رسمی در وزارت صمت: سیمان استاندارد نیست ، اما محدود است / سهام تقویت کننده در کشور خوب است


به گزارش گروه رسانه های دیگر آژانس فارس ، مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی وزارت صمت درباره اخبار منتشر شده در مورد سهمیه های سیمان گفت: “هیچ تصمیمی درباره تخصیص سهمیه سیمان گرفته نشده است. به زبان ساده ، محصولی که بخواهیم وجود ندارد که در قالب سهمیه پیشنهادها

اللهاری افزود: ما دو روز پیش در مجلس بودیم و دیروز در کابینه وزیر صمت و مشکل برق رسانی به صنعت همچنان در حال پیگیری است. به رئیس جمهور پیشنهاد شد که به او خدمت کند.

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی وزارت صمت اظهار داشت: بر خلاف اعلامیه ، برق واحدهای تولیدی هنوز متصل نیست. عناصر تولید سیمان باید با تقاضای خاصی به برق متصل می شدند ، اما این کار انجام نشد. اعلام شد که واحدهای تولیدی می توانند با ظرفیت 100٪ در شب و 30٪ در روز کار کنند ، در حالی که این مقدار منبع برق دردی از واحدهای تولیدی سیمان دوا نمی کند.

الهیاری ادامه داد: حداقل 60 تا 70 درصد از برق مصرفی در این کارخانه ها برای کوره است که قابل روشن یا خاموش نیست. روشن و خاموش شدن مکرر باعث آسیب به کوره می شود و در نهایت کارخانه ها را مجبور به تعویض سیستم نسوز کوره می کند.

وی گفت: امروز ارزش هر آجر نسوز 500000 تن تخمین زده شده است ، بنابراین علاوه بر چند آخر هفته برای ساخت آن ، 30 میلیارد تن برای ساخت هر كوره هزینه می شود. بنابراین به هیچ وجه نمی توانید با ظرفیت 10٪ شروع کنید.

بیشتر بخوانید  نرخ ارز در بازارهای مختلف 7 بهمن ماه/ یورو گران شد

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی گفت: موجودی بلوک کلینکر حدود 3 میلیون تن است که به معنای مصرف کمتر از دو هفته در کشور ما است که کلینکر خوبی نیست و بخشی از آن کنار گذاشته می شود.

وی گفت: “به هر واحدی که تماس گرفتیم گفته شد که برق آنها هنوز وصل نیست.” در اتصالات سهام حالت خوبه ما داریم اما ذخایر سیمان در کشور بسیار کاهش یافته است. با محدودیت تأمین برق ، تولید نخواهد شد و حتی اگر تولید شود ، تولید با ظرفیت 10٪ فقط شبکه کارگزاری را گسترش می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید