مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رتبه بندی معلمان به کجا رسید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

ارزیابی معلمطرح جدید دولت حسن روحانی بود. هدف ارزیابی معلمافزایش سطح کیفی آموزش و افزایش کارایی کار معلمان. ارزیابی معلم مانند یک طرح شکست خورده، به نظر می رسد که در حال شکست است. ارزیابی معلم امسال 1401 هنوز در دست بررسی است. آخرین اخبار دقیق ارزیابی معلم در زیر خوانده می شوند.

طرح ارزشیابی معلم ناقص اجرا شد.

به گزارش فردا اختاز، نماینده مردم همدان در شورای اسلامی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان به طور کامل اجرا نشد، گفت: این طرح در راستای ارتقای سطح کیفی آموزش تصویب شد اما تنها شاهد اجرای بند مالی آن هستیم.

احمد فلاحی در گردهمایی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در همدان افزود: متأسفانه آنقدر مسائل مختلف در مجلس رخ می دهد که گاهی اصول اولیه قانون گذاری و مشورتی که باید با نخبگان صورت بگیرد، اتفاق نمی افتد.

عضوکمیسیون آموزش و پرورش مجلس به کمبود 260 هزار معلم و 50 هزار نیروی اداری در آموزش و پرورش کشور اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان را محدود کردیم و جذب معلم را به تاخیر انداختیم و اکنون با مشکلات زیادی مواجه هستیم. .

نماینده مردم همدان و فامینین در شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش از زمان شیوع کرونا دو سال تعطیل بود، گفت: در این مدت آموزش را رها کردیم و بچه ها را به فضای مجازی فرستادیم که آثار آن را می بینیم. . در جامعه امروزی..

نماینده مردم همدان در شورای اسلامی با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان ناقص اجرا شد، گفت: این طرح برای ارتقای کیفیت آموزش تصویب شد اما شاهد اجرای بند مالی آن هستیم.

بیشتر بخوانید  لحظه‌ی ترسناک هجوم خفاش‌ها به خانه مهران غفوریان از زبون خودش! + ویدئو

وی گفت: با توجه به قدرت و اداره حاکمان در کشور هیچ چیز غیر ممکن نیست و باید مشکلات کشور با اداره و توکل بر خدا حل شود.

آیا ارزشیابی معلم به پایان رسیده است؟

نمرات معلمان؛ خبری که قرار بود برای قشر فرهنگی جامعه خوب باشد، اجرای آن به قدری طول کشید که حواشی بسیاری از عذرخواهی تا فراخوان وزیر آموزش و پرورش را در پی داشت. در خبری امروز به نقل از یکی از مسئولان آموزش و پرورش مهلت یک هفته ای اعلام شد و از مدیران خواست تا نظر و ارزیابی مدارک و مدارک معلمان و مشمولان ارزشیابی را داشته باشند.

البته مشخص نیست این قانون که با اعتراض و تحصن معلمان همراه بود به قرائت نهایی رسیده یا باید منتظر بهانه گیری مسئولان در روزهای آینده باشیم. یعنی در حالی که اجرای رتبه بندی برای گروهی که در دام فقر ناخواسته گرفتار شده اند، تنها می تواند بخشی از مشکل اقتصادی آنها و البته اقتصاد آموزش و پرورش را حل کند.

تاریخچه رتبه بندی معلمان به دهه 90 برمی گردد، اما تا کنون به تعویق افتاده است! سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال 90 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. فصل هفتم این سند به ارتقای جایگاه معلمان اختصاص داشت. این طرح اولین بار در سال 92 در مجلس دهم مطرح شد. از جمله جزئیات آن 4 عنوان مربی معلم، استادیار، دانشیار و استاد بود و بر اساس تراز، معلمان حداقل 80 درصد از حقوق اساتید دانشگاه های دولتی را دریافت می کردند.

پس از سال ها آیین نامه اجرایی قانون بحث برانگیز رتبه بندی معلمان اجرایی شد اما روند تدوین و تصویب آن به تاخیر افتاد. اکنون در دولت سیزدهم تحویل گرفته شده است و در حالی که قرار بود در ماه اول امسال اجرایی شود، هنوز با تاخیر ادامه دارد. سوالی که باعث نگرانی معلمان شد.

بیشتر بخوانید  بازیکن سابق استقلال در نفت آبادان ماند

رتبه بندی به تعویق افتاده است!

قانون رتبه بندی در مجلس به تصویب رسید و به گفته بهارستانی ها برای اجرای آن 38 هزار میلیارد تومان وام در نظر گرفته شد. اما تاکنون با وجود انتشار اخبار فراوان در این حوزه، هنوز خبری از واریز آنچه مصوب شده است، نیست. حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس فراکسیون آموزش و پرورش مجلس با تاکید بر اینکه نظام ارزشیابی معلمان قطعا اجرا می شود، به تسنیم گفت: کیفیت اجرا و آیین نامه های تدوین شده توسط دولت باید بررسی شود؛ اما در این راستا باید از سوی دولت بررسی شود. البته طبق اخباری که به ما ابلاغ شد، بررسی مقررات در دولت به پایان رسیده و باید در هفته جاری به اطلاع عموم برسد.»

مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز 13 آبان ماه از آماده بودن اعتبارات اجرای رتبه بندی معلمان خبر داد و البته افزود: منتظر صدور احکامی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای حقوق معلمان هستیم. .

مهلت یک هفته ای برای اجرای رتبه بندی

حال معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: به مدیران مدارس یک هفته فرصت داده شده است تا در مورد اسناد و مدارک و مدارک معلمان و ارزشیابی شوندگان اظهار نظر و رتبه بندی کنند. به گزارش ایسنا، صادق ستاری فرد افزود: از روز جمعه 15 آبان ماه، دسترسی مدیران مدارس را برای اظهار نظر، ارزیابی اسناد و مدارک معلمان و مشمولان ارزشیابی باز کردیم و تا شب گذشته (دوشنبه 18 آبان) اسناد و مدارک ارزیابی می شد. 235 1000 نفر و مدیران مدارس در مورد صلاحیت معلمان اظهار نظر کردند.

بیشتر بخوانید  هنوز وارد قله پنجم تاج نشده ام / هرسین نارنجی است

وجود معلمان و کیفیت آموزش در خطر است!

با وجود اظهارات این مسئول آموزشی، مشخص نیست آیا قانونی که به دنبال اعتراض و تحصن معلم به راه افتاده به مرحله نهایی خود رسیده یا باید منتظر بهانه گیری مسئولان در روزهای آینده بود. این در شرایطی است که احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خردادماه امسال گفته بود: حداقل حقوق معلمان پس از اجرای رتبه بندی به حدود 8 میلیون تومان می رسد. وضعیت فعلی معلمان را با نگاهی به خط فقر بهتر می توان تصور کرد – اخیرا برای یک خانواده چهار نفره در تهران 12 میلیون تومان برآورد شده و فعالان کارگری مدعی هستند 18 تا 20 میلیون تومان است. این باعث شد که معلمان بیش از هر کلاس دیگری ناامید شوند. در عین حال کارشناسان می گویند: افزایش نسبی حقوق ها در شرایطی که نرخ تورم کنترل نشده باشد، در صورت تاخیر، دیگر جذابیتی نخواهد داشت و نتیجه آن به خطر افتادن موجودیت خانواده معلمان و کیفیت آموزش در مدارس


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *