ربودن دختر سفیر افغانستان تنش هایی را بین کابل و اسلم آباد ایجاد کرده است



به گزارش ایرنا ، وزارت امور خارجه افغانستان روز شنبه گفت که منصور احمد خان احضار شده و به شدت نسبت به ربودن علی هل ، دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد اعتراض کرده است.

وزارت خارجه افغانستان از سفیر پاکستان خواست که اعتراض را به وزارت امور خارجه افغانستان در اسلام آباد تحویل دهد و از پاکستان خواست فوراً عاملان این حادثه را شناسایی و دستگیر کند و مطابق با پیمان امنیت و امنیت بین المللی برای دیپلمات های افغانستان. .

علی هل ، دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد ، روز جمعه پس از خرید از یک مغازه در اسلام آباد ، توسط مهاجمان ناشناس در حالی که به خانه می رفت ربوده شد و پس از شکنجه های وحشیانه در جاده رها شد.

روابط کابل و اسلام آباد در ماه های اخیر خراب شده است و امرولا صالح معاون رئیس جمهور افغانستان نیروی هوایی پاکستان را به حمله به نیروهای افغان در گذرگاه اسپین بولدک متهم کرده و به اسلام آباد هشدار داده است. اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در جلسه ای در ازبکستان اعلام کرد که گروههایی در پاکستان تخریب افغانستان را جشن می گیرند.

غنی افزود که 10 هزار تروریست خارجی در روزهای گذشته وارد افغانستان شده و با طالبان علیه دولت کابل می جنگند که این امر روابط دو کشور را متشنج کرده است.

بیشتر بخوانید  گزارش قیمت روز تخم مرغ ‌| وضعیت قیمت تخم مرغ چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید