رتبه بندی معلمان حذف شده 200 تریلیون !!!


رتبه بندی معلمان حذف شده 200 تریلیون !!!

به دنبال تدوین پیش نویس قانون رتبه بندی معلمان توسط دولت و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی و برگزاری چندین نشست تخصصی اعضای پارلمان و سازمان های فرهنگی ، در مرحله ای كه لایحه باید اجرا می شد كار به حالت تعلیق درآمد. برای تأیید نهایی به دادگاه از بودجه!

رئیس کمیته آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: استفاده از رتبه بندی مربوط به اساتید دانشگاه با مخالفت دولت روبرو می شود ، زیرا این سبک از رتبه بندی معلمان به بودجه 200000 میلیارد تن نیاز دارد ، اگرچه بودجه آموزش عمومی 80 است. این هزار میلیارد تن است!

عدم ارائه لایحه طبقه بندی معلمان برای رسیدگی در صحن علنی مجلس ، واکنش محمد بیکر کلیباف ، رئیس مجلس شورای اسلامی را برانگیخت ، وی تأکید کرد که اعضای کمیته آموزش مجلس مصوبه ای در مورد لایحه دارند در مورد طبقه بندی معلم. وی با اشاره به این لایحه که به گفته وی برای تأمین اعتبار مشکل دارد ، گفت: “کمیسیون آموزش مجلسی باید این موضوع را بررسی کند و وقتی نهایی شد ، باید در دادگاه مجلس مورد بررسی قرار گیرد.” بار مالی این لایحه باید توسط دولت تأمین شود.

احمد حسین فلاحی ، یکی دیگر از اعضای کمیته آموزش مجلس ، نیز به بودجه رتبه بندی معلمان گفت: “دولت می گوید 60،000 میلیارد تن برای رتبه بندی اختصاص داده است ، اما اعتبار ذکر شده در بند 2 و ماده 2 بودجه 1400 ، متعلق به به چندین آژانس “رتبه بندی معلمان برنامه ریزی شده است!”

لایحه پیشنهادی دولت برای اجرای رتبه بندی معلمان در 10 ماده تنظیم شده است که بر اساس آن معلمان براساس تجربه ، صلاحیت و نتایج رقابتی خود از 1 تا 5 رتبه بندی می شوند و شرایط ارتقا ، تعلیق و تنزل مقام نیز تعیین می شود. در آیین نامه های اجرایی قانون؛ ثبت نام در فرآیند رتبه بندی معلمان با حداقل دو سال سابقه تدریس انجام می شود و کسب عناوین بالاتر مستلزم حداقل 6 سال حذف موقت عناوین و سایر شرایط لازم و مندرج در مقررات اجرایی قانون و همچنین حداقل تلاش معلم برای به دست آوردن رتبه 4 و 5 ، به ترتیب 20 و 26 ساله است.

بیشتر بخوانید  ۲۳ مدل انگشتر طرح مثلث | نماد قدرت، شجاعت و تعهد را در آغوش بگیرید!

با این حال ، کارشناسان معتقدند که هرگونه اظهار نظر در مورد رتبه بندی به وجود مدلی از صلاحیت حرفه ای ، شاخص های عینی ، سازوکارها و دستگاه های اندازه گیری بستگی دارد که همه آنها مربوط به مصوبات آینده شورای عالی آموزش و پرورش و کابینه در لایحه دولت است. این امر تجزیه و تحلیل لایحه و توضیح روش آن را دشوار می کند. همچنین ، مهمترین قسمتهای سیستم ارزیابی صلاحیت حرفه ای مشخص نشده و تأیید آنها بدون تعیین م componentsلفه های مشترک و یک بازه زمانی خاص ، به دو نهاد مختلف (شورای آموزش عالی و هیئت دولت) سپرده شده است.

همچنین بر اساس لایحه پیشنهادی دولت ، معلمی که در یک دوره چهار ساله استخدام شده است تا پایان دوره 30 ساله قادر به دریافت رتبه 5 نخواهد بود و در عمل واجد شرایط ترین معلمان استخدام شده در این 30 سال خدمات سالانه نمی تواند رتبه 5 را دریافت کند.

دیدگاهتان را بنویسید