رزم حسینی پیام مهم برای توسعه صادرات از بورس کالا – اخبار مهر اخبار ایران و جهان


طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، علیرضا رزم حسینی ، وزیر سکوت در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور ، وزرای مختلف کابینه و برخی از معاونان آنها و روسای اتاق بازرگانی ، تعاونی ها و اتحادیه های کارگری ایران تصمیمات پنجاهمین نشست کارگروه توسعه صادرات را اعلام کردند. حلقه صادرات در بورس کالا به دلیل وجود یک سیستم یکپارچه برای صادرات محصولات بین گمرک ، بانک مرکزی ، بورس کالا و اتاق بازرگانی ایران.

پنجاهمین نشست کارگروه توسعه صادرات در تاریخ 2 ژوئیه سال جاری در سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد که پس از بحث و تبادل نظر در مورد مشکلات و مشکلات صادرات مواد معدنی ، فلزات و صنایع معدنی ، تصمیمات مختلف ساخته وزیر. سکوت به او خبر دادند.

در این بیانیه دو بند مهم وجود دارد که بر توسعه صادرات کالا از طریق حلقه صادرات بورس کالای ایران تأکید دارد.

در بند 7 ارتباطات پنجاهمین کارگروه توسعه صادرات توسط وزیر سکوت دارم میام:

“طبق پیشنهادات قبلی وزارت اقتصاد و دارایی و طبق بند (2) چهل و نهمین جلسه کارگروه توسعه صادرات در تاریخ 19 ژوئن سال جاری برای تعیین مکانیزم اجرای تسهیل صادرات سهام ، شکل معاملات صادراتی سیستم یکپارچه صادرات محصولات بین گمرک ، بانک مرکزی ، بورس کالا و اتاق بازرگانی ایران در باره تائیدیه ویلا صادرات تصمیم بر این شد که 3 تا 4 ماه تأیید صادرات جایگزین داشته باشد ویلا “صادرات و تمدید این زمان منوط به گزارش عملکرد و انجام تعهدات صادراتی به بورس کالا و بانک مرکزی است.”

همچنین در بند 8 این بیانیه آمده است:

بیشتر بخوانید  تعبیر خواب بچه گربه؛ دیدن بچه گربه در خواب چه معناهایی دارد؟

“به منظور تسهیل و شفاف سازی صادرات محصولات معدنی ، وزارت اقتصاد و دارایی ، با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران ، بورس کالا ، معاون وزیر معادن تصمیم گیری شد. وصنعات وزارت معادن سکوت“گمرک ایران و اتاق بازرگانی ایران سازوکار پیاده سازی مربوطه را در قالب معاملات صادراتی در بورس کالا آماده کرده و نتیجه را ظرف 10 روز به دبیرخانه شورای عالی صادرات ارسال می کنند.”

با این تفاسیر ، برای صادرات انواع کالاها از جمله محصولات معدنی به زودی باید منتظر روزهای شلوغ حلقه صادرات در بورس کالای ایران باشیم.

مشکلات و محدودیت های ایجاد شده در روند صادرات سیمان و کلینکر از بندرهای هرمزگان و تمرکز بر انجام هرگونه سیاست گذاری و تصمیم گیری در زمینه صادرات کالا و خدمات در کارگروه توسعه صادرات از دیگر مصوبات این جلسه بود.

در این جلسه همچنین پیشنهاد شد که هرگونه درخواست وضع عوارض صادراتی بر کالاها و خدمات در زمینه محصولات معدنی و صنایع معدنی توسط معاون وزیر معادن و صنایع معدنی سازمان توسعه تجارت ایران منعکس شود. پس از تصویب کارگروه توسعه صادرات اقدامات قانونی را انجام داد. علاوه بر این ، با توجه به افزایش عوارض گمرکی صادرات سنگ آهن ، تصمیم بر این شد تا دفتر همکاری صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری سرویس صنعت معدن این وزارتخانه برون سپاری شود. سکوت و سازمان های مربوطه تخصص را به دقت بررسی کرده و پیشنهادات اجرایی را به دبیرخانه شورای عالی صادرات ارائه دهند.

از طرف دیگر ، تصمیم بر این شد که سیاست های تولید مطابق با اهداف اصلی صادرات بررسی و تجدید نظر شود و از افزایش تولید و همچنین کمی و مثبت بودن تأثیر عوارض گمرکی و ممنوعیت های صادراتی در گزارش وزارت وزارت حمایت شود. معدن. سکوت تهیه و به دبیرخانه ارسال شد.

بیشتر بخوانید  واردات خودرو آزاد شود، پراید ۳۰ میلیون تومان می‌شود

اخطار رزم حسینی برای توسعه صادرات از بورس کالا

اخطار رزم حسینی برای توسعه صادرات از بورس کالا

دیدگاهتان را بنویسید