رستم قاسمی در بیمارستان بستری شد/ وزیر راه کی به کار بازمی گردد؟


انتظار داریم 5 میلیون نفر در اربعین شرکت کنند

وی افزود: در آستانه یک رویداد بزرگ و کم نظیر اربعین حسینی هستیم و علاقه مندیم در این مراسم بزرگ شرکت کنیم. پیش‌بینی می‌شود پس از فروکش کرونا، حجم کمک‌ها بالا باشد و حدود 5 میلیون نفر پیش‌بینی می‌شوند. این تعداد در گذشته نزدیک به 100 هزار نفر بود. این پیش بینی حجم اقدامات را گسترده می کند زیرا جلسه اربعین توسط دولت برگزار شد و رئیس جمهور نیز جلسات متعددی برای آماده سازی این سفر داشت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: البته علاقه علاقه مندان به حضور در این جلسه نیازمند همکاری و همراهی همه اعم از دولت و مردم است تا زیرساخت های لازم فراهم شود که مقدمات سفر را تسهیل کند. هم در ایران و هم در عراق به هم افزایی جدی بین همه بخش ها نیاز داریم.

بهادری جهرمی افزود: در این راستا دولت تلاش کرده است زیرساخت های کشور را فعال کند; 10 فرودگاه در کشور برای این سفر تدارک دیده شده و برای سفر راحت تر، مرزهای زمینی به 6 فرودگاه افزایش یافته و قطار تهران – کربلا فعال شده است. البته این ظرفیت ها هنوز با تعداد زیاد بازدیدکننده سازگار نیست و ممکن است با مشکلات و سختی هایی همراه باشد.

وی با بیان اینکه از مردم به عنوان بدنه اصلی این کمپین مردمی تشکر می کنم و در کنار آن از ادارات مختلفی که در این امر کمک می کنند نیز تشکر می کنم، افزود: امروز 6 مرز زمینی برای توزیع بار سفر در ادارات مختلف وجود دارد. توصیه می شود با وسیله نقلیه شخصی سفر کنید. اقداماتی برای حداکثرسازی ظرفیت ناوگان و کنترل هزینه ها انجام شده و یک نهاد دولتی در وزارت راه و شهرسازی برای رسیدگی به تخلفات احتمالی مستقر شده است.

سخنگوی دولت افزود: در خصوص بیمه اربعین تلاش شد تا مبلغ بیمه مسافرتی افزایش نیابد، اما خدمات گردشگری اعم از درمان و بستری و غیره 25 درصد افزایش یافت و با همکاری صورت گرفته، ویزا حذف و مقداری هزینه ها کاهش یافت.

بهادری جهرمی افزود: پنج میلیون تومان برای صاحبان خانوار و سه میلیون تومان برای بازدیدکنندگان انفرادی در نظر گرفته شده است که به صورت 100 درصد به صورت آنلاین قابل دریافت است.

بیشتر بخوانید  حمله اراذل و اوباش به تاکسی تلفنی در کرمانشاه با قمه + فیلم

ارائه خدمات اینترنتی رایگان برای زائران اربعین

وی با تاکید بر اینکه یکی از مشکلات مردم مربوط به حوزه ارتباطات است، گفت: بیش از 30 کابل موبایل برای آنتن دهی بهتر پیش بینی شده است و بالکن اینترنت رایگان در مرز مهران نصب می شود. روز شنبه انجام می شود. با همکاری دو کشور، ارائه اینترنت رایگان در بخش هایی از مسیر پیاده روی اربعین آغاز شده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: امکان تماس صوتی رایگان از تلفن ثابت و تلفن همراه برای زائران فراهم می شود. پیام رسان «بله» برای انتقال وضعیت و مکان بازدیدکنندگان بدون نیاز به اینترنت فعال می شود. همچنین یکی از شرکت ها به بازدیدکنندگان امکان اشتراک وسیله نقلیه را می داد تا بازدیدکنندگان بتوانند با هم به مرز رفت و آمد کنند و اسنپ، تپسی و ماکیم با این سرویس فعال شدند و داروی آنلاین برای بازدیدکنندگان ارائه شد. . در حوزه فناوری روز نیز اقدامات خوبی برای تسهیل کار زائران انجام شده است.

بهادری جهرمی تصریح کرد: خواسته ما از مردم نظارت و همکاری است چرا که با این میزان رفت و آمد طبیعتا خرابی ها و مشکلاتی به وجود می آید و اگر دستور رئیس جمهور برای همه دستگاه ها نیاز باشد امکانات کافی نخواهد بود. از تمام امکانات خود در این مسیر استفاده کنید.

مصمم به فعال سازی «پرتال ملی خدمات دولت هوشمند» هستیم.

وی در خصوص آمار و تعداد دستگاه هایی که به پورتال مشترک خدمات الکترونیکی دولت متصل هستند، گفت: دو دهه است که بحث دسترسی به این درگاه مطرح شده است و دولت مصمم است تا این بار را از دوش مردم بردارد. کشور”. قانون مربوط به آزادسازی بانک های ملی مقرر شده است درگاه دولت الکترونیک به صورت پنجره واحد اجرا شود. گزارش آمار دسترسی در جلسه کمیته دولت قرائت می شود و رئیس جمهور به پیوستن به پورتال اشاره می کند تا دستگاه هایی که توانایی و زیرساخت اتصال را ندارند به وضوح به مردم اطلاع دهند.

سخنگوی دولت افزود: بیش از 30 دستگاه به این پرتال پیوسته اند که امیدواریم با پوشش خوب رسانه ملی و همکاری و همدلی دولت، مجلس و سایر دستگاه های دولتی تعداد قابل قبولی دستگاه متصل به این پرتال داشته باشیم. . سامانه تا پایان شهریور

بیشتر بخوانید  علت بازگشت پرواز مشهد-اهواز پس از 45 دقیقه پرواز چه بود؟

بهادری جهرمی در خصوص تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمل و نقل و تاثیر آن بر اقتصاد و برنامه دولت برای تسریع در تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: یکی از سیاست های دولت تقویت و توسعه راه های تجاری است و اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. در این رابطه بله. توجه جهت ها و مسیرها تا حدودی فعال شده اند.

وی افزود: راه آهن رشت – آستارا در مسیر تحقق و تحقق است و اجرای بیش از 40 متر در دست اقدام است و مابقی ایمن سازی شده است. امیدواریم وزیر راه در پایان شهریور سفری به آذربایجان داشته باشد که یکی از محورهای اصلی آن گذر از مسیر مذکور است.

دلیل بستری شدن وزیر راه!

سخنگوی دولت در خصوص سفر وزیر راه و شهرسازی و آخرین وضعیت وی افزود: وزیر راه به دلیل مصدومیت از ناحیه کمر در اثر سانحه در منزل در بیمارستان بستری شد و به ستون فقرات وی نیز آمپول تزریق شد. . حمدالله تا حدودی بهبود یافت و در این مدت به کار در خانه ادامه داد و از روز شنبه در جلسات وزارت و دولت شرکت کرد.

بهادری جهرمی در خصوص اقدامات دولت برای تدوین برنامه جامع مورد تاکید رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: بار دیگر از بیانات انقلابی مقام معظم رهبری و تمجید بی سابقه ایشان از دولت تشکر می کنم. دولت متعهد می شود که برای حل مشکل به میدان برود و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای حضور در میدان، نکته ای مطرح شد که باید طرح روی میز باشد و سند تحول در آن راستا بود. توسط دولت مردمی تهیه شد و راهبردها و راهکارهای محاسبه شده بود.

ماموریت رئیس جمهور به میرکاظمی/ موضع در مورد مذاکرات

وی افزود: در خصوص ابلاغ این سند تصمیماتی اتخاذ شده است. برنامه سند تحول حکومت مردمی علناً اعلام شده است و باید روی ترویج و افتتاح آن کار شود. دولت از هرگونه طرحی برای اجرای این سند استقبال می کند. رئیس جمهور رئیس سازمان برنامه و بودجه را موظف به تقویت این برنامه کرد و وزارتخانه های مرکزی حرکت دولت را تضمین می کنند.

بیشتر بخوانید  52 شهروند سودانی پس از سیل ویرانگر جان باختند / فیلم و عکس

سخنگوی دولت در خصوص مذاکرات گفت: مذاکرات بر سر عهدنامه ادامه دارد اما طرف مقابل باید از بزرگ نمایی دست بردارد. ضمانت‌ها باید تشویق‌کننده باشند، تحقیقات علمی و عملی باید انجام شود و ادعاهای سیاسی در مورد پادمان‌ها باید بسته شود.

اقدامات دولت برای جلوگیری از تکرار کم آبی در کشور

بهادری جهرمی در خصوص وضعیت آب استان همدان و اقدامات دولت برای جلوگیری از تکرار آن در سایر استان ها ادامه داد: بحران کم آبی و خشکسالی یک بحران جهانی است و باید زودتر برای حل این بحران تدابیری اتخاذ می شد. اقدامات انجام شده مناسب بحران نبود و تنش های بزرگی پیش بینی می شد و در ابتدای تشکیل دولت، وزارت نیرو 300 نقطه تنش در آب ها را پیش بینی کرد.

وی اظهار داشت که وزارت نیرو به پروژه های متوقف شده سرعت بخشیده و طرح «میانبر» را تدوین کرده است. در منطقه همدان برنامه کوتاه مدتی برای جبران مهلت کم آبی در نظر گرفته شده است، بنابراین می توان برنامه های بلندمدت را به تدریج در نظر گرفت. جبهه کار در این زمینه از چند جهت افزایش یافته است. امیدواریم با همکاری مردم در اصلاح روش های آبیاری از بحران ها و تنش های آبی بکاهیم.

سخنگوی دولت در خصوص نرخ مصوب بلیت هواپیما و تخلفات انجام شده در این حوزه خاطرنشان کرد: متاسفانه در روزهایی مانند اربعین شاهد تخلف ایرلاین ها و شرکت های حمل و نقل هستیم. یکی از اقدامات وزارت راه تصویب نرخ قابل قبولی بود و از سوی دیگر امکان فروش بلیت فقط توسط شرکت هواپیمایی صادر شد، البته ظرفیت ناوگان هوایی و پذیرش نجف. . و بغداد فرودگاه ها کشش تقاضای بازدیدکنندگان را ندارند و این بخشی از مشکل است، بنابراین باید مسیرهای جایگزین برای تهیه بلیط فراهم شود.

بهادری جهرمی افزود: خدمات وزارت راه در تمامی فرودگاه ها برای رسیدگی به تخلفات ایجاد شده است. من می خواهم خطوط هوایی مردم و زائران را دنبال کنند.

<п>اعلامیه رستم قاسمی در بیمارستان بستری شد/وزیر راه کی به کار بازمی گردد؟ اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

دیدگاهتان را بنویسید