مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رتبه بندی معلمان به ایستگاه پایانی خود رسید/ کدام گروه از معلمان رتبه بندی می شوند؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بر اساس اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش، نظام رتبه بندی معلمان به ایست پایانی خود نزدیک می شود و دستورات معلمان باید از سی و یکم ماه جاری صادر شود. اما اجرای قانون از شهریور 1400 مشخص شد و یک سال معوقه باید توسط دولت پرداخت شود.

لایحه رتبه بندی معلمان پس از 10 سال کشمکش در 4 اسفند 1399 به مجلس فرستاده شد و کلیات آن در 27 خرداد 1400 به تصویب رسید اما به دلیل تغییرات قابل توجه در قانون توسط نمایندگان مجلس و کمبود بودجه. ماه ها به طول انجامید و در مجلس به تعویق افتاد و بار دیگر توسط شورای نگهبان رد و به مجلس بازگشت.

با اجرای اصلاحات از سوی مجلس در اوایل اسفند، رتبه بندی به تصویب شورای نگهبان رسید و در 25 اسفند 1400 رئیس مجلس برای اجرا به دولت و در 3 اسفند رئیس جمهور به وزارتخانه رسید. آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان اداری- تجاری اعلام کرد.

با توجه به آنچه حسین عرب اسدی، معاون سرمایه انسانی سازمان در امور اداری و استخدامی، نگرانی از حفظ کیفیت خواند، دولت موظف شد ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون، آیین نامه اجرایی را تدوین و تصویب کند. آیین نامه اجرایی.. تا 21 تیر 1401 ادامه داشت و سرانجام توسط محمد خبر معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر اساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان دارای دستورالعمل اجرایی است که تاکنون منتشر نشده است. وی گفت: در حال رصد این قانون و آمادگی برای اجرای آن هستیم و امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی همه معلمان مورد ارزیابی قرار گرفته و با انرژی مضاعف در کلاس های درس حاضر شوند.

وی همچنین چندی پیش اعلام کرد: بر اساس قانون کمیسیون ها یا هیئت های حسابرسی لازم تشکیل شده و انشاالله رتبه بندی وارد فاز اصلی اجرا در آموزش و پرورش خواهد شد. از 31 سپتامبر سال جاری آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید  گزارش هواشناسی 18 مرداد 1401 / بارش شدید باران و جاری شدن سیل در 6 استان + اسامی

در حالی که آیین نامه اجرایی رتبه بندی معلمان ابلاغ شده و وزارت آموزش و پرورش در حال انجام مقدمات لازم برای اجرای آن است، در دو سه هفته اخیر انتقادات و مشکلاتی در خصوص آیین نامه مذکور از سوی فرهنگیان و نمایندگان مجلس مطرح شده است. تا جایی که رئیس شورای اسلامی در پنجم تیرماه در صحن علنی مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده مجلس گفت: ما در کمیسیون تطبیق وظیفه داریم مصوبات کمیسیون دولت مطابق با قانون باشد. قانون.” تصویب قانون رتبه بندی معلمان توسط دولت به تازگی به کمیته اجرا رسیده است. این مصوبه در مهلت قانونی کمیته تطبیق بررسی می شود و در صورت عدم توافق حتماً آن را اعلام خواهیم کرد.»

از جمله انتقاداتی که تاکنون در این زمینه مطرح شده است، عدم شمول معلمان فاقد کد اعزام، عدم شفافیت در تشکیل مراکز ارزشیابی که باید صلاحیت های عمومی و تخصصی معلمان را ارزیابی کنند، شرایط است. ادامه خدمت دو ساله برای معلمان گذرانده یا بازنشسته امسال، عدم احتساب معلمان با دو سال سابقه، الزام به کسب حداقل معدل 450 تا 500 برای احراز صلاحیت معلمی و احتمال بروز مشکل در وی خاطرنشان کرد: هنوز به همه آنها پاسخ داده نشده است و به نظر می رسد باید منتظر دستورالعمل اجرایی و رای کمیته انطباق بود.

در زیر به بررسی اجمالی برخی از جزئیات مهم طرح رتبه بندی معلمان مندرج در آیین نامه اجرایی می پردازیم:

کدام گروه از معلمان رتبه بندی می شوند؟

ماه سوم آیین نامه به موضوعات رتبه بندی می پردازد که بر اساس آن موضوعات این آیین نامه، موضوعات نظام مندسازی معلمان و نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی است که در حال حاضر فقط در حوزه آموزش و پرورش به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند. . واحدها

موضوع لایحه قانونی مربوط به استفاده از کارکنان اداری وزارت آموزش و پرورش که به عنوان معلم مشغول به کار هستند، مشمول طرح طبقه بندی مشاغل معلمان در کشور و با در نظر گرفتن سوابق آنها – مصوب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 و اصلاحات بعدی آن.

بیشتر بخوانید  ویدیو جالب از وفاداری عجیب یک سگ سه سال پس از مرگ صاحبش -

وای نه نیروهای اداری مشمولانی که در مقاطع تحصیلات تکمیلی و بالاتر که بر اساس ضوابط و شرایط مربوط در یکی از سرفصل های نظام مندسازی معلمان استخدام می شوند، از لحظه تغییر سمت و شروع کلاس ها مشمول نظام ارزشیابی می شوند. در صورت بازگشت به کار در پست های اداری، با توجه به شرایط مربوطه، دارای نمرات فوق العاده نخواهند بود.

8 گروهی که از رتبه حذف می شوند؟

نیروهای اداری

– نیروهای فاقد کد شناسایی استخدامی مورد تایید سازمان اداری و استخدامی کشور

– کارکنان واگذار شده یا منتقل شده به سایر دستگاه های اجرایی (با یا بدون حفظ کارکرد سازمانی)

کارمندان منصوب در مدارس غیردولتی (به استثنای مدیران و معاونینی که از آموزش و پرورش حقوق می گیرند)

نیروهای مازاد یا در اختیار مدرسه

همه افرادی که از صندوق های متعدد حقوق می گیرند

– افرادی که در مرخصی بدون حقوق هستند، افرادی به دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی منتقل شده اند.

– و افراد منصوب به تحصیل مشمول این آیین نامه نمی باشند.

برای کسب هر رتبه چند امتیاز لازم است؟

در ماده 4 آیین نامه امتیازات لازم برای کسب رتبه های پنج گانه درج شده است و مشمولان مرحله استقرار بر اساس امتیازات مندرج در جداول زیر ارزیابی و ارزیابی و بر اساس امتیاز کسب شده طبقه بندی می شوند. در یکی از پنج رتبه

در تبصره 1 این ماده تصریح شده است که بسته‌های ارزشیابی با معیارهای کیفی مختلف که با توجه به هر رتبه عمیق‌تر و قابل توجه‌تر است، برای هر یک از رتبه‌ها به تفکیک و بر اساس سهم حداکثر امتیاز بر اساس توزیع جداول شماره. 1 توسط مرکز ارزشیابی و نظارت بر کیفیت آموزش وزارت با همکاری مراجع ذیصلاح ارزشیابی مندرج در جدول شماره انجام می شود. 2:

جدول شماره 1 سهم از اثربخشی هر یک از بسته ها (ابزار) ارزیابی و سنجش در هر یک از رتبه ها به درصد:

بیشتر بخوانید  از امروز گذرنامه ویژه اربعین صادر نمی شود

8 گروه که شامل «رتبه بندی معلمان» نمی شود.

8 گروه که شامل «رتبه بندی معلمان» نمی شود.

طبق تبصره 2 حداقل امتیاز لازم برای کسب هر یک از رتبه های شرکت کننده بر اساس سهم امتیاز تعیین شده در جدول شماره می باشد. 1 برای هر یک از شرایط موضوعی این آیین نامه به شرح جدول شماره.

8 گروه که شامل «رتبه بندی معلمان» نمی شود.

در تبصره 3 نیز آمده است که مصادیق و شاخص های رفتار و عملکرد برای ارزیابی صلاحیت شامل مدارک تحصیلی، سنوات خدمت، گواهینامه ها، تالیفات، پروژه ها و میزان و ضریب نفوذ هر یک است. ، به سبکی خواهد بود که با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارتخانه تهیه و به تصویب وزیر آموزش و پرورش خواهد رسید.

بر اساس تبصره 4 ماده 4، در ارزیابی صلاحیت های عمومی طبق بند (3-1) ماده 2 قانون، مجموعه ای از ویژگی های شخصیتی و ویژگی های شخصیتی شامل باورها، نگرش ها، باورها و رفتار براساس ضوابط بازنگری، نظام ارزشی، فرهنگی و اخلاقی جامعه اسلامی و نظام آموزشی کشور است که زمینه را برای انجام کار فداکارانه فراهم می‌کند و پایبندی به ارزش‌های اسلامی و انقلاب اسلامی، قوانین و مقررات را آشکار می‌سازد.

برای احراز این دسته از صلاحیت ها در حین ابلاغ پرونده، کمیته های بازرسی موظفند از مراجع ذیصلاح قانونی استعلام نمایند.

در تبصره 5 نیز آمده است در مواردی که طبق قوانین مربوطه، بازنشستگی افراد شاغل در صلاحیت وزارتخانه باشد، حداقل دو سال سابقه کار در آموزش و پرورش از تاریخ اجرای این آیین نامه مشمول رتبه بندی می باشد.

اعلام افزایش حقوق به دلیل رتبه بندی; از 45 تا 90 درصد حق کار، کار و مشاغل پاره وقت

اما در ماده 15 میزان افزایش حقوق به دلیل رتبه بندی در فیش حقوقی کاربر منتشر شده است. با تعیین عنوانی که شامل هیأت بازرسی ذیصلاح باشد، فوق رتبه طبق ماده 6 قانون یعنی برای پنج عنوان آموزشی معلم، مربی معلم، استادیار، دانشیار، یعنی استاد معلم 45 درصد، 55 درصد است. 65% و 75% و 90% از کل مبلغ مزایای حق کار، حق کار و اضافه کاری کارکنان واجد شرایط به تفکیک درج شده و ماهانه پرداخت می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *