رحیمی جهان آبادی: طرح ممنوعیت خروج حقوق کارکنان دولت را از آنها سلب می کند



یکی از اعضای کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان معتقد است که طرح ممنوعیت خروج کارکنان دولت اصل بی گناهی را نقض می کند و اگرچه به هیئت حاکمه کشور آسیب می رساند ، اما حقوق شهروندی شهروندان را نقض می کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت وگو با ایسنا ، با اشاره به طرح ممنوعیت خروج مقامات و مدیران از کشور پس از تصدی پست ، اظهار داشت: این طرح هیچ مبنای منطقی و معقولی ندارد. این عبارت یا قبل از هر اقدامی که باید از دسترسی به یک حق قانونی محروم شود ، مانند خروج از کشور ، باید موضوع را همزمان روشن کند. حق قانونی ، محروم کردن یک فرد از یک حق قانونی و حقوق شهروندی ، بدون ارتکاب هر گونه جنایتی و صرفاً به دلیل اینکه مسئول بوده است.

وی افزود: “در قانون اساسی ما و در علم حقوق بین الملل ، اصل برائت است. یعنی اصل بر این است که شخصی مرتکب جرمی نشده است ، مگر اینکه طبق اسناد و مدارک و بررسی قانونی کامل مشخص شود که مرتکب جرمی شده است و طبق این جرم ، در صورتی که مجازاتی از سوی قانون پیش بینی شده باشد. ، باید در نظر گرفته شود..

عضو کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این طرح اصل بی گناهی را نقض می کند و شخص را قبل از ارتکاب جرم مجازات می کند ، موضوع جلوگیری از خروج وی از کشور و نقض تابعیت است.

نماینده مردم تربت جام ، تایباد و بهزار در مجلس در پایان افزود: “این اقداماتی که در حال انجام است کاملاً غیرحرفه ای است و به بدنه حاکمیت کشور آسیب می رساند. در پست های مدیریتی به ویژه در اینها کار نکنید. شرایط دشواری. این طرح هیچ نتیجه ای جز آسیب رساندن به کشور ندارد.

بیشتر بخوانید  بیش از 2000 گیلان غربی علیه کرونا واکسینه شده اند

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید