتر بخوانید  طرز تهیه ی سس فلفل ترکیه ای تند و بی نظیر


ظرف نان را درون فری که از قبل با حرارت 180 درجه سانتیگراد گرم کرده اید به مدت 20تا30 دقیقه بسته به نوع فر قرار دهید ، در اواسط پخت نیز میتوانید مجدد روی نان ها را با مخلوط زرده و شیر برس بکشید ، در انتهای پخت نیز حرارت بالای فر را 2تا3 دقیقه روشن کنید تا روی نان ها نیز برشته و طلایی شود.

نان شیرین مخصوص

نكات:


1)در صورت تمایل به خمیر نان مقداری گردو یا كشمش اضافه كنید.
2)بهتر است وسط خمیر مقداری پوره خرما(مخلوط خرمای بدون پوست و كره)اضافه كنید تا خوشمزه تر شود.
3)در زمان روشن کردن فر کاسه ای اب داخل فر قرار دهید تا همزمان با گرم شدن فر ، رطوبت مناسبی نیز برای پخت نان ها ایجاد شود و نان ها خشک نشوند

نان شیرین مخصوص

مخمر چیست ؟

خمیر مایه یا مخمر یك قارچ میكروسكوپی است . در طبیعت در همه جا یافت میشود و قادرست قندها را به الكل و گاز دی اكسید كربن و تركیبات معطر تبدیل كند. مخمر شرایط اسیدی را برای تخمیر ترجیح می دهد و پ-هاشن بین ۴ الی ۶ برای فعالیت آن ایده آل است.

در خارج از محدوده مذكور ، فعالیت مخمر به مقدار قابل ملاحظه ای كاهش می یابد . مواد نگهدارنده مانند تركیبات بازدارنده رشد كپك به قدرت مخمر برای تولید گاز آسیب وارد مینماید . درجه حرارت صحیح برای نگهداری مخمر و حفظ فعالیت آن بسیار حائز اهمیت است.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *