رایزنی های پاکستان و آمریکا در تاشکند تحت الشعاع بی اعتمادی قرار گرفت



به گزارش جمعه شب ایرنا ، به نقل از منابع رسمی پاکستان ، شاه محمود قریشی امروز در حاشیه کنفرانس آسیای مرکزی و جنوبی که به همت دولت ازبکستان در تاشکند برگزار شد ، با زلمای خلیل زاد ، نماینده ویژه آمریکا در افغانستان دیدار کرد.

این دیدار همزمان با تشدید اختلافات اسلام آباد – کابل ، به ویژه فضای بی اعتمادی مداوم در روابط پاکستان با ایالات متحده است که مشاور امنیت ملی پاکستان آن را موضوعی روشن و چالش برانگیز برای هر دو طرف می داند.

موید یوسف روز گذشته به ژئو نیوز پاکستان گفت: “واشنگتن فضا را برای یک پایگاه نظامی در پاکستان فراهم می کرد و ما آن را احساس کردیم.” به همین دلیل است که ، در وهله اول ، ما به شدت با تهیه هرگونه پایگاه نظامی یا هوایی ایالات متحده در پاکستان مخالف هستیم.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای گفت ، وزیر خارجه پاکستان در دیدار با خلیل زاد در تاشکند ، در مورد آخرین تحولات افغانستان و روند صلح گفتگو کرد.

قریشی تأکید کرد که پاکستان به نقش داوطلبانه خود برای صلح در افغانستان و تلاش در این راستا ادامه خواهد داد و معتقد است که فقط گروه های افغان می توانند برای آینده خود و کشورشان با هم تصمیم بگیرند.

وی افزود: “صلح و سازش در پاکستان برای امنیت منطقه ای ، انسجام اقتصادی و تجارت مشترک اجتناب ناپذیر است.”

قرار بود پاکستان فردا شنبه با رهبران جناح های مختلف افغانستان برای کمک به پیشبرد روند صلح افغانستان در اسلام آباد کنفرانس صلح برگزار کند ، اما پس از دیدار دو رهبر در تاشکند ، این برنامه به بعد از عید قربان موکول شد.

بیشتر بخوانید  وام قرض الحسنه ویژه برای بازنشستگان

دیدگاهتان را بنویسید