رب گوجه فرنگی ۵ هزار تومان ارزان شد/ قیمت هر قوطی رب گوجه فرنگی چند است؟



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سید مظفر عبدالله رئیس کمیته صادرکنندگان صنعت کنسرو ایران گفت: سازمان تعاونی های روستایی از نظر مواد اولیه تولید و قیمت تمام شده این محصول دقیق نیست.

وی با بیان اینکه 80 درصد قیمت تمام شده ماکارونی توسط خود گوجه فرنگی تهیه می شود، افزود: گفته می شد هر کیلوگرم گوجه فرنگی برای تهیه ماکارونی کمتر از هزار تن خریداری می شود که مربوط به سال 97 و اکنون است. قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی حدود 3250 تن است. برای تولید هر قوطی رب 800 گرمی از 5/5 تا 6 کیلوگرم بسته به کیفیت به گوجه فرنگی نیاز است یعنی فقط قیمت مواد اولیه آن حدود 19500 تومان است.

رئیس کمیته صادرکنندگان کنسرو ایران ادامه داد: این هزینه ها علاوه بر قیمت گوجه فرنگی با هزینه های دیگری مانند دستمزد، قوطی و هزینه های سربار تولید مستقیم و غیرمستقیم تکمیل می شود. با هماهنگی سازمان پشتیبانی هزینه هر قوطی رب در کارخانه 25 هزار تومان است که 20 درصد هزینه توزیع و فروش و 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده و 35 تا 36 هزار تومان برای مصرف است. تامین کننده می آید

وی تصریح کرد: در حالی که قیمت رب گوجه فرنگی در بازار تا 41 هزار تومان فروخته می شد که با اقدام وزیر صنعت مبنی بر درج قیمت تولیدکننده محصول به همراه نرخ مصرف کننده، این قیمت به 35 تا 36 هزار تومان کاهش یافت. . .

عبدالله گفت: تولیدکنندگان نیز به دلیل حفظ قدرت خرید مردم می خواهند محصول با قیمت کمتری به دست مصرف کنندگان برسد، اما تولیدکننده می تواند برای پوشش هزینه های تولید، قیمت محصولات خود را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید  مشارکت بسیجیان جامعه پزشکی فارس در دستیابی به اهداف بهداشتی

دیدگاهتان را بنویسید