رسانه های اسرائیلی درباره توان موشکی حزب الله – غرب آسیا – اخبار بین المللی تسنیم هشدار می دهند


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمروزنامه یهودی «معاریو» ، نشریه سرزمین های اشغالی ، در ارزیابی تهدیدهای عمده علیه رژیم صهیونیستی نوشت که این رژیم در سال های آینده باید با یکی از مشکلات اصلی خود ، یعنی موشک های لبنان ، روبرو شود.

یک خبرنگار اسرائیلی روز شنبه نوشت که ارزیابی رژیم اسرائیل نشان می دهد که جنبش حزب الله ده ها هزار موشک از این دست دارد و این پتانسیل را دارد که این موشک ها را از نظر کمی و کیفی توسعه دهد.

این روزنامه نگار صهیونیست در معاریو نوشت: “مشکل موشک نقطه به نقطه حزب الله ، دولت اسرائیل را مجبور می کند تا در سال های آینده تصمیمات مهم و قاطعی در مورد نحوه برخورد با این موشک ها اتخاذ کند. به ویژه پس از آنکه حزب الله تمرکز خود را بر روی توسعه این موشک ها از سوریه به لبنان تغییر داد ».

او رویدادهای اخیر را مسابقه ای با زمان خواند. زیرا رژیم اسرائیل می داند که این فناوری در اختیار حزب الله است و این فناوری به طور فزاینده ای به این حزب در توسعه قابلیت های موشکی خود کمک می کند.

بر اساس این گزارش ، مقامات دفاعی و امنیتی رژیم صهیونیستی متقاعد شده اند که صنایع دفاعی این رژیم می تواند علاوه بر قابلیت های تهاجمی و قابلیت های اطلاعاتی ، با تکیه بر سیستم پدافند هوایی لیزری ، برنامه موشکی حزب الله را مختل کند. به گفته این خبرنگار ، به زمان بیشتری نیاز دارد.

وی نوشت: “توسعه سیستم دفاع هوایی اسرائیل باعث شده است که کشور دیگر تلاش های خود را برای توسعه قابلیت های موشکی خود از نظر کمی و کیفی افزایش دهد ، بدون آنکه بتواند سکوها و انبارهای موشکی اسرائیل را پیدا کند.” توقف کنید ، به سمت آنها شلیک کنید. “مشابه آنچه در عملیات حفاظت از دیوار اتفاق افتاد ، این زنگ خطری برای اسرائیل بود و ثابت کرد که ارتش در مقابله با این مشکل شکست خورده است.”

بیشتر بخوانید  عکس کاووس سریال نون خ در خارج

گارد وال نام عملیاتی است که توسط صهیونیست ها در آخرین جنگ مقاومت در غزه آغاز شد. در مقابل ، گروه های مقاومت در غزه عملیات شمشیر قدس را نامیدند و موفق شدند در 11 روز 4000 موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کنند. دیوارها به محاصره غزه و سیستم های گنبد آهنین در اطراف غزه اشاره دارند که در نبرد اخیر نتوانست بسیاری از این موشک ها و موشک ها را رهگیری کند.

این روزنامه نگار صهیونیست ادامه داد: این بدان معناست که در صورت بروز درگیری با حزب الله این سناریو به احتمال زیاد تکرار می شود و اسرائیل هرگز نمی تواند در برابر تعداد زیادی موشک های ضد RPG شلیک شده از چندین مکان و سکوهای زیرزمینی مقاومت کند. تعامل داشتن. “

معاریو به اظهارات اخیر آویو کوهفی در مورد موشک های حزب الله اشاره می کند و می نویسد که فرمانده ستاد کل ارتش اسرائیل قبلا گفته بود که حزب الله دارای مقادیر زیادی موشک های قدیمی (از نظر فناوری) است و صدها موشک زمین به هوا خطوط قرمز ما را می شکنند. و “بهانه ای برای جنگ است”.

روزنامه نگار معاریو می گوید اما چنین اقدامی در این مرحله آسان نخواهد بود. به ویژه ، جهان رژیم اسرائیل را متهم می کند که این منطقه را پس از فروپاشی لبنان وارد جنگ کرده است و بنابراین مشروعیت خود را برای اقدام نظامی از دست خواهد داد.

این روزنامه نگار صهیونیستی به ارتش اسرائیل توصیه کرد در این شرایط آماده عملیات غافلگیرانه علیه قابلیت های حزب الله باشد. وی نوشت: “در هر صورت ، اسرائیل به یک مقطع حساس نزدیک می شود و باید تصمیم بگیرد که چگونه با موشک های حزب الله برخورد کند.”

بیشتر بخوانید  تاکید آیت الله رئیسی بر تامین به موقع کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم

اخیراً موسسه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موشک های حزب الله را به همراه قابلیت های هسته ای ایران به عنوان یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی این رژیم در آینده معرفی کرده است.

به گفته این اندیشکده ، مقامات نظامی رژیم صهیونیستی می گویند زمان مقابله با این مشکل فرا نرسیده است ، اما محققان اندیشکده در ارزیابی نهایی خود پیشنهاد می کنند که “برنامه توسعه موشک دقیق در حال حاضر یک منبع تهدیدآمیز و برای جبهه نظامی و غیرنظامی خطرناک است. “اسرائیل. “”

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید