راه های خوب برای سلامت روان


سلامت روان و سلامت روان

با دلگرم کننده به روز باشید تعریف و علائم سلامت روان آن ها ملاقات می کنند.

سلامت روان

سلامت روان سلامت روان

معمولاً برای اشاره به شخصی استفاده می شود که در سطح بالایی از تنظیم رفتار و عواطف است و نه فقط به کسی که بیمار روانی نیست. پیش نیازهای دستیابی به سلامت روان، یک نظام ارزشی منسجم است.
در این مقاله به تعریف سلامت روان و ۷ معیار برای داشتن ذهن سالم به نقل از ونتیز اشاره می کنیم.

در آغاز قرن بیست و یکم، انسان مضطرب، افسرده و بحران زده عصر حاضر بیش از هر زمان دیگری درگیر مسائل اساسی است. می توان به این نکته اشاره کرد که ارزش ها، اساس و شالوده صداقت یک فرد سالمند است. در واقع ارزش‌ها سازمان‌دهنده اصلی اعمال و رفتار یک فرد توسعه‌یافته هستند و سلامت روان بدون شک محصول چنین فردی است.

————————————————- ——————–

با توجه به رابطه ارزش ها با سلامت روان، معیارهای سلامت و بیماری روانی از دیدگاه اسلام مورد توجه قرار می گیرد. اما قبل از آن، تعریفی از سلامت روان ضروری به نظر می رسد:

تاکنون تعاریف متعددی از «سلامت روان» ارائه شده است که همگی بر اهمیت صداقت و یکپارچگی فردی تأکید دارند. گلدشتاین سلامت روان را تعادل بین اندام ها و محیط در دستیابی به خودشکوفایی فردی و اجتماعی می داند که شامل احساسات مثبت و بازخورد در مورد خود و دیگران است.

در سال‌های اخیر، انجمن سلامت روان کانادا «سلامت روان» را در سه بخش تعریف کرده است:

بخش 1: بازخورد خود شامل:

آ. تسلط بر احساسات خود؛

ب. آگاهی از نقاط ضعف خود؛

.. رضایت از شادی های شما.

بخش دوم: بازخورد دیگران از جمله:

بیشتر بخوانید  کنترل دخانیات یک نگرانی دولت است

آ. علاقه به دوستی های طولانی و صمیمی؛

ب. احساس تعلق به یک گروه؛

.. احساس مسئولیت نسبت به محیط انسانی و مادی.

بخش 3: بازخورد زندگی شامل:

آ. پذیرش مسئولیت؛

ب. طعم توسعه امکانات و علایق خود را بچشید.

.. توانایی تصمیم گیری شخصی؛

دی خوشمزه.

اگر بخواهیم تعریف دقیقی از یک فرد سالم روانی ارائه کنیم باید فردی را در نظر بگیریم که در شرایطی که در معرض استرس های مختلف قرار می گیرد به هیچ وجه مشکلی ندارد و هیچ مشکلی حتی موقتی ندارد. خوب زندگی کنید در حالی که در جامعه امروز افراد کمی هستند که با این تعریف از سلامت روانی برخوردار باشند.

اکثر افراد علاوه بر مشکلاتی با شدت های مختلف، در مواجهه با مشکلات روزمره نیز استرس را تجربه می کنند. برخی از این مشکلات گذرا هستند و برخی نقش دائمی تری دارند.

بی شک آرامش اولین شرط روحیه سالم است و در سایه آن می توان به سایر مسائل زندگی و پیشرفت به طور متعادل دست یافت. البته آرامش به معنای آرامش نسبی و بدون نگرانی های متعدد و گاه فلج کننده است.

البته در دنیای امروز هیچ کس بدون دغدغه و دردسر نیست، اما مهم این است که فرد بتواند شرایط را به درستی ارزیابی کند و برای رفع و کاهش این نگرانی ها تدابیری اتخاذ کند و اگر مشکلات حل نشد به نحوی با آن مقابله کند، نه که گرفتاری ها بر کار و زندگی او تأثیر می گذارد و آرامش را از او سلب می کند.

  • دوم، مدیریت احساسات

یکی دیگر از ویژگی های مهم سلامت روان، توانایی کنترل و بیان صحیح احساسات است. احساسات باید به گونه ای بیان شوند که از یک طرف فرد تمایلی به سرکوب هیجانات نداشته باشد و از طرف دیگر تمایلی به ابراز بی رویه نداشته باشد، انتظار می رود ذهن سالم بتواند محیط خود را درک کند. . به درستی. انسان به کمک حواس پنج گانه جهان را درک می کند، درکی که با واقعیت خارجی هماهنگ است; نه بیشتر و نه کمتر.

ممکن است تعجب کنید که آیا تصورات ممکن است درست نباشد. آره! در برخی شرایط پاتولوژیک، ممکن است فرد درک درستی از دنیای بیرون نداشته باشد، مثلاً صدایی را بشنود یا چیزی را ببیند که در خارج وجود ندارد.

البته انجام این کار چندین بار، دو بار غیر طبیعی خواهد بود.آزمایش رفتار عینی ترین راه برای ارزیابی سلامت روانی افراد است.

یکی دیگر از ویژگی های یک ذهن سالم، شناخت است. شناخت به مجموعه ای از توانایی های مغز از جمله هوشیاری، توجه و تمرکز، حافظه، زبان و غیره اشاره دارد. که هر فردی با توجه به شرایط خود از آن بهره می برد. سلامت این توانایی ها بخشی از سلامت روان ما را تامین می کند و نشان دهنده آن است، شاید در این مقاله تمام ویژگی های یک روح سالم ذکر نشده باشد، اما برخی از مهم ترین ویژگی های آن را برشمرده است، همه این توانایی ها و ویژگی ها یک نماد هستند.

ارزیابی رفتاری عینی ترین راه برای ارزیابی سلامت روان افراد است. بنابراین رفتار منطبق بر شرایط محیطی یکی از شاخصه های اصلی سلامت روان است شاید به همین دلیل است که علم رفتار همواره در کنار روانپزشکی و سلامت روان به عنوان علمی که با درک بهتر سعی در ارتقای کیفیت زندگی دارد یاد می شود. ذهن و مغز و ارتقاء سلامتی.

————————————————- ——————–

چاهان پنج الگوی رفتاری مرتبط با سلامت روان را بیان کرد:

1- احساس مسئولیت: فردی که از سلامت روان برخوردار است نسبت به نیازهای دیگران حساس است و سعی در ارضای خواسته های آنها و ایجاد آسایش آنها دارد.

2- احساس اعتماد به نفس: فردی که از سلامت روان برخوردار است، به خود و توانایی های خود اطمینان دارد و مشکلات را پدیده ای مقطعی و قابل حل می داند. پس موانع به روحیه او آسیب نمی رساند.

3- هدف گرایی: به فردی اطلاق می شود که مفهوم روشنی از آرمان های زندگی دارد و از این رو تمام انرژی و خلاقیت خود را برای رسیدن به این اهداف معطوف می کند.

4- ارزش های شخصی: چنین فردی بر اساس باورها، اعتقادات و اهدافی که موجب شادی و خوشبختی خود یا اطرافیانش می شود، در زندگی خود فلسفه خاصی دارد و می خواهد مشارکت اجتماعی را افزایش دهد.

5- فردیت و وحدت: فردی که از سلامت روان برخوردار است، خود را جدا و متفاوت از دیگران می شناسد و سعی می کند بازخوردها و الگوهای رفتاری خود را توسعه دهد، تا کورکورانه و ناخودآگاه خود را با خواسته ها و خواسته های دیگران وفق ندهد. دیگران آن را رد کردند.

————————————————- ——————–

راه های خوب برای سلامت روان

معیارهای سلامت روان

ونتیس (VENTIS LV 5991) معتقد است که سلامت روان به هفت معیار بستگی دارد که عبارتند از:

1- رفتار اجتماعی مناسب;

2- رهایی از نگرانی و گناه;

3- نداشتن بیماری روانی;

4- کفایت فردی و خویشتن داری;

5- خودپذیری و خودشکوفایی;

6- توحید و سازماندهی شخصیت;

7. باز بودن و انعطاف پذیری.

———————————————— — ——————–

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


بیشتر بخوانید  موارد مصرف مولتی ویتامین پرینامکس نیو مام

دیدگاهتان را بنویسید