راه های ساده برای پیشگیری از سرماخوردگی در پاییز


آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا معمولا در داخل خانه هستید؟ پاییز و زمستان بیشتر از فصول دیگر سرما خوردی؟ اگر می خواهید پاییز و زمستان خود را بیمه کنید و سرما نخوریدبهتر است از 4 روش زیر استفاده کنید از سرماخوردگی جلوگیری کنید از یک عبارت استفاده کنید.

راه های ساده برای پیشگیری از سرماخوردگی در پاییز

راه های ساده برای پیشگیری از سرماخوردگی در پاییز

بر اساس گزارشی که در مجله Health با مشورت چند متخصص برای از سرماخوردگی در زمستان یا پاییز خودداری کنید ابتدا باید خود را شناسایی کنید واکسن آنفولانزا از خود محافظت کنید و سپس با راهنمای پاییز و زمستان زیر خود را بیمه کنید. البته به غیر از مواردی که قرار است در نظر بگیرید، میوه های غنی از ویتامین C مانند لیمو شیرین و پرتقال بخورید سایر مرکبات نیز مقاومت بدن را در برابر این بیماری افزایش می دهند. همچنین بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا اکتبر و نوامبر است.

20 سپتامبر

1. جلسات خود را تا حد امکان در فصول سرد در فضای باز نگه دارید!
اعتقاد عمومی بر این است که برای جلوگیری از سرماخوردگی بهتر است در خانه بمانید و گرم بمانید، اما مشکل اینجاست که باکتری ها و ویروس ها در داخل خانه باقی می مانند و احتمال انتقال بیماری ها و این ویروس ها در داخل خانه بسیار افزایش می یابد.

بنابراین، بیرون رفتن از خانه و داخل خانه نه تنها شما را از ویروس‌هایی که در آن محیط زندگی می‌کنند نجات می‌دهد، بلکه اگر با ورزش یا پیاده‌روی بیرون بروید، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند، زیرا تحقیقات نشان می‌دهد که ورزش همچنین باعث تقویت قدرت بدنی و همچنین بهبود ایمنی و محافظت از بدن می‌شود. . .

بیشتر بخوانید  علت بالا و پایین بودن RF در آزمایش خون

2. آرامش روانی از سرماخوردگی جلوگیری می کند.
ممکن است هزاران دلیل داشته باشید که چرا وقت کافی برای استراحت ندارید، اما کمبود استراحت و سلامت روان می تواند هزینه گزافی برای شما داشته باشد. اضطراب باعث ترشح هورمون های مرتبط با استرس می شود که به مرور زمان استقامت شما را ضعیف می کند و سیستم دفاعی بدن شما را در برابر آنفولانزا یا سرماخوردگی بی اثر می کند. بنابراین شب و روز زمان کافی را به آرامش و سلامت روان خود اختصاص دهید.

3. دستان خود را بشویید.
شستن دست ها تا حد زیادی از انتقال ویروس ها به بدن جلوگیری می کند زیرا با دست زدن به اشیاء مختلف در طول روز این ویروس ها به راحتی به سطوح دست منتقل می شوند. هنگام شستن دست ها مراقب باشید. از آنجایی که احتمال وجود ویروس در سطح صابون وجود دارد، سعی کنید از مایعات توالتی استفاده کنید که دستتان با آن تماس نداشته باشد. ویروس‌ها در محیط‌های مرطوب راحت‌تر از خشک منتقل می‌شوند، بنابراین سعی کنید دست‌های خود را بعد از شستشو با حوله‌های تمیز و بدون آلودگی خشک کنید، نه لباس.

4. خواب کافی داشته باشید.
تحقیقات نشان می دهد که میزان خواب مورد نیاز همه افراد در طول روز متفاوت است، اما کمتر از ۷ ساعت خواب در شب می تواند خطر ابتلا به ویروس سرماخوردگی را سه برابر کند. از طرفی فقط برای ما زمان آرامش و سکوت شبانه روزی است که دراز می کشیم، اما در آن زمان از نظر ذهنی سعی می کنیم مشکلات خود را تحلیل کنیم تا مغز و ذهن زمین نخورد. بخواب بعد شب امتحان کن ذهن خود را از مشکلات روزمره پاک کنید تا سریعتر و راحت تر به خواب بروید.

بیشتر بخوانید  کپسول ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلی گرم و کوکیوتن دوبیس

منبع: پرشین استار


دیدگاهتان را بنویسید